Anketa:
Bratislava (SK) - Žaborič (HR), 17.9.2003 - 21.9.2003
ZdieľaťPridané: 30.09.2003 Autor: Pa3ck
Čitatelia: 12116 [Mototuristika - Západné Slovensko - Cestopis]
Bratislava, Mikulov, Wien, Graz, Maribor, Zagreb, Karlovac, Senj, Šibeník, Žaborič
Je streda 17.9.2003, 8:30, vyrážame s Ondrom z Bratislavy do Mikulova. O 9:45 prichádzame k benzínovej pumpe Shell v Mikulove. Na parkovisku už stojí Honzova žltá Yamaha TDM900. Parkujem vedľa nej moju čierno-striebornú Hondu CBR600F. Na lavičke pri reštaurácii už sedí vysmiata Vladka. Zvítame sa a čakáme na zvyšok osádky prichádzajúcej z Prahy :o) Po presune do reštaurácie prichádzajú Štefan s Gabinou na zlato striebornej Yamahe TDM850 a Vašek na modrej Yamahe TDM900. Doplníme hladné žalúdky a vyrážame na cestu do Šibeníka (HR). Po cca 120km zastavujeme na dialnici za Viedňou, trošku ponaťahujeme kosti a frčíme ďalej cca 100km, zastavujeme na benzínovej pumpe, keďže oranžová kontrolka začína na mňa žmurkať. Dotankujeme všetci a smerujeme cez Graz na Maribor(SLO), Zagreb (HR), Karlovac. Pri Karlovaci začína Štefan pri rýchlosti cez 160km/h vyťahovať mapu a podá ju Gabine v nádeji, že ju zloží :o)) S úsmevom na tvári zisťujeme, že sme neodbočili na Slunj, ale pokračujeme na Senj :o) Začína sa pomaličky stmievať. Každý by to už na dnes zabalil, ale po spoločnej dohode vyrážame na Senj. Vchádzame do hôr, cesta sa začina kľukatieť, rýchlosť klesá pod 80 km/h, prichádzame do prvej dediny, ubytovanie žiadne, tak pokračujeme do ďaľšej asi 9km vzdialenej. Maličký hotel s 2 izbami po 2 postele sa pre nás 8 unavených ľudí zdá málo, pokračujeme ďalej. Po cca 40km prichádzame do Senj, parkujeme motorky, zhadzujeme batožinu, tachometer ukazuje 706 km. Yamaháci odchádzajú do prváho hotela, ja s Ondrom a 2 mladými domácimi slečnami na aute do útulného apartmánu. Sprcha, čosi do úst a ideme spať.
![]() |
..na dialnici - Graz |
Štvrtok okolo 9.30 vyrážame po kľukatej, ale nádhernej ceste popri mori smerom na Šibenik. Okolo obeda sadáme v malej reštaurácii k stolu a očakávame časníčku s naším miešaným mäskom. Po prestávke pokračujeme, zastavujeme na dialnici a kocháme sa prírodou. Okolo 14.30 prichádzame do Šibeníka. Mestečko malé, no nie veľmi prívetivé, pokračujeme do nasledujúcej dedinky, zopár neúspešných pokusov ubytovať sa nás neodradzuje a pokračujeme cez nádherný most do dedinky Žaborič. Štefan iniciatívne hľadá ubytovanie, po chvíľke sa skladáme u tetušky s pekným domčekom, tachometer ukazuje 936 km.
![]() |
..pred domčekom |
Piatok nádherne praží slniečko už od rána, po návšteve bielej dodávky s čerstvým pečivom a skvelých raňajkách trávime deň na pláži.
Sobota, 8:10, pred bránou opäť trúbi biela dodávka s čerstvým pečivom :o) Posilnený raňajkami vyrážame na malý výlet do Národného parku KRKA. ..kúpanie pod vodopádmi sa páčilo každému. Na záver ešte photo nad Národným parkom a vraciame sa späť. Večer na pláži pred domčekom rozkladáme gril, nakorenené mäsko a vychutnávame čaro Gabininej kuchyne :o))
![]() |
..nad Národným parkom KRKA |
Nedeľa 8:10, opäť biela dodávka, skvelé raňajky, zbalenie batožiny a hoci s nevôľou odchádzame späť na Slovensko. Yamaháci ešte nejaký ten dník zostávajú, ale ja s Ondrom pre pracovné povinnosti musíme isť. Cestou sa zastavujeme na Plitvických jazerách. Obhliadka trvá cca 5-6hod, preto sa jej nezúčastňujeme a po cca 2 hodinkách pokračujeme smerom na Karlovac, Zagreb. Vchádzame na Slovinsko a pred nami sa začina tvoriť niekoľko-kilometrová kolóna. S úsmevom predbiehame jedno auto za druhým, zastavujeme až pred Grazom na benzínovej pumpe, dotankujeme, trošku sa posilníme a opäť sa predierame zápchou. Na dialnici do Viedne stretáme ešte aspoň 5 kolón (najdlhšia 13,5km). Okolo 21.00 konečne smerujeme na Bratislavu. Je 21.9.2003, 22:00 a zastavujeme pred domom. Náš skvelý výlet sa končí, tachometer ukazuje 1832 km.
Pridané: 30.09.2003 Autor: Pa3ck Zdieľať
Súvisiace články:
- Stretnutie Mototuristov Revúca 2002 - testovanie dažďoviek - harly
- 2. Stretnutie Motoride-ákov a mototuristov. - Awia
- Bojnický zámok sa oplatí navštíviť - Awia
- BALKATOUR 2004 Časť prvá: Slovensko – Maďarsko – Rumunsko – Bulharsko 2 246 Km. - DrTic
Ďalšie články tohto autora:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!