Anketa:
130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!
ZdieľaťPridané: 09.05.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14173 [Novinky - Pozvánka]
Príď aj ty protestnou jazdou podporiť zrušenie nezmyselného obmedzenia maximálnej povolenej rýchlosti 90 km/h pre motocykle na diaľniciach!
Seriál článkov - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!:
Predchádzajúci | Seriál článkov: 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV! | Nasledujúci
![]() |
NAMIESTO | ![]() |
PRE MOTORKÁROV! |
Príď aj ty protestnou jazdou podporiť zrušenie nezmyselného obmedzenia maximálnej povolenej rýchlosti 90 km/h pre motocykle na diaľniciach!
V nedeľu 25.mája 2003 zapcháme slovenské diaľnice v oboch smeroch a pôjdeme maximálne povolenou 90-kou!
O 17:00 vyrazíme 3 skupiny motorkárov z Bratislavy, Trnavy a Prešova na diaľnice D61 a D1, pričom nebudeme pred seba v rýchlosti maximálne 90 km/h púšťať žiadne automobily!
TAKŽE NEZABUDNI: V NEDEĽU 25.MÁJA 2003 o 17:00 z BA do TT a naopak, takisto z PO do KE a späť
Miesto stretnutia:
Bratislava - na parkovisku pod Prístavným mostom
Trnava - Harley Davidson Trnava
Prešov - na parkovisku pred hypermarketom Tesco
Akékoľvek bližšie informácie získaš na čísle 0903 123 130 (Peter BA, TT) a 0903 313 136 (Tomáš KE, PO)
Pomôžte nám aj vy a prídte nás podporiť. Tiež si môžete stiahnuť plagát tejto akcie a umiestniť ho do rôznych motopubov a motoshopov vo vašom okolí a zmobilizovať tak čo najviac motorkárov.
Tu si môžete stiahnuť plagát: motoprotest.xls
Tieto inštitúcie sme o akcii informovali:
SMF, SMN, Motomagazín, ČMN, Motoráj, Rádio Twist, Expres, Fun, Kiks, Východ, B1, Slovenský rozhlas, TV Joj, Markíza, TA3, STV, Denník Korzár, Košický Večer, SME, Pravda, Nový čas, Stella centrum, Tlačová agentúra SITA a TASR a Bratislavský, Trnavský, Prešovský a Košický dopravný inšpektorát . Plus plagát bol rozoslaný do veľa motoshopov (SK+CZ). Takisto vsetky české motoservery.
Tieto inštitúcie nám zatiaľ odpovedali:
SMN (propagácia v najnovšom čisle), ČMN (propagácia v najnovšom čisle), Tlačová agentúra SITA (Zaradia info do spravodajského servisu), Tlačová agentúra TASR (Zaradia info do spravodajského servisu), Tlačová agentúra AFP pobočka v Prahe, Rádio Východ (rozhovor v relácii Motomagazín), Rádio Twist, Rádio Express, Denník Košický večer, v TV Markíza povedali, že to vyzerá zaujímavo.
Pridané: 09.05.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!:
Predchádzajúci | Seriál článkov: 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV! | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Protestná jazda motorkárov na diaľniciach - Herghott
- Otváranie sezóny Slovenska 2015 - Západ a východ - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!