Anketa:
Suzuki DR650 RS - Raketa
ZdieľaťPridané: 22.01.2004 Autor: Sano
Čitatelia: 12410 [Vaše stroje - Moja motorka]
Je to r.v. 1995 ale vďaka "opatrnému" vodičovi nemenovaného auta má táto krásavica KOMPLETNÚ GENERÁLKU včetne nového laku a všetkého potrebného aj nepotrebného.
![]() |
Čo k tomu dodať... |
Je vhodná hlavne na turistiku, ale nepohrdne ani ľahkým terénom do ktorého ju beriem dosť často. Treba ale dávať pozor na vyššiu hmotnosť kvôli ktorej sa môže ľahko ocitnúť v ťažkom probléme.?
![]() |
Snáď len "NO COMENT" |
Pridané: 22.01.2004 Autor: Sano Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Suzuki DR 650 RSE 1995:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | DR 650 RSE |
Rok: | 1995 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 641 ccm |
Max. výkon: | 46.7 k (34.3 kW) / 6800 ot. |
Max. krútiaci moment: | 55.9 Nm / 5000 ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 170 kg |
Výška sedla: | 925 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Suzuki DR 650 RSE' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Suzuki DR 650 RSE' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Suzuki DR 650 RSE 1995' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Suzuki DR 650 RSE' na www.google.com

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!