ISSN 1336-6491 | Online: 2007 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (42)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja prvá motorka - Jawa 350/638

 Zdieľať

Pridané: 22.12.2003 Autor: Natalka
Čitatelia: 42506 [Vaše stroje - Moja motorka]

Mikulášsky darček - 6.12.2003 som si išla pre moju prvú no nie vysnenú motorku - Jawu 350/638.

Jawka 350/638 je z roku 1987, najazdených vraj 6 tis km. Je kupovaná z vojenských zásob a majiteľ predo mnou sa s ňou trochu pohral a spravil z nej krásneho čopríka, alebo ak chcete - čochríka. Jazdí aj padá sa na nej skvele!!!
Teším sa na leto.

Pridané: 22.12.2003 Autor: Natalka Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Jawa 350 typ 638 1986:

Foto:
Jawa 350 typ 638 1986
Všeobecné informácie:
Výrobca:Jawa
Model:350 typ 638
Rok:1986
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:dvojvalec (2T)
Objem:343 ccm
Max. výkon:26.38 k (19.40 kW) / 5500 ot.
Kompresný pomer:10.2:1
Vŕtanie x Zdvih:58.0 x 65.0 mm
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 4-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:bubnová
Pneu vpredu:3.25-18
Brzdy vzadu:bubnová
Pneu vzadu:3.50-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:156 kg
Objem nádrže:17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:133 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (42)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »