Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 898 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28424
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16937)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11487)
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW Concept C, skúter budúcnosti od BMW

 Zdieľať

Pridané: 08.11.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 9418 [Bleskovky - Novinky]

BMW plánuje rozšíriť svoje pôsobenie na motocyklovom trhu o novú kategóriu, kategóriu maxi skúter.

Písmeno C pochádza z anglického výrazu „commuter“, čo znamená „dochádzajúci“. Tento športový veľký skúter prémiového segmentu je atraktívnou alternatívou pre rozvoj veľkomestskej dopravy budúcnosti.

BMW chce najprv začať s výrobou skútrov s klasickým spaľovacím motorom, no do budúcnosti sa pripravuje aj skúter poháňaný iba elektrickou energiou. Zatiaľ je teda realitou radový dvojvalec spojený s prevodovkou typu CVT (s plynulo variabilným prevodovým pomerom).

Tmavá chrómovaná úprava komponentov zavesenia kolies a rámu vytvára vzrušujúci štylistický vzťah s hliníkovými, chrómovými a modro lakovanými dielmi karosérie. Navyše, sekcie s povrchovou úpravou čierny satén, predstavujú vysoký kontrast, zdôrazňujúci centrálnu časť skútra. Túto technickú a kvalitnú eleganciu podporujú aj starostlivo vypracované detaily, napríklad kryt palivovej nádrže, pripomínajúci dizajn lietadiel, alebo krátka športová koncovka výfuku. Vizionársky vzhľad dodávajú štúdii Concept C aj pneumatiky s modrými bočnicami a behúňmi.

Concept C prináša prepracovaný mechanizmus typu monolever s dutým hriadeľom, zvonku viditeľne pripojeným na pružiacu vzperu. Zavesenie predného kolesá má podobu vidlice, obrátenej hore nohami.

O brzdenie sa vpredu postarajú dve kotúčové brzdy s dvoma radiálnymi strmeňmi. Brzdový kotúč na zadnom kolese spolu so systémom ABS poskytnú zvýšenú bezpečnosť pri brzdných manévroch.

Predné svetlo bude zložené z LED diód, integrované do čelných panelov kapotáže. Futuristická vízia pokračuje aj v podobe zámernej absencie konvenčných spätných zrkadiel, ktoré nahradia dve vzadu umiestnené videokamery. Tieto sledujú oblasť za vozidlom a zobrazia ju na dvoch LCD monitoroch v kokpite, priamo v zornom poli jazdca. Rýchlosť jazdy, otáčky motora a ďalšie údaje zobrazí tretí LCD displej, integrovaný v strede kokpitu.

Naplánovaná je už aj výroba: v produkčných kapacitách BMW Motorrad v Berlíne. V galérii nájdete aj fotografie z odhalenia konceptu na výstave v Miláne.

Pridané: 08.11.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria