ISSN 1336-6491 | Online: 2795 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Story of one streetfighter

 Zdieľať

Pridané: 21.09.2012 Autor: yamaha901
Čitatelia: 10678 [Vaše stroje - Moja motorka]

Pomaly končiaca sezona ma inšpirovala k napísaniu článku o mojej ceste za jednou legendou našich ciest ...legendou ktorej "total control" oslavuje tento rok 20.výročie

Začnime ale pekne od začiatku, asi ako väčšina z nás aj ja som začínal na Jawe. Konkrétne na dedkovom pionieri ktorý mal de luxe výbavu, reumaplechy. Boli to najkrajšie letá a doteraz má u mňa čestné miesto v garáži. Ako som však rástol pionier bol zrazu malý a ja som začal túžiť po naozajstnej veľkej motorke. Finančné možnosti boli obmedzené takže túžba dlho ostávala len snom. Ktosi múdrejší odo mňa raz povedal, že keď o niečom snívaš a urobíš všetko čo je v tvojich silách preto aby si to dosiahol tak to naozaj dosiahneš.

Čiastočne sa mi ten sen splnil keď som sa posunul "o level vyššie" a prišiel na povinnú prax zo školy počas maturít do Kawasaki u nás v LV s tým, že budem utierať prach na nových motorkách. Samozrejme všetko bolo inak a od prvého dňa z utierania prachu nič nebolo. Pridal som sa k mechanikovi ktorému nikto nepovie inak ako Bacul a stal sa tak na dlhé roky študentom jeho školy. Písal sa máj 2009. Vďaka Baculovi (a najmä jeho trpezlivosti) som sa naučil o motorkách asi všetko od rozoberania kapotáži cez to čo je to rozvodová reťaz, ako ju vymeniť až po to prečo CBR 1000RR je ročník 2004 a nie 2006 ako píše predávajúci v inzeráte.

Bolo to super dostať sa k takým motorkám ktoré som videl iba v časopise, stále však išlo o motorky ktoré svojho majiteľa už majú a tá moja stále neprichádzala a neprichádzala.

Bola zima 2011 a s Baculom sme na nete hľadali nejakého vhodného darcu pre jeho nový projekt, nejakú zachovalejšiu Hondu CBR 900 RR. Našli sme jednu v celku zachovalú, ročník 1999, po veľkom servise, bratislavský kraj, ibaže nespĺňala finančný limit takže vypadla zo zoznamu. Nie však definitívne. Neskôr sa našiel vhodný adept a prestavba na streetfightra sa začala. Raz keď som išiel z prednášky zmrznutý v električke mi volá Bacul: "Luke pamätáš na tú RR-od blavákov? Chlapík ju dal na net a spustil z ceny, skús to isť pozrieť a ak pôjde pekne motor a nebude to chliev tak sa skús dohodnúť nejako s chlapíkom, neboj že je to staršia mašina, toto boli super Hondy, spravíme z toho brutal streeta".

Po príchode na miesto na mňa z garáže pod domom kukli agresívne svetlá a láska bola na svete. Majiteľ bol seriózny nič sa nesnažil zatĺkať, dal mi od nej aj servisnú knižku, slovo dalo slovo a dočkal som sa aj ja svojej prvej veľkej motorky, dokonca po komplikáciách s dopravou mi ju doniesol až domov.

 Pôvodný stav po kúpe
Pôvodný stav po kúpe

Na začiatku som premýšľal, že ostanem pri pôvodnom stave, nakoniec však vyhrala prestavba na streetfightra. Nasledovalo rozobratie motorky na šróbik, nepotrebné veci ako kapotáže, svetlá, budíky sa popredali pomerne rýchlo čím sa vrátili nemalé peniaze naspäť. Ostatné veci sa uložili do krabíc pre neskoršie použitie.

 Pitvanie
Pitvanie

Nasledovali nekonečné hodiny a hodiny pod Baculovým dozorom strávené prispôsobovaním, tvarovaním, vymyšlaním detailov a v neposlednej rade leštením asi všetkého hliníkového čo sa na tej motorke dá nájsť, vrelo odporúčam na dlhé cesty vlakom. Hodiny pribúdali prestavba pomaly rástla a jar už nekompromisne klopala na dvere.

 pomaly sa to pečie
pomaly sa to pečie

Oficiálna premiéra bola stanovená na máj 2012 teda na zraz u nás v Leviciach pod názvom Riders party. Bol aprílový štvrtok večer a ja som cestoval vlakom domov,unavený zo školy no najmä z rôznych brigád vďaka ktorým som financoval prestavbu. Zrazu mi zvoní telefón, rozospato pozriem na telefon a volá Bacul: "Pán džindžinier sedíš? Sedíš, sedíš tak počúvaj toto..." a ozvalo sa to zbesile tu-tu VROMM-VROM-VROM. Nech predchádzajúci opis znel akokoľvek infantilne,bolo to presne to na čo som čakal celý ten čas.

Prešiel apríl a v kalendári začal svietiť dátum Riders párty ako výročie svadby, no motorka ešte stále nebola úplne hotová ale nakoniec všetko dobre dopadlo, všetko sa stihlo a ja som mohol íst na zraz prvýkrát na vlastnej motorke.

 Premiéra na Riders party
Premiéra na Riders party

Po 2800 km a takmer ukončenej sezóne v sedle tejto slečny musím vysloviť len a len spokojnosť a vrelo odporučiť káždému kto hľadá spoľahlivú, nenáročnú no najmä kvalitnú motorku.

 Luke & Bacul streetfighters
Luke & Bacul streetfighters

Na záver by som touto cestou chcel ešte raz poďakovať Baculovi za pomoc pri prestavbe, mojej rodine za trpezlivosť a všetkým ktori ste to dočítali až sem.

 Premiéra v BA na akademickej pôde
Premiéra v BA na akademickej pôde

Pridané: 21.09.2012 Autor: yamaha901 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CBR 900 RR Fireblade 1999:

Foto:
Honda CBR 900 RR Fireblade 1999
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBR 900 RR Fireblade
Rok:1999
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:918 ccm
Max. výkon:126.8 k (93.3 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:94 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:11.1:1
Vŕtanie x Zdvih:71.0 x 58.0 mm
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:125 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:130/70-ZR16
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:203 kg
Výška sedla:810 mm
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:254 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.1 s
Spotreba paliva:6.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 207 km

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »