Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1446 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28474
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16963)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11511)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda VT750S - sivá myška či Sportster?

 Zdieľať

Pridané: 27.07.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15283 [Testy a predstavenia - Test]

Sivá myška alebo japonský sportster? To sú dve slovné spojenia, ktoré mi napadli po zhliadnutí prvých fotiek tejto honďáckej variácie na tému VT. Avšak ani po týždňovom spolužití s eS-kom v tom nemám celkom jasno.

Nový model so strohým označením VT 750S je totiž tak trochu v tieni novinky VT1300CX, ktorú sme už otestovali. Okolo 750-tky s klasickým dizajnom sa veľa rozruchu nerobilo.

VT750S tentoraz v názve nemá označenie Shadow, po čopri Shadow Spirit, cruisri Shadow a custome Black Spirit Honda totiž priniesla klasický retro bike. Po pohľade naň sa mi vybavili motorky ako Triumph Bonneville, Kawasaki W650 alebo Harley Davidson XL 883L Sportster. Aké teda eS-ko je?

Moje meno je VT750S, Honda VT750S

VT750S je motorka, ktorá sa na nič nehrá, proste úplná retro-klasika. Nenájdete tu vôbec nič, čo by pôsobilo „zbytočne“, moderne, alebo bolo navyše. Vpredu 19-palcové koleso zakryté malým blatníkom, klasický predný okrúhly reflektor a nad ním jednoduchý budík. Nad véčkovým dvojvalcom je malá nádrž klasického „rovného“ tvaru, na ktorú nadväzuje sedlo, ktoré je trochu vyššie ako na čoproch. To spolu so stupačkami, ktoré nie sú umiestnené vpredu ako na strojoch CCC zabezpečuje vzpriamený posed ako na naháči. Vzadu potom malé 16-palcové koleso, odpruženie klasickou dvojicou teleskopov, bubnová brzda a samozrejme reťaz.

Toto všetko spolu s nevšedným sivým preleťovým lakovaním, jednoduchým honďáckym krídlom na nádrži dáva stroju nezameniteľný vzhľad.

V meste sa mi practe z cesty

Rifle, kožená bunda, krátke rukavice a nízke topánky. Dažďovku pre istotu pripínam dozadu a sedlám VT na západe našej krajinky, pred nami 400 kilákov, dosť na to, aby sme sa spoznali. Posed naháčovský, aj keď sedlo možno trochu nižšie. Podobne sú na tom aj stupačky, na prekvapenie sú dosť naširoko, keď si uvedomím že sedím na véčkovom dvojvalci.

Po otočení kľúčika sa prístrojovka nepredvádza ako je to dnes zvykom, avšak ozve sa zvuk čerpadla, ktorý pripomenie, že v stroji s absolútne retro vzhľadom sa skrýva nová technika. Motor so vstrekovaním štartuje na povel a má hladký chod už za studena. Dvojica výfukov produkuje príjemný zvuk v rámci možností noriem.

Prepletanie mestom je absolútna paráda, motor pekne zaťahuje odspodu a kvalty tam sypem naozaj rýchlo. VT má skvelú ovládateľnosť, nízke ťažisko, nie je to žiadny prerastený cruiser s mohutnou nadváhou. Istou nevýhodou v meste je šírka stroja, riadidlá a stupačky sú dosť naširoko a je možné, že sa s VT-čkom nevmestíte do každej štrbinky v našej premávke.

Podobne dobre zvláda eS-ko aj diaľnicu za predpokladu, že pôjdeš 130-tkou. Motor si len buble a v pohode zvláda túto rýchlosť. Nápor vetra je však už slušný, ale to sa dalo predpokladať. Vo VT si kupuješ retro-klasický bike a tak by mal nápor vetra patriť ku kultúre každodenného jazdenia.

Za štyrmi búrkovými mrakmi

Idylku pekného dňa však čoskoro narúšajú kvapky dažďa. Je mi jasné, že v rifliach nemám čo pokúšať a stojím a obliekam daźďovky. Esko je klasik ako sa patrí aj v daždi. Ochrana je minimálna, voda smeruje na jazdca, na nohy, na čižmy. Aj v tomto smere je to proste bike, ktorý svojho jazdca nerozmaznáva, ale dáva mu pocítiť tú slobodu jazdy naplno a všetkými živlami. Presne takto som kedysi jazdil, vo vetre, v daždi na svojej starej klasike Kawasaki. Jazda ma motorke má tak hneď iný rozmer.

Nič však netrvá večne, aj tentoraz to búrkové mraky vzdali skôr ako ja a VT-čko, ktoré si ma čoraz viac získava svojím hrubým charakterom. Dážď ustáva, cesty schnú... To som však nevedel, že kým prídem domov, tak si túto skúšku dažďom zopakujem ešte trikrát.

Kde sa VT cíti ako doma

Samozrejme v meste, čo so už spomínal, ale... S VT je to slušná zábava aj na našich nekonečne pokrútených cestách. Vďaka tuhšiemu podvozku a takmer naháčovskému posedu sa z eS-kom jazdí v zákrutách naozaj dobre. Motor má dostatok krútiaku, aby ťahal mašinu z každej zákruty a čim je zákrut viac a čím bližšie za sebou nasledujú, tak je to väčšia zábava.

Podvozok rozhodne nebude konkurovať tomu z CB1000R, ale pracuje veľmi dobre. Prejav v zákrutách je taký, ako sa prejavuje celý stroj - hrubý. Pri ostrejších prejazdoch sa objaví nejaké to rozvlnenie, ktoré hneď doprevádza aj zvuk stupačky na asfalte, ale nič čo by bolo nepríjemné alebo pre jazdca nebezpečné. Jednoducho VT som v zákrutách veľmi dobre cítil a užíval si „športovejšiu“ jazdu. Určite športovejšiu ako na ktoromkoľvek čopri alebo krujzri.

Brzdy znovu neohúria niekoho, kto ráta počet piestikov. Vpredu je to jeden kotúč, ktorý vzhľadom na výkon motorky postačuje no niekedy budeš musieť na páčku siahnuť všetkými prstami. Bubon vzadu je klasika, najprv nič, nič a potom sa koleso zablokuje. Chce to cvik.

Má nejakú slabinu?

Áno aj nie. VT-S je jednoduchý retro bike postavený tak, ako sa stavali motorky možno v 80-tych, 90-tych rokoch. To čo som doteraz spomenul ako nevýhody – ochranu pred vetrom a vodou, malú nádrž, podvozok a pod. to všetko vyplýva z celkovej filozofie stroja. Máme tu ale ešte motor.

Už som spomínal jeho hladký chod a pekný zvuk. Motor má slušný krútiak a sám si pýta kvalty relatívne skoro. Dlho som sa vozil s pocitom dostatočnej sily medzi nohami. VTS-ko ťahalo rovinka či kopec, dobre obiehalo a tachometer bežne ukazoval hodnoty okolo 120 km/h. Také malé prekvapenie však prišlo keď som obiehal nejaké rýchlejšie auto. VTS-sko pekne zrýchľovalo, no zastavilo sa pomerne skoro, na číslici 140 km/h. Obiehací manéver som dokončil bezpečne, no spozornel som. Motorka jazdí tak svižne a dynamicky do 120, že som neočakával maximálku tak nízko. Neskôr na diaľnici som to vyskúšal a dosiahol som aj rýchlosť 150, ale už „zaľahnutý“ na nádrži. Pripisujem to veľkému odporu vzduchu stroja so vzpriameným jazdcom, možno sprevodovaniu. Esko má z nejakého dôvodu aj trochu nižší výkon oproti svojim bratom (o cca 1 kW a 2-3 Nm), netuším prečo. Ťažko povedať, no nakoniec to nepovažujem až za taký problém, keď si uvedomíme, že jazda v takýchto rýchlostiach sa aj tak nedá dlho vydržať kvôli náporu vetra.

A čo tu nájde retro turista?

VT-čko je podľa mňa motorka, ktorá sa bude kupovať srdcom. Čo ak ale chytí za srdce jazdca, ktorý by rád vybehol aj na dlhšie výlety?

Okrem kratších výletov som na VT-čku absolvoval aj dva krát cestu okolo 400 km. Vzpriamenejší posed bol pre mňa pohodlný a podľa mňa aj lepší ako na strojoch CCC. Samozrejme aj tu sa po cca 200 km ohlási vaša zadnica, ale nie je to nič nepríjemné.

Každého asi zaujme malá nádrž. Tá má objem 10,7 litra, čo je na turistiku naozaj málo. Motor VT je ale obdarený naozaj skvelou spotrebou, ktorá sa pohybuje okolo 4 l pri naozaj pohodovej jazde až do max 5,1 l/100 km pri svižnej jazde. Dojazd do rozsvietenia kontrolky rezervy je tak potom okolo 160 - 180 km. Podobnú hodnotu dojazdu majú aj niektoré naozaj turisticky orientované motorky.

Pohodlie pre spolujazdca sa mi nepodarilo otestovať, ale predpokladám, že tenké sedlo a vyššie umiestnené stupačky nebudú to pravé orechové pre vašu polovičku. Ja by som na VTS-ku šiel kľudne niekam k moru, ale za seba by som asi pripevnil radšej nejakú batožinu.

Konkurencia

Niečo som už spomenul v úvode. Retro štýlom môže Vétečku konkurovať Kawasaki W 650, ktorá sa však už nevyrába (možno sa čoskoro dočkáme). Potom sú tu dve legendy. Z ostrovov Triumph Bonneville a spoza mláky harlejácky Sportster. Obe majú viac výkonu, no sú aj cenou niekde inde.

Záver

VT750S je motorka, ktorá ťa musí chytiť za srdce. Predpoklady na to má v podobe nevšedného dizajnu a retro filozofie. Ak je toto to čo od motorky chceš, ak chceš jednoduchý, účelný hrubý kus železa, tak je VT to pravé pre teba. Priprav si 6 150 EUR a je tvoja. eS-ko ja taktiež skvelá motorka pre vstup medzi veľké biky, pre budúceho čopráka alebo dokonca čopráčku. Má skvelú ovládateľnosť a preto iste zaujme aj nežnejšie pohlavie či športovejšie založeného jazdca, ktorému sa páčia klasické stroje.

Ak hľadáš kopu koní, luxusné pohodlie, brzdy ovládané jedným prstom – teda motorku ktorá ťa bude rozmaznávať, poobzeraj sa niekde inde.

Plusy, mínusy

dobrá ovládateľnosť, nevšedný retro vzhľad, osvedčený dvojvalec s nízkou spotrebou, skvelá cena niekedy by sa hodil nejaký ten koník navyše

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Jaro Harly Jerga

Motocykel na test poskytla spoločnosť HONDA Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 Honda VT750S 2010 Kawasaki W 650 2004 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKawasakiHarley-Davidson
Model:VT750SW 650XL 883 Sportster Custom
Rok:201020042007
Kategória:KlasikaKlasikaChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:745 ccm675 ccm883 ccm
Max. výkon:43.8 k (32.2 kW) / 5500 ot.50.7 k (37.3 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 3250 ot.56 Nm / ot.74.6 Nm / 3500 ot.
Kompresný pomer:9,6:18.9:1
Vŕtanie x Zdvih:79.0 x 76.0 mm76.2 x 96.8 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (3V)
Chladenie:kvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazremeň
Zdvih vpredu:118 mm
Zdvih vzadu:90 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm0 mm
Pneu vpredu:100/90 19M/C100/90-H19
Brzdy vzadu:bubnovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:180 mm0 mm
Pneu vzadu:150/80B 16M/C150/80-B16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:255 kg
Hmotnosť s náplňami:232 kg264.4 kg
Výška sedla:750 mm744 mm
Rázvor:1560 mm1524 mm
Dĺžka:2285 mm
Šírka:870 mm
Výška:1135 mm
Svetlá výška:155 mm142 mm
Objem nádrže:10.7 l12.49 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:150 km/h
Spotreba paliva:4.8 l/100km3.94 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 167 kmcca 237 km

Pridané: 27.07.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria