Anketa:
Skúsenosti s Kawasaki GPZ 500S
ZdieľaťPridané: 22.12.2003 Autor: kocovina
Čitatelia: 25567 [Vaše stroje - Moja motorka]
Je to proste fajn mašinka...
Tak teda na začiatok by som Vám ukázal ako moja kawa vyzerá...
![]() |
![]() |
No takže moje skúsenosti s touto motorkou sú asi takéto:
Ja som si ju kúpil v júni 2002 a mala najazdených 35000km a teraz keď som ju schovával na zimu tak mam 45000km a to bez akejkoľvek poruchy.
Táto kawa je fakt super motorka pre začiatočníkov.
Čo sa týka spotreby tak pri 90 km/h zožerie asi 4.6 litra a pri takej športovejšej jazde to je tých 190 km/h je to kolo 7.7 litra čo je tiež pomerne slušné. Toľko asi k mojej kawe.
Pridané: 22.12.2003 Autor: kocovina Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Kawasaki GPZ 500 S 1995:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | GPZ 500 S |
Rok: | 1995 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 498 ccm |
Max. výkon: | 60.9 k (44.8 kW) / 9800 ot. |
Max. krútiaci moment: | 45.1 Nm / 8500 ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 179 kg |
Výška sedla: | 775 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Kawasaki GPZ 500 S' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Kawasaki GPZ 500 S' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki GPZ 500 S 1995' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki GPZ 500 S' na www.google.com
Súvisiace články:
- Začiatky na staršej, cenovo dostupnej motorke - Suzuki GSX600F 1998 - Kilowat
- Moja prvá motorka - Jawa 350/638 - Natalka
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor - Awia
- Čo by sme mali pre našu motorku spraviť pred prvou jarnou jazdou - Awia

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!