Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2361 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28806
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17139)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11667)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Umrú superbiky?

 Zdieľať

Pridané: 22.09.2011 Autor: TomiCapone
Čitatelia: 3606 [Šport - SuperBike]

Oznámenie oficiálneho tímu Yamaha o odstúpení zo Superbikového šampionátu prišlo ako blesk z jasného neba a vo veľmi nevhodnej dobe. Čo je ale primárnou príčinou, že oficiálne tímy odstupujú prípadne zvažujú pôsobenie v SBK?

Je to práve trh a keď to rozmeníme na drobné, potreba zákazníkov. A  tá je bohužiaľ ovplyvnená pretrvávajúcou krízou, kde sa predaj superšportových motocyklov prepadol s predpokladom, že klesať bude aj naďalej. Liekom na červené čísla výrobcov motocyklov sa javí byť, stále narastajúci záujem expandovať na rozvíjajúcich sa trhoch v Číne, Indii, Malajzii, Filipínach, Vietname atď. Honda otvorila už svoj tretí závod na výrobu motocyklov v Indii, kde predala tri, z ôsmich miliónov vyrobených motocyklov za rok a snaží sa získať čo najväčší podiel na trhu, ktorý ponúka okolo miliardy potenciálnych zákazníkov.

Tak isto Suzuki s investíciou 19 miliónov eur otvorila svoj nový závod vo Filipínach. Keď ale povieme „A“ musíme povedať aj „B“. Záujem v týchto krajinách nie je o motocykle superšportové, ale prevažne o motocykle postavené na lacnejšej báze, či už sa jedná o maloobjemové „naked“ alebo skútre. Pre výrobcov motocyklov, je z ekonomického hľadiska oveľa výhodnejšie vyvinúť, vyrobiť a predať nenáročný produkt o objeme do 200 ccm, ako vynaložiť prostriedky na vývoj, reklamu a budovanie pozitívneho imidžu potrebného k predaju špičkových a povedzme aj drahých superšportových strojov.

Výrobcovia teda logicky škrtajú marketingové rozpočty a keďže WSBK v porovnaní s Moto GP ani zďaleka nedosahuje takú mediálnu a všeobecnú pozornosť potenciálnych zákazníkov nie je pre výrobcov motocyklov prínosom v porovnaní s vynaloženými nákladmi, ktoré sú nemalé a povedzme aj poriadne prehnané.

A tu niekde spočíva aj prapodstata problému. Preteky SBK sa zrodili v Severnej Amerike a predstavovali obrovskú príležitosť súkromných tímov pretekať, prezentovať sa a vyhľadávať nové talenty. Je jednoduchšie pretekať na stroji, ktorý je o triedu prípadne dve vyššie len preto, že oficiálne tímy dokázali desaťnásobne prevyšovať rozpočty tímov súkromných. Preto duch Superbikov zomieral. V roku 2008 sa na štart postavilo 30 štartujúcich pretekárov. Tento rok to bolo už len 21. Vráťme sa teda späť k odchodu oficiálnych tímov zo Superbikov. Je to naozaj strata ktorá vedie k zániku? Našťastie nie. Je potrebné vrátiť sa späť, prijať opatrenia a predpisy na zníženie nákladov kde budú vytvorené predpoklady pre úspešné pôsobenie súkromných tímov s omnoho menšími nákladmi.

Superbike je na najlepšej ceste vrátiť sa späť ku koreňom a tie sú našťastie pevne zakorenené v srdciach jeho priaznivcov aj bez účasti megalomanských tímov.

Ilustračné foto: worldsbk.com

Pridané: 22.09.2011 Autor: TomiCapone Zdieľať

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »