Anketa:
Petícia: Nechceme strihať špzku pri prehlásení auta/motorky!
ZdieľaťPridané: 02.04.2012 Autor: SCANDAL
Čitatelia: 4509 [Novinky - Oznam]
Špeciálna špzka je taká, ktorá je vyhotovená podľa želania majiteľa, napr: SC-ANDAL. Pri momentálnom zákone sa špeciálna špzka pri prehlásení auta/motorky do iného okresu klasicky strihá-znehodnocuje a tomu chceme zabrániť!
Majiteľovi takejto tabuľky samozrejme prepadnú peniaze a keďže nejde o smiešnu sumu (330eur auto/165eur motocykel), žiadame úpravu zákona. Aktuálne je zákon taký, že majiteľovi táto značka pri zmene majiteľa/okresu zaniká a už nikdy nie je možné vydanie takejto značky v pôvodnom znení, musel by zvoliť iný text značky...
![]() |
Takejto zmene by sa potešili aj naše peňaženky, pretože nebolo by potrebné platiť dve a viac poistiek za motorové vozidlá a stačilo by zaplatiť iba jednu (univerzálnu) zákonnú poistku s najvyššou motorizáciou pre naše vozidlo.
![]() |
Petícii ste už podpisovali v stánku motoride.sk na výstave Motocykel 2012 |
Preto: Majitelia a fanúšikovia špeciálnych EČV/ŠPZ spojme sa! Nechceme aby naše "drahocenné" špeciálne značky/EČV prepadli pri kúpe iného vozidla/motorky. Chceme vytvoriť spoločenskú diskusiu na to, aby štát a zákony umožňovali prenositeľnosť špeciálnych EČV na iné naše vozidlá/motocykle! Ak ti nie je osud tvojej špeciálnej špzky ľahostajný a chceš, aby ti pri kúpe nového "stroja" nezanikla, tak sa pridaj k nám! Zázrak sa určite neudeje zo dňa na deň, ale chceme priložiť ruku k dielu a "prinútiť" kompetentných aby zbytočne neplytvali našimi peniazmi! Viac áut = jedna ŠPZ = jedna poistka = jeden poplatok! Preto neváhaj a daj o nás vedieť svojim kamošom, prípadne iným sympatizantom, ktorých budeme potrebovať. Ďakujeme!
Pridané: 02.04.2012 Autor: SCANDAL Zdieľať

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!