Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 666 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk MOTOQUAD

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 3687
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 62% (2279)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 38% (1408)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Inovovaná rada Hypermotard - Ducati Hypermotard, Hypermotard SP a Hyperstrada

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 03.12.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5832 [Novinky - Predstavujeme]

Vzduchom chladené Hypermotardy už v ponuke Ducati nenájdeme. Namiesto nich prichádza nová generácia troch modelov s kvapalinou chladeným motorom, Hypermotard, Hypermotard SP a štýlový turista Hyperstrada.

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Predstavenie nových Hypermotardov v Miláne:

13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3707 [Bleskovky - Novinky]

-

EICMA Miláno 2012 – Ducati

Ešte v predvečer prvého výstavného dňa v Miláne mala svoju tlačovú konferenciu značka Ducati. Okrem noviniek, ktoré ukázala v Kolíne, predviedla „turistický“ Diavel Strada, superbike 1199 Panigale R, ale hlavne nové Hypermotardy a Hyperstradu.

 

Ducati Hypermotard

Inovovaný dizajn celej rady Hypermotard prináša nové tvary a prepracované detaily, pričom si aj naďalej zachováva charakteristické línie prvej generácie Ducati Hypermotard. Tvar nádrže aj naďalej necháva vyniknúť rám motocykla, ktorý je vyrobený, charakteristicky pre Ducati, z pozváraných rúrok. Zobák, predný svetlomet aj samotná nádrž sú hranatejšie, no zadná časť biku je naopak oblejšia. Dizajnéri novej rady síce zachovali chrániče páčok s integrovanými smerovkami avšak spätné zrkadlá už nie sú ich súčasťou.

Nový Hypermotard prichádza s kvapalinou chladeným motorom o objeme 821.1 ccm a prináša výkon 81 kW pri 9.250 ot./min. spolu s krútiacim momentom 89 Nm pri 7.750 ot./min. Plyn je ovládaný systémom Ride-by-Wire a ponúka tri palivové mapy, ktoré si však môže jazdec doladiť podľa svojej potreby. Základné mapy ponúkajú dva režimy s plným výkonom 110 koní, avšak s rozdielnym nástupom krútiaceho momentu a jednu 75 koňovú mapu. Motor má servisný interval 15.000 kilometrov ale kontrola vôle ventilov je u neho posunutá na každých 30.000 km.

Rám je taktiež nový. Vďaka nemu sa predĺžil aj rázvor, ktorý má teraz hodnotu 1500 mm a má zabezpečiť väčšiu stabilitu pri jazde vo vysokých rýchlostiach. Čiastočne sa zmenil aj posed. Riadidlá sú posunuté viac vpred no sú aj vyššie. Výška sedla je 870 mm no dá sa znížiť na 850 mm. Ďalej bolo treba k novému rámu vytvoriť aj novú palivovú nádrž. Jej objem stúpol o 4.6 litra na hodnotu 16 litrov.

Brzdy sú v sérii vybavené systémom ABS Bosch 9MP s dvoma operačnými nastaveniami. Prvé nastavenie je vhodné pre agresívnu športovú jazdu s využitím čo najväčšej brzdnej sily a s redukciou efektu zabraňujúcemu dvíhanie zadného kolesa, zatiaľ čo druhé nastavenie je vhodnejšie pre bežnú jazdu mestom či turistické motanie sa krajinou kedy je zamedzené dvíhanie zadného kolesa na maximum. Systém ABS bude možné aj úplne vypnúť a vyskúšať si tak bez asistencie elektroniky čo dokážu predné radiálne montované štvor-piestikové monoblocky od Bremba s 320 mm kotúčmi.

Čo sa odpruženia týka tak vpredu sa nachádza upside-down 43 mm vidlica a vzadu plne nastaviteľný tlmič Sachs. Kolesá sú 10 lúčové a obuté majú pneumatiky Pirelli Diablo Rosso II v rozmeroch 120/70-17 vpredu a 180/55-17. Suchá hmotnosť stroja je 175 kilogramov.

Spolupráca systémov DCT (Ducati Traction Control), ABS a Ride-by-Wire umožnila vznik nastavenia troch jazdných režimov. Režim Sport prichádza s palivovou mapou dodávajúcou plný výkon a ostrý nástup krútiaceho momentu, redukovaným zasahovaním trakčnej kontroly a s ABSkom v režime redukujúcom zamedzenie dvíhania zadného kolesa. Režim Touring využíva taktiež plný výkon motora avšak s príjemnejším nástupom výkonu, väčším zásahom kontroly trakcie a s ABSkom v režime zabraňujúcom dvíhanie zadného kolesa. Tretí režim Urban má palivovú mapu s výkonom 75 koní, silne zasahujúcu kontrolu trakcie a ABS v režime zabraňujúcom dvíhanie zadného kolesa.

Ducati Hypermotrad bude dostupná vo farbách: Red (červená) a Dark Stealth (čierna).

Ducati Hypermotard SP

Nadupaná verzia nového Hypermotardu nesie označenie SP. Prichádza s rozšírenými možnosťami nastavenia, prednou plne nastaviteľnou USD 50 mm vidlicou Marzocchi, zadným taktiež plne nastaviteľným tlmičom Ohlins a kovanými kolesami Marchesini. To všetko pri redukcii váhy na 171 kg suchej hmotnosti. Nechýbajú ani karbónové diely, pneumatiky Pierlli Diablo Supercorsa SP a špeciálne farebné spracovanie.

Video

Video: Ducati Hypermotard SP 2013

Ducati Hyperstrada

Pre turisticky zameraných jazdcov prichádza modifikovaný Hypermotard s označením Hyperstrada. Na Hyperstrade nájdeme bočné tašky s objemom 50 litrov, veľký čelný štít, centrálny stojan a upravený posed. Sedadlo je tiež upravené. Hrubšia výstelka umožňuje pohodlný posed po mnoho kilometrov a je aj výškovo nastaviteľné. Hyperstrada je ďalej vybavená dvojicou 12V zásuviek pod sedadlom na oboch stranách motorky, chráničom spodku motora a väčšími blatníkmi. Ducati Hyperstrada sa bude predávať obutá na pneumatikách Pierlli Scorpion Trail a bude k dispozícii vo farbách Red (červená) a Arctic White (biela).

Video: Ducati Hyperstrada 2013

Foto:
 Ducati Hypermotard 2013 Ducati Hypermotard SP 2013 Ducati Hyperstrada 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiDucatiDucati
Model:HypermotardHypermotard SPHyperstrada
Rok:201320132013
Novinka:NOVINKA 2013NOVINKA 2013
Kategória:SupermotoSupermotoSupermoto
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:821.1 ccm821.1 ccm821.1 ccm
Max. výkon:110.2 k (81.0 kW) / 9250 ot.110.2 k (81.0 kW) / 9250 ot.110.2 k (81.0 kW) / 9250 ot.
Max. krútiaci moment:89 Nm / 7750 ot.89 Nm / 7750 ot.89 Nm / 7750 ot.
Kompresný pomer:12.8:112.8:112.8:1
Vŕtanie x Zdvih:88 x 67.5 mm88 x 67.5 mm88 x 67.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:170 mm185 mm150 mm
Zdvih vzadu:150 mm175 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm245 mm
Pneu vzadu:180/55-17180/55-17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:175 kg171 kg181 kg
Hmotnosť s náplňami:198 kg194 kg204 kg
Výška sedla:870 mm890 mm850 mm
Rázvor:1500 mm1500 mm1500 mm
Objem nádrže:16 l16 l16 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii

Info & foto: www.ducati.com

Pridané: 03.12.2012 Autor: Feri Zubal - zeON pošli na vybrali.sme.sk

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria