Anketa:
BMW G 650 GS Sertão - malé GS s off-roadovejšími ambíciami
ZdieľaťPridané: 05.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 11653 [Bleskovky - Predstavujeme]
Tak ako bývalý model BMW F 650 GS mal aj svojho terénnejšieho brata s prívlastkom Dakar, tak sa aj stroj s iniciálami G 650 GS dočkal súrodenca, tentokrát s menom Sertão.
Seriál článkov - Novinky 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Čo však znamená slovko Sertão? Slovom Sertão nazvali Lusitánsky objavitelia (predchodcovia Portugalcov) rozľahlé oblasti vo vnútrozemí Ázie. V súčastnosti sa tak nazýva časť Brazílie, kde sa po prvý krát usadili portugalský osadníci v Južnej Amerike na začiatku šestnásteho storočia. Slovo Sertão však môže mať aj podobný význam ako slovo "cowboy" (zdroj wikipedia). Prečo sa opäť nepoužilo označenie Dakar netuším, hlavné však je, že názov a farebné vyhotovenie nie je jedinou zmenou oproti modelu G 650 GS.
Off-roadovo zameraných jazdcov najviac poteší, že liate kolesá páni z BMW poslali do šrotu a nahradili ich vypletanými. Vpredu bude mať Sertão 21 palcové koleso a vzadu sa objaví 17 palcový ráf ktorý bude oproti liatej sedemnástke o čosi užší. Sertão sa aj trošku vyhuplo do výšky. Zdvihy, vpredu aj vzadu, majú teraz hodnotu 210 mm oproti zdvihom s hodnotami 170/165 mm na G 650 GS. Sedadlo je tak vo výške 860mm (nárast o 6 cm) avšak je možné dvihnúť si ho na hodnotu rovných 900 mm. Zmena kolies a zdvihov priniesla aj zmenu niektorých rozmerových parametrov. Hmotnosť stúpla o jedno kilo z pôvodných 192 kg na 193 kg. Udaná hmotnosť platí pre bike pripravený vyraziť do premávky.
Oproti G 650 GS bude mať Sertão vyšší plexištít, chrániče rúk, hliníkový chránič motora a širší zobák. Zbytok ostáva rovnaký, zmeny sa motora nijako nedotkli. BMW G 650 GS Sertão bude poháňať vodou chladený jednovalcový motor s výkonom 48 koní a krútiacim momentom 60 Nm. K dispozícii bude aj verzia s výkonom 25 kW.
info & foto: www.press.bmwgroup.com
Pridané: 05.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
BMW G 650 GS Sertão 2012:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | G 650 GS Sertão |
Rok: | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 652 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 6500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 60 Nm / 5000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 83.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 210 mm |
Brzdy vpredu: | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 R21 54S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 130/80 R17 65S |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 193 kg |
Výška sedla: | 860 mm |
Rázvor: | 1484 mm |
Dĺžka: | 2815 mm |
Šírka: | 920 mm |
Objem nádrže: | 14 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 170 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 5.7 s |
Spotreba paliva: | 4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 262 km |
Poznámka: | |
Cena 10/2012: 8 050,- EUR |
- NOVÉ Porovnaj 'BMW G 650 GS Sertão' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'BMW G 650 GS Sertão' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'BMW G 650 GS Sertão 2012' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'BMW G 650 GS Sertão' na www.google.com
Seriál článkov - Novinky 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora