Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1653 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 25759
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 61% (15607)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 39% (10152)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme: stavba Harley-Davidson od TT Choppers

 Zdieľať

Pridané: 17.08.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9511 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

V košickom servise vo firme K-moto sa ocitla táto stavba na báze Harley-Davidson a my sme dostali ponuku sa na nej odviesť. To sme si nemohli nechať ujsť.

Základom stavby je motor z dielne Harley Davidson, poriadny, vzduchom chladený dvojvalec. Samozrejme nezostal celkom bez úprav. Sanie je prerobené a športový filter kryje mohutný chrómovaný špic. Výfuky sú v podstate pokrútené rúry, ktoré smerujú na zem. Ako som neskôr zistil, okrem brutálneho zvuku sa dajú využiť na efektné zvýrenie prachu na cestách.

Kým predná vidla je nekonečná ako čakanie na výplatu, tak zadný podvozok to je chuťovka. Ide o pneumatický tlmič, ktorý je možné ľahko pred jazdou dofúknuť alebo spustiť tlak zabudovaným kompresorom.

 Zhora: rýchlosť (mph), tlak oleja, tlak v zadnom pružení
Zhora: rýchlosť (mph), tlak oleja, tlak v zadnom pružení

Primárny prevod z motora na prevodovku zabezpečuje úplne odkrytý širokánsky remeň na ľavej strane stroja. Remeňom je rovnako poháňané aj zadné koleso. O brzdenie sa starajú dva kotúče, po jednom na každom kolese.

Video: Predstavenie stavby Harley-Davidson od TT Choppers

Video: Stavba Harley-Davidson od TT Choppers

Ako to jazdí?

Nemenej zaujímavou skúsenosťou bolo pre mňa možnosť sa na takejto stavbe previesť. Je niekoľko vecí, na ktoré si treba pri vysadnutí (alebo skôr zosadnutí) do nízkeho sedla dať pozor. Dlhokánska predná vidlica posúva predné koleso naozaj tak dopredu a musíš nato myslieť keď zastavuješ za autom. Súčasne dáva celej motorke extrémne malý rejd, takže akékoľvek manévrovanie či parkovanie sa dosť komplikuje. Otáčať na ceste sa ti veru nebude chcieť. Brzda na prednom kolese síce je, ale keď si sa niekedy divil, že niektoré stavby brzdu vpredu nemajú, tak po krátkej jazde by si pochopil. Takto predsunuté koleso treba brzdiť len zľahka, lebo ide ľahko do šmyku.

Zvyknúť si treba aj na širokánsku zadnú gumu, hlavne pri malých rýchlostiach a nerovnostiach na vozovke na to veľmi citlivo reaguje. Ale ako každá motorka, všetko sa lepší len čo sa to rozbehne. Motor má neskutočný zvuk a je to určite polovica celého zážitku z jazdy. Bol som prekvapený, že takéto niečo, čo som ja vždy považoval hlavne za show-bike, aj vcelku obstojne jazdí. Chce to trochu zvyku a ide to. Zákruty sa dajú klopiť, aj keď rajdy trochu padajú dovnútra. Po krátkej jazde som presvedčený, že si viem predstaviť na tom vybehnúť niekde 50 - 100 km v pohodovom tempe. Každopádne každý kilometer jazdy je zážitkom.

V závere chcem poďakovať firme K-moto Košice, ako aj majiteľovi tejto nevšednej motorky za možnosť sa na nej odviesť. Mimochodom, ak vás zaujala, tak vedzte, že bude na predaj.

Pozadie / Wallpaper:

Stavba TT Choppers
Stavba TT Choppers
Stavba TT Choppers
Stavba TT Choppers

Text, foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Pridané: 17.08.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: