ISSN 1336-6491 | Online: 1421 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30260
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17850)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12410)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kúpanie v českých riekach, aneb po stopách spisovatelú 2/2

 Zdieľať

Pridané: 13.09.2011 Autor: johny50
Čitatelia: 5375 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Takže z kempu Velký Vír cez zámok Orlík a hrat Zvíkov - ten je supr, k Lužnici. To sa už začínalo mračiť.

 Juhočeská cesta
Juhočeská cesta

Prechádzal som cez lesy, rieky, potoky, rybníky lesy, hory, mestá rázovité dediny....

 Rázovitá obec
Rázovitá obec

 Tábor
Tábor

Až som sa dostal do mesta rybníkov Třeboň. Tam bol nejaký festival, ale už začali padať prvé kvapky. Tak reku idem hľadať mimo mesto nejaké ubytovanie. To už pršalo fest a nepremoky boli stále v tankvaku. Totálne premočený som rozmýšľal v peknej dedinke s rybníkom schovaný v autobusovej zastávke čo ďalej. Jeden privát som už skúsil, ale tam prej maj volnej už jenom ten apartmán za šestset. (Po skúsenosti v Terchovej z júna, kde bol práve festival halušiek či čo a ja som tam dorazil v noci, bez stanu i spacáku a spal som na hoteli za 38E som si dal záväzok, že ubytovanie nad 15E to nie.) Tak som vyrazil, že cez Rakúsko proti noci v daždi domov. To som už mal na premočenom nepremoky, len ponožky som si dal suché. Prechádzam cez dedinku Žár a vydím reklamu penzión. Odbočím a nič, keď z brány vykukol chlapík, pýtam sa či má volné, že áno za 250, tak že berem. Motorku pod altánok, pekná izba s kúpeľnou, televízorom, čaj s veľkou hruškovicou za 30 - co víc si člověk múže přát.

 Štart na Lužici
Štart na Lužici

Ráno bolo pekne a tak som šťastne vyrazil naproti Lužnici. Prišiel som do vodáckej základne pri Suchdole, kde je štart a požičovňa lodí. 200 na deň plus 500 za dovoz za tri štyri dni naspäť. Čiže keď ste 3 - 4 páry tak to nie je tak tak drahé. Požičovne tam fungujú na všetkých splavných riekach.

 Bítov na Vranovskej
Bítov na Vranovskej

No a odtiaľ som to už bral cez staré známe trasy pri Vranovskej priehrade cez Laa do Hohenau, Moravský Ján, Malacky, Jakubov.

Musím už tak nejako končiť. Tak čau a nabudúce skúsim viac koncepčne.

<

Pridané: 13.09.2011 Autor: johny50 Zdieľať

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »