Anketa:
Superšport z ostrovov - Triumph Daytona 675 a Daytona 675 R 2013
ZdieľaťPridané: 22.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6178 [Novinky - Predstavujeme]
Anglický výrobca motocyklov Triumph prichádza do nového roku s inovovaným modelom Daytona 675. Trojvalcový superšport dostal inovovaný motor, podvozok, a príde do predaja aj vo verzii Daytona 675 R.
Seriál článkov - Novinky 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
Predstavenie superšportu Triumph Daytona 675:
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3967 [Bleskovky - Novinky]
Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Triumph
V Triumphe sa všetko točilo okolo novej Daytony 675 a 675R, o ktorej sme informovali už v predstihu.
Daytona dostala prepracovaný motor, ktorý je teraz výkonnejší. Presnejšie mu pribudli tri koníky a terajší maximálny výkon je 94 kW pri 12.500 ot./min. a krúťak stúpol na hodnotu 74 Nm pri 11.900 ot./min. Motor je pritom schopný točiť 14.400 ot./min. Vstrekovanie paliva zabezpečuje dvojica vstrekovačov na každý valec, ktoré zabezpečujú lepšie rozdelenie výkonu aj krútiaceho momentu v celom spektre otáčok. Po prvýkrát sú v motore Daytony namontované titánové ventily. Zmenený bol aj výfukový systém, koncovka výfuku je teraz pod motorom.
Okrem nového motora, Daytona prichádza aj s pozmenenými tvarmi kapotáže. V prednej časti je zväčšený otvor medzi svetlami, čím sa zlepšil prívod vzduchu do sania motora. Rám bol tiež revidovaný, je ľahší a navrhnutý tak, aby jeho tvary dopĺňali celkový vzhľad motocykla. Úpravou si prešla aj zadná kyvka tak, aby nezavadzala výfuku pod motorom. Milovníkov jazdy na okruhu isto poteší, že držiak ŠPZ spolu zo zadnými smerovkami sa dá odmontovať pomocou troch ľahko dostupných skrutiek. Rovnako ľahko sa dajú odmontovať aj zadné stúpačky.
Ľahké ovládanie má zabezpečiť nová geometria a centralizácia hmotnosti. Nová Daytona je oproti predošlému modelu celkovo ľahšia o 1,5 kg. K centralizácii hmotnosti prispieva uloženie motora, ako aj nový výfukový systém. Tlmiace komponenty sú značky KYB a sú plne nastaviteľné. Vpredu je upside-down 41 mm vidlica so zdvihom 110 mm a vzadu nájdeme centrálnu tlmiacu jednotku so zdvihom 129 mm. Na Daytone 675 nájdeme aj tlmič riadenia.
Brzdenie vpredu je v réžii značky Nissin. Nájdeme tam 310 mm kotúče, do ktorých sa zahryzávajú radiálne montované štvorpiestiky. Vzadu je pre zmenu strmeň značky Brembo a 220 mm kotúč. K dispozícii je aj modifikovaný systém ABS. Ten sa dá úplne vypnúť, ale okrem normálneho režimu fungovania má aj nový ,,circuit" mód vytvorený pre jazdenie na okruhu.
Za zmienku stojí aj multifunkčný displej. Okrem štandardných vecí, ako sú rýchlosť či otáčky motora, na ňom nájdeme zobrazené aj iné zaujímavé informácie, a to tlak v pneumatikách, lap timer až pre 99 kôl, či programovateľné zobrazenie nutnosti preradenia rýchlostného stupňa.
Triumph Daytona 675 prichádza aj vo verzii s označením R. Na tejto verzii nájdeme vpredu brzdové strmene taktiež radiálne montované, avšak značky Brembo. Podvozok je značky Ohlins a poskytuje širšie spektrum nastavenia. Štandardne na tejto verzii nájdeme quick shifter, ktorý je ale pri neeRkovej verzii dostupný za príplatok. Nechýba ani charakteristická bielo-červená kombinácia farby mašiny a zopár karbónových doplnkov.
Video: Triumph Daytona 675 2013
Info & foto: triumph.com
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Triumph | Triumph |
Model: | Daytona 675 | Daytona 675 R |
Rok: | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Superšport | Superšport |
Motor: | ||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 675 ccm | 675 ccm |
Max. výkon: | 127.8 k (94.0 kW) / 12500 ot. | 127.8 k (94.0 kW) / 12500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 74 Nm / 11900 ot. | 74 Nm / 11900 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 49.6 mm | 76 x 49.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 110 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 129 mm | 133 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 184 kg | 184 kg |
Výška sedla: | 820 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1375 mm | 1375 mm |
Dĺžka: | 2045 mm | 2045 mm |
Šírka: | 695 mm | 695 mm |
Výška: | 1112 mm | 1112 mm |
Objem nádrže: | 17.4 l | 17.4 l |
Pridané: 22.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora