Anketa:
Vyskúšali sme: stavba Harley-Davidson od TT Choppers
ZdieľaťPridané: 17.08.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10108 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
V košickom servise vo firme K-moto sa ocitla táto stavba na báze Harley-Davidson a my sme dostali ponuku sa na nej odviesť. To sme si nemohli nechať ujsť.
Základom stavby je motor z dielne Harley Davidson, poriadny, vzduchom chladený dvojvalec. Samozrejme nezostal celkom bez úprav. Sanie je prerobené a športový filter kryje mohutný chrómovaný špic. Výfuky sú v podstate pokrútené rúry, ktoré smerujú na zem. Ako som neskôr zistil, okrem brutálneho zvuku sa dajú využiť na efektné zvýrenie prachu na cestách.
Kým predná vidla je nekonečná ako čakanie na výplatu, tak zadný podvozok to je chuťovka. Ide o pneumatický tlmič, ktorý je možné ľahko pred jazdou dofúknuť alebo spustiť tlak zabudovaným kompresorom.
Zhora: rýchlosť (mph), tlak oleja, tlak v zadnom pružení |
Primárny prevod z motora na prevodovku zabezpečuje úplne odkrytý širokánsky remeň na ľavej strane stroja. Remeňom je rovnako poháňané aj zadné koleso. O brzdenie sa starajú dva kotúče, po jednom na každom kolese.
Video: Predstavenie stavby Harley-Davidson od TT Choppers
Video: Stavba Harley-Davidson od TT Choppers
Ako to jazdí?
Nemenej zaujímavou skúsenosťou bolo pre mňa možnosť sa na takejto stavbe previesť. Je niekoľko vecí, na ktoré si treba pri vysadnutí (alebo skôr zosadnutí) do nízkeho sedla dať pozor. Dlhokánska predná vidlica posúva predné koleso naozaj tak dopredu a musíš nato myslieť keď zastavuješ za autom. Súčasne dáva celej motorke extrémne malý rejd, takže akékoľvek manévrovanie či parkovanie sa dosť komplikuje. Otáčať na ceste sa ti veru nebude chcieť. Brzda na prednom kolese síce je, ale keď si sa niekedy divil, že niektoré stavby brzdu vpredu nemajú, tak po krátkej jazde by si pochopil. Takto predsunuté koleso treba brzdiť len zľahka, lebo ide ľahko do šmyku.
Zvyknúť si treba aj na širokánsku zadnú gumu, hlavne pri malých rýchlostiach a nerovnostiach na vozovke na to veľmi citlivo reaguje. Ale ako každá motorka, všetko sa lepší len čo sa to rozbehne. Motor má neskutočný zvuk a je to určite polovica celého zážitku z jazdy. Bol som prekvapený, že takéto niečo, čo som ja vždy považoval hlavne za show-bike, aj vcelku obstojne jazdí. Chce to trochu zvyku a ide to. Zákruty sa dajú klopiť, aj keď rajdy trochu padajú dovnútra. Po krátkej jazde som presvedčený, že si viem predstaviť na tom vybehnúť niekde 50 - 100 km v pohodovom tempe. Každopádne každý kilometer jazdy je zážitkom.
V závere chcem poďakovať firme K-moto Košice, ako aj majiteľovi tejto nevšednej motorky za možnosť sa na nej odviesť. Mimochodom, ak vás zaujala, tak vedzte, že bude na predaj.
Pozadie / Wallpaper:
Text, foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Pridané: 17.08.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special - Herghott
- Trikrát Sportster a jednu Electru prosím! Vyskúšali sme ďalšie nové Harley-Davidsony - Muli
- Harley-Davidson predstavil Nightster, svoj najľahší a najšportovejší stroj - Redakcia
- EICMA 2017 - Harley-Davidson rozširuje rad Softail o Sport Glide - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora