Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1853 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29872
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17647)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Čo trápi slovenských motorkárov, alebo diskriminovaní motocyklisti…

 Zdieľať

Pridané: 10.04.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15237 [Novinky - Oznam]

Diaľnice, nie je ich u nás veľa, ale predsa. Motorkári sa im väčšinou vyhýbajú. Jazdia totiž pre radosť a na diaľnici je to nuda. Ale niekedy pri nepriazni počasia, pri turistike, alebo jednoducho, keď majú naponáhlo použijú aj diaľnicu.

V prípade, že by ich odmerali policajti pri rýchlosti 130 km/h museli by zaplatiť pokutu 7000 Sk a rok by si nezajazdili. Taká je slovenská legislatíva. Akosi sa pri úprave zákona č. 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciách zabudlo na toto nezmyselné obmedzenie motorkárov pochádzajúce pravdepodobne ešte z ďalekej minulosti.

Aj preto vznikla minulý rok z radov motorkárov iniciatíva a snaha niečo s tým spraviť. Ing. Rastislav Záleta zostavil petíciu týkajúcu sa zvýšenia maximálneho dovoleného rýchlostného limitu pre motocykle na diaľnicach zo súčastných 90 na 130 km/h. Vzápätí sa táto aktivita začala propagovať aj na internetovom motorkárskom servri, prostredníctvom ktorého sa pokúsili informovať o nej slovenské médiá a verejnosť. Petičné hárky sa však dostali na pulty slovenských moto-shopov a podpisy sa zbierali aj na motorkárskych akciách. Medzičasom boli kontaktovaní aj niektorí slovenskí poslanci. Odpovedať sa unúval iba pán Jirko Malchárek a to celkom rýchlo. Námet petície síce uznal za opodstatnený, ale zároveň nás informoval, že novelizácia zákona o premávke na pozemných komunikáciách sa mu zatiaľ nevidí reálna.

Odbor dopravnej polície Prezídia Policajného zboru v Bratislave tiež neuznal zákon ako diskriminačný. V čase prijímania uvedenej právnej úpravy bol údajne zohľadnený stavebný a dopravno-technický stav diaľnic a zámerom právnej úpravy je aj ochrana života a zdravia vodičov motocyklov a ich spolujazdcov.

V tejto súvislosti prichádzame k záveru ako hazarduje väčšina európskych štátov so životmi motorkárov… A ešte taký malý detail. Po prekročení hraníc a vstupe na naše územie, by sme márne hľadali informáciu o tom, že motorkári smú u nás jazdiť maximálne 90 km/h. Prípadní zahraniční mototuristi budú pri strete s políciou určite nemilo prekvapení…

TOMÁŠ HAJDUCH, www.motoride.sk

Článok vyšiel dňa 14.3.2003 v Špeciálnej prílohe Autosalón Bratislava denníka SME.

Pridané: 10.04.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »