Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1648 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29894
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12235)
Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Skúsenosti s Kawasaki GPZ 500S

 Zdieľať

Pridané: 22.12.2003 Autor: kocovina
Čitatelia: 25567 [Vaše stroje - Moja motorka]

Je to proste fajn mašinka...

Tak teda na začiatok by som Vám ukázal ako moja kawa vyzerá...

No takže moje skúsenosti s touto motorkou sú asi takéto:
Ja som si ju kúpil v júni 2002 a mala najazdených 35000km a teraz keď som ju schovával na zimu tak mam 45000km a to bez akejkoľvek poruchy.
Táto kawa je fakt super motorka pre začiatočníkov.
Čo sa týka spotreby tak pri 90 km/h zožerie asi 4.6 litra a pri takej športovejšej jazde to je tých 190 km/h je to kolo 7.7 litra čo je tiež pomerne slušné. Toľko asi k mojej kawe.

Pridané: 22.12.2003 Autor: kocovina Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki GPZ 500 S 1995:

Foto:
Kawasaki GPZ 500 S 1995
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:GPZ 500 S
Rok:1995
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:498 ccm
Max. výkon:60.9 k (44.8 kW) / 9800 ot.
Max. krútiaci moment:45.1 Nm / 8500 ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:179 kg
Výška sedla:775 mm

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »