ISSN 1336-6491 | Online: 1506 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30254
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17848)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12406)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Café Racer BMW R100

 Zdieľať

Pridané: 30.08.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
[Technika - Úpravy motocyklov]

Rôzni úpravcovia motoriek čoraz častejšie siahajú po starých vzduchom chladených BMWčkach. Túto prestavbu zrealizoval Aric Russom, umelec a fotograf z Massachusetts.

Aric si postavil café racera v pravom zmysle slova. Motorka má upravené výkonnostné parametre tak ako aj estetiku. Motor má teraz vyššiu kompresiu, ventily s väčším priemerom, nový nikasil a ľahší zotrvačník. Karburátory osadené športovými vzduchovými filtrami sú značky Mikuni a výfuk z nerezovej ocele je dielom firmy Cone Engineering.

Podvozok je taktiež vylepšený. Predná vidla pochádza z modelu BMW K100 a zadné tlmiče sú značky Works Performance. S cieľom zlepšiť brzdné vlastnosti boli dopredu nainštalované dvojpiestikové strmene. Kolesá sú tiež nové, konkrétne vyrobené firmou Woody´s Wheel Works.

Sériové riadidlá museli byť samozrejme vymenené aby ladili k štýlu café racer. Jednoduchosť dopĺňa minimalistická prístrojovka od firmy Acewell ktorá vyzerá ako jednodielny "budík". Kapoty a mnoho ďalších dielov sú vyrobené na mieru pre túto prestavbu. S farbami sa veľmi nešpekulovalo, úplne postačila čierna, ktorá necháva vyniknúť pekné znaky BMW na motorke.

Info & foto: www.bikeexif.com

Pridané: 30.08.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »