Anketa:
Richard Šikyňa dominoval v Moravských Budějoviciach
ZdieľaťPridané: 06.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4113 [Šport - Motocross]
Ďalší skvelý výsledok vybojoval 14-ročný slovenský motokrosový pretekár Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia, keď zvíťazil aj v druhom podujatí seriálu Inter Majstrovstiev Českej republiky triedy MX 85 na trati vo Víceniciach pri Moravských Budějoviciach a upevnil si tak vedenie v priebežnom hodnotení.
Richard bol najrýchlejší už v kvalifikácii a úlohu favorita potvrdil aj v oboch jazdách, keď v prvej jazde sa už v úvode ujal vedenia, ktoré udržal až do cieľa a v druhej si víťazstvo zaistil v poslednom kole po úspešnom súboji s Rakúšanom Prammerom. Po dvoch podujatiach je slovenský jazdec na čele priebežného hodnotenia s 25-bodovým náskokom práve na spomenutého Rakúšana.
V Moravských Budějoviciach sa po šesťtýždňovej prestávke zapríčinenej zranením z podujatia ME vo Veľkých Uherciach predstavil aj druhý pretekár tímu MX Slovakia Jaroslav Antalič, ktorý vďaka ôsmemu a piatemu miestu obsadil celkovo siedme miesto a priebežne je deviaty.
![]() |
Richard Šikyňa:"Do prvej jazdy som odštartoval na druhom mieste, ale už v tretej zákrute som šiel do vedenia a potom som už s istotou zvyšoval svoj náskok. Aj do druhej jazdy som vyštartoval ako druhý a tentoraz som po celý čas jazdil za Prammerom, ktorého som v závere predbehol a hoci mi to ešte dokázal oplatiť, nakoniec som ho v poslednom kole zdolal. Boli to výborné preteky, tunajšia trať mi sadla, je rýchla také mi vyhovujú. Chcem sa za tento úspech poďakovať rodičom, trénerovi Mirkovi Kučírkovi a tímu MX Slovakia, som šťastný, že sa nám podarilo dosiahnuť takýto výsledok."
![]() |
Pridané: 06.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F
- Taliansky projekt „Hachimaan“ sa stal víťazom súťaže Honda Customs 2025
- MM SR enduro a country cross Brezno 2025
- GOES predstavuje modely na rok 2026
- Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
- Triumph predstavil TF 450-X pre rok 2026
- GASGAS predstavuje nový radikálny vzhľad pre modelový rad 2026!
- Honda potvrdila plán výroby a hlavné parametre modelu Honda WN7 – prvého elektrického motocykla
- Husqvarna prináša update ostrého modelu FS 450
- Kawasaki predstavuje nový model Z1100 pre rok 2026 – „Sugomi Awakens“
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!