Anketa:
Keeway Speed 125 po 50 000 km
ZdieľaťPridané: 04.01.2013 Autor: Luky993
Čitatelia: 12248 [Vaše stroje - Moja motorka]
Opäť Vás zdravím po dlhšej dobe, v 2010 som napísal tento článok Keeway Speed 125 a moje skúsenosti s ňou. Keewayka vtedy mala cca cez 30 000 km, teraz má už cez 54 000 km.
Keď som písal predošlý článok a motorku som väčšinou chválil, tak chváliť ju budem aj teraz, aj keď už po tých 54 000 km, niečo odišlo v motore, vraj prihnutá kľukovka, a nejaké tie ložiská. Dlho som premýšľal, opraviť, neopraviť motor, kúpiť novú motorku, alebo objednať úplne nový motor, no proste riadna dilema. Ale nakoľko bola spokojnosť s motorkou rozhodol som sa pre kúpu nového motora, ktorý stál 700 eur, čakal som naň 2 mesiace. No ale nič nevydrží večne.
Na tejto motorke som chcel jazdiť aj naďalej. Vyhovovala mi po všetkých stránkach. Ovládateľnosť, výška sedadla, volantu, výborná spoľahlivosť, nízka spotreba. Mimo tohto motora sa motorka absolútne nepokazila ani raz za celých 50 tis. kilometrov, ak nerátam nejakú tú vyťahanú reťaz, vymenenú sviečku, proste klasická údržba. Dovolím si tvrdiť vyrovná sa kvalitnou aj japonským značkám, mám skúsenosti s Yamahou a Kawasaki, ktoré mali dosť servisných problémov a drahých opráv atď.
![]() |
Tu prikladám foto starého motora |
Rozdiel medzi starým a novým motorom. Nový má chrómové kryty motora. pôvodný mal cca 8kw tento by mal mať 10kw, malo by to lepšie ťahať do kopca. Možno si niekto povie, že to bolo drahé ale oprava starého by vyšla na cca 300-400 eur.
![]() |
Tu je foto nového motora |
Namontovanie motora trvalo cca dva dni, robil som to teraz počas chladných zimný dní keď sa jazdiť nedá :-). Motor naštartoval po pár nakopnutiach čo som sa čudoval, už len počkať do jari a zabehnúť ho.
Počas tých rokov čo mám motorku, som si na ňu namontoval kopu doplnkov, ktoré uľahčovali cestovanie, napríklad ako kufor, predný štít, vyhrievané rukoväte, teplomer.
![]() |
Komplet moto |
Pridané: 04.01.2013 Autor: Luky993 Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Keeway SPEED 125 2007:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Keeway |
Model: | SPEED 125 |
Rok: | 2007 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124 ccm |
Max. výkon: | 10.88 k (8.00 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 9.9 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 9 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 56,6 x 49,5 |
Palivový system: | karburátor |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 2,75-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 3,25-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 120 kg |
Rázvor: | 1300 mm |
Dĺžka: | 1990 mm |
Šírka: | 740 mm |
Výška: | 1070 mm |
Svetlá výška: | 150 mm |
Objem nádrže: | 11 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 95 km/h |
Spotreba paliva: | 2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 412 km |
- NOVÉ Porovnaj 'Keeway SPEED 125' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Keeway SPEED 125' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Keeway SPEED 125 2007' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Keeway SPEED 125' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!