Anketa:
Honda NC 700 S a Honda NC 700 X – praktické motorky strednej triedy
ZdieľaťPridané: 29.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 41318 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Honda prináša dvojicu bikov postavených na úplne novom motore s objemom 670 ccm. Jedným z nich je Honda NC 700 S, praktický naháč a druhým je Honda NC 700 X, crossover určený na rozbité cesty.
Seriál článkov - Novinky 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
![]() |
Hondy radu NC 700 predstavujú praktické biky bez nutnosti veľkej údržby. U oboch sa pri vývoji kládol dôraz na spojenie praktickosti a zábavnosti. Základom je úplne nový motor, ktorý neohúri ani tak maximálnym výkonom, ale skôr priebehom krútiaku. Motor je radový dvojvalec, ktorý je však sklonený dopredu a vďaka tomu má nielen nižšie ťažisko, ale umožňuje aj úplne novú koncepciu motorky a využitie priestoru. V oblasti, kde by ste očakávali nádrž totiž nájdete úložný priestor do ktorého sa zmestí napríklad integrálna prilba. Skutočná palivová nádrž sa nachádza pod sedadlom a vďaka nízkej spotrebe nového dvojvalca môže mať objem len 14 litrov, pričom dojazd by mal byť stále okolo 250 km. Honda NC 700 S je naháč vhodný aj pre začínajúcich jazdcov, zatiaľ čo NC 700 X je praktický crossover ktorý si ľahko poradí aj s menej kvalitnými cestami.
![]() |
Odkladací priestor v nádrži |
Oba Hondy NC sú postavené na rovnakom základe. Srdcom rady NC 700 je úplne nový motor, kvapalinou chladený, dvojvalcový motor o objeme 670 ccm s rozvodom SOHC. Motor bol konštruovaný tak aby v celom spektre otáčok poskytoval dostatočne silný krútiaci moment. Maximálny výkon motora pri modely NC 700 S je 35 kW pri 6250 ot./min. a maximálny krútiaci moment 60 Nm je k dispozícii pri 4750 ot./min. Honda NC 700 X dosahuje pri rovnakých otáčkach max výkon 38.1 kW a krúťak 62 Nm. Honda zdôrazňuje nízku spotrebu motora a spĺňanie prísnych emisných noriem. Na plnú 14.1 litrovú nádrž by mali Hondy NC 700 prejsť v pohode 250 - 300 km. Servisný interval pri tomto motore je 12.000 kilometrov.
![]() |
Voliteľná je DCT prevodovka, ktorá ponúka rovnaké možnosti radenia ako to je pri Honde Crosstourer. Brzdy sú jednokotúčové, vpredu 320 mm kotúč s dvojpiestikovým strmeňom a vzadu 240 mm kotúč a jednopiestikový strmeň. Je možné dokúpiť si aj systém C-ABS.
![]() |
Odpruženie je na týchto Hondách rozdielne. Zatiaľ čo Honda NC 700 X je postavená na tlmičoch so zdvihmi vpredu 153.5 mm a vzadu 150 mm zatiaľ čo NC 700 S má zdvihy 120 mm. Rozmery kolies majú obe verzie rovnaké.
Farebné kombinácie sú u Hondy NC 700 S, Seal Silver Metallic (strieborná), Pearl Sunbeam White (biela) a Graphite Black (čierna), a.u NC 700 X, Darkness Black Metallic (čierna), Digital Silver Metallic (strieborná), Pearl Sunbeam White (biela) a Magna Red (červená).
Video
Video: Honda NC 700 X a NC 700 S 2012
info & foto: www.honda-eu.com
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | NC 700 S | NC 700 X |
Rok: | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Naháč | Športovo cestovná |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 670 ccm | 670 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 60 Nm / 4750 ot. | 60 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73 x 80mm | 73 x 80mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | automatická 6-stupňová (voliteľné DCT) | automatická 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 153 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 211 kg | 214 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1525 mm | 1540 mm |
Dĺžka: | 2195 mm | 2210 mm |
Šírka: | 760 mm | 830 mm |
Výška: | 1130 mm | 1285 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 165 mm |
Objem nádrže: | 14.1 l | 14.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 3.58 l/100km | 3.58 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 295 km | cca 295 km |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 02/2013 5590,- EUR, s ABS 6090,- EUR | Cena 10/2012: 5 990,- EUR (+500EUR ABS) |
Pridané: 29.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora