Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2574 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28287
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16862)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11425)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Umrú superbiky?

 Zdieľať

Pridané: 22.09.2011 Autor: TomiCapone
Čitatelia: 3585 [Šport - SuperBike]

Oznámenie oficiálneho tímu Yamaha o odstúpení zo Superbikového šampionátu prišlo ako blesk z jasného neba a vo veľmi nevhodnej dobe. Čo je ale primárnou príčinou, že oficiálne tímy odstupujú prípadne zvažujú pôsobenie v SBK?

Je to práve trh a keď to rozmeníme na drobné, potreba zákazníkov. A  tá je bohužiaľ ovplyvnená pretrvávajúcou krízou, kde sa predaj superšportových motocyklov prepadol s predpokladom, že klesať bude aj naďalej. Liekom na červené čísla výrobcov motocyklov sa javí byť, stále narastajúci záujem expandovať na rozvíjajúcich sa trhoch v Číne, Indii, Malajzii, Filipínach, Vietname atď. Honda otvorila už svoj tretí závod na výrobu motocyklov v Indii, kde predala tri, z ôsmich miliónov vyrobených motocyklov za rok a snaží sa získať čo najväčší podiel na trhu, ktorý ponúka okolo miliardy potenciálnych zákazníkov.

Tak isto Suzuki s investíciou 19 miliónov eur otvorila svoj nový závod vo Filipínach. Keď ale povieme „A“ musíme povedať aj „B“. Záujem v týchto krajinách nie je o motocykle superšportové, ale prevažne o motocykle postavené na lacnejšej báze, či už sa jedná o maloobjemové „naked“ alebo skútre. Pre výrobcov motocyklov, je z ekonomického hľadiska oveľa výhodnejšie vyvinúť, vyrobiť a predať nenáročný produkt o objeme do 200 ccm, ako vynaložiť prostriedky na vývoj, reklamu a budovanie pozitívneho imidžu potrebného k predaju špičkových a povedzme aj drahých superšportových strojov.

Výrobcovia teda logicky škrtajú marketingové rozpočty a keďže WSBK v porovnaní s Moto GP ani zďaleka nedosahuje takú mediálnu a všeobecnú pozornosť potenciálnych zákazníkov nie je pre výrobcov motocyklov prínosom v porovnaní s vynaloženými nákladmi, ktoré sú nemalé a povedzme aj poriadne prehnané.

A tu niekde spočíva aj prapodstata problému. Preteky SBK sa zrodili v Severnej Amerike a predstavovali obrovskú príležitosť súkromných tímov pretekať, prezentovať sa a vyhľadávať nové talenty. Je jednoduchšie pretekať na stroji, ktorý je o triedu prípadne dve vyššie len preto, že oficiálne tímy dokázali desaťnásobne prevyšovať rozpočty tímov súkromných. Preto duch Superbikov zomieral. V roku 2008 sa na štart postavilo 30 štartujúcich pretekárov. Tento rok to bolo už len 21. Vráťme sa teda späť k odchodu oficiálnych tímov zo Superbikov. Je to naozaj strata ktorá vedie k zániku? Našťastie nie. Je potrebné vrátiť sa späť, prijať opatrenia a predpisy na zníženie nákladov kde budú vytvorené predpoklady pre úspešné pôsobenie súkromných tímov s omnoho menšími nákladmi.

Superbike je na najlepšej ceste vrátiť sa späť ku koreňom a tie sú našťastie pevne zakorenené v srdciach jeho priaznivcov aj bez účasti megalomanských tímov.

Ilustračné foto: worldsbk.com

Pridané: 22.09.2011 Autor: TomiCapone Zdieľať

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

stelvio-09-side

Horúca jeseň s Yamahou

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal: Toman
"Soudruhu plukovníku, během mé služby se nic zvláštního nestalo. Teda...zlomili jsme násadu od rýče, když jsme zakopávali služeního psa."
"Co se mu stalo?"
"Přejelo ho hasičský auto."
"Co tady dělalalo hasičský auto?"
"Jak bouchnul ten muničák..."

Ďalšie vtipy »