ISSN 1336-6491 | Online: 1004 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prestavba SUZUKI VZR 1800

 Zdieľať

Pridané: 31.05.2012 Autor: radus
Čitatelia: 12118 [Technika - Úpravy motocyklov]

Pred rokom som sa v článku Ladené výfuky venoval problematike ladených výfukov pre chopper - cruiser, dnes som si pozrel počet prečítaní 5640 čo ma celkom milo prekvapilo a dúfam že niektorý z vás v článku našli inšpiráciu svoj stroj vybaviť jedinečným zvukom.

Áno JEDINEČNOSŤ a SLOBODA najhlbšie vystihuje bikera jazdiaceho na chopper – cruiser, preto každý z nás chce aby jeho stroj nebol odetý do šedej uniformy veľkosériovej produkcie.

Neviem či môj bike môžem nazvať custom, nechám to na vás, ale z približne 500€ vo vrecku si myslím že light prestavba mojej sériovky sa podarila na poloprofesionálnej úrovni.

Na začiatok musím spomenúť, že niektoré veci už boli prerobené bývalým majiteľom, samozrejme ladené výfuky od firmy Buyak „BRUTAL SCREAM“, odrezaný zadný nosič značky aj so smerovkami, osadenie nosníkov na zadné smerovky, brzdové pancierové hadice, pár drobností.

 Moto pred prestavbou
Moto pred prestavbou

Suzuki VZR 1800 je powercruiser s charakteristickým obrím svetlom vpredu čo niekomu pripadá krásne, ale mne určite nie, ja preferujem aby prvky starej školy boli zakomponované v novom šate a myslím si že pre mnohých práve toto „slonie“ svetlo bolo odradzujúce čo bol aj môj prípad, preto som sa rozhodol po kúpe prestavať celý predok.

V prvom rade bolo treba objednávať súčiastky:

www.yshop.cz - riadítka (rajdy), nástavce riadítok, rukoviatka, zadné smerovky,
www.demonscycle.com – hlavné svetlo
www.thunderbike.de – držiak značky
www.sapagroup.com/sk/ - hliníkový profil
www.baumax.sk – stojanová vŕtačka a ostatné náradie

Takže po kúpe hlavných súčiastok a náradia som sa pustil do prestavby, odmontoval z teleskopov všetko nepotrebné.

Následne bolo treba vymyslieť tvar držiaku smeroviek a svetla. Rozhodol som sa pre horizontálne roztiahnutý maltézsky kríž, ktorý je aj po funkčnej stránke dobre zakomponovateľný do polohy a rozmiestnenia upevňovacích dier a celkového konceptu. Ako materiál som použil hliníkový profil obdĺžnikovitého tvaru 80 x 40 mm a pre držiak svetla som použil profil 30 x 30 mm, rozhodoval som sa medzi oceľovým plechom a hliníkom, ale pozvárať takýto tvar z kusov plechu s vnútornými otvormi by bolo komplikovanejšie. Samotný tvar súčiastky je odvŕtaný a odbrúsený brúsnymi kotúčmi. V súčiastke sú horizontálne navŕtané diery so závitmi na vedenie el. káblov zo smeroviek, spredu upevňovacie diery spolu s dierou pre parkovacie svetlo nakoľko hlavné svetlo neobsahovalo parkovačku a diery so závitmi na upevnenie držiaku svetla tvaru prevráteného téčka.

Mojím zámerom bolo dať obidva diely pochrómovať vo firme M & G Classic Chrome & Car, sú tam fakt odborníci pochrómujú vám tam väčšinu vecí v špičkovej kvalite, ale kríž mi neodporúčali nakoľko si neboli istý kvalitou a odporučili ho vyleštiť, s čím som súhlasil.
Jednoznačne by som ich odporučil, majú vysokú kvalitu práce www.classicchrome.eu/sk/ , treba si len pripraviť peňaženku a byť trpezlivý majú dlhé čakacie doby, ale nie vždy, ako trafíte, podľa objednávok.

 Vyleštený kríž a pochrómovaný držiak svetla
Vyleštený kríž a pochrómovaný držiak svetla

Ďalšou súčiastkou ktorú bolo treba vymyslieť a vyrobiť bol držiak otáčkomera, keďže ten pôvodný je upevnený na nosníku z nástavcov riadítok a ten nový má byť upevnený na rajdách. Použil som hliníkový profil 20 x 80 mm, klasika vŕtanie brúsenie a chrómovanie vo firme M & G Classic Chrome & Car.

 Držiak otáčkomeru.
Držiak otáčkomeru.

Problém nastal aj s uchytením a namontovaním držiaka ŠPZ, pôvodná doska držiaka zohľadňovala rozmer ŠPZ nemeckej, preto som sa rozhodol zvyšnú časť odrezať a spodok zahnúť, čiže značka sa teraz dotýkala zahnutého konca a osvetlenia značky, jasné že by to nestačilo, skočil som na Motoride chat a chlapi mi poradili obojstrannú pásku z Baumaxu 150x200 mm, je to neskutočne pevné a efektné.

Fajn držiak ŠPZ už na mieste, montujem brašne a zisťujem že sa dotýkajú držiaku značky, podávam ich vyššie ale to nestačí, preto som brašňu zvesil, urobil výrez do umelohmotnej výstuže, navŕtal dierky na stehy a odznovu našil a založil spať.

 Prerobený držiak značky a výrez v brašni.
Prerobený držiak značky a výrez v brašni.

Po namontovaní nových súčiastok mi vadil ukazovateľ zaradeného rýchlostného stupňa, nemal som ho kde prilepiť aby to ladilo, tak som pre neho vyrobil držiak na rajdy, zase som použil ľahko opracovateľný kov, hliníkový profil.

Vždy keď prídem na zraz tak o 22:00 ma berie do spania, tak keď som mal už všetko namontované rozhodol som sa zase zaliezť do mojej dielne a vyrobil držiak na Redbull z troch druhov kože, antikorového pohárika a hliníkového profilu, po zamontovaní som zistil, že sa hodí aj ako nosič slnečných okuliarov, samozrejme pokiaľ nejdem na motozraz.

 Držiak ukazovateľa zaradenej rýchlosti a Redbullpack.
Držiak ukazovateľa zaradenej rýchlosti a Redbullpack.

A samotná prestavba.

Úprava Suzuki VZR 1800
Úprava Suzuki VZR 1800
Úprava Suzuki VZR 1800

Dalo by sa toho popísať ešte viacej ale myslím, že to stačí, foto dopovie. Vždy som si chcel postaviť vlastného stroja, stojí to neskutočne veľa éčiek, ktoré nemám (na Slovensku neexistuje legislatíva a k tomu dané úrady, ktoré by stavbu custom - u schválili), ale aspoň takouto formou som sa trošku priblížil k tomu ideálu previazaných pojmov JEDINEČNOSŤ a SLOBODA. Ak by ste mi chceli niečo napísať: radus199@gmail.com.

Pridané: 31.05.2012 Autor: radus Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »