Anketa:
Black Prince – totálny šialenec
ZdieľaťPridané: 20.04.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9016 [Novinky]
Dnes už legendárna samovražedná jazda 35-kilometrovým parížskym okruhom o pol ôsmej ráno. Šialený jazdec skrytý pod menom Black Prince sa neskôr pokúsil svoj vlastný výkon prekonať a zahynul!
![]() |
Tento dnes už kultový film, ktorý bol vo Francúzku do minulého roku zakázaný, bol dostupný iba na čiernom trhu ako ilegálna nemecká kópia nízkej kvality. Zákaz distribúcie, vysoká cena autorských práv a postihy za jeho šírenie spôsobili, že sa Black Prince stal pre všetkých Francúzov známym a tajomným jazdcom. Nikto presne nevedel, na akom stroji jazdec šiel, ako vôbec mohol dosiahnuť taký neuveriteľný čas alebo či sa naozaj zabil.
Po krátkom úvode, kde je jazdec doprevádzaný asi stovkou motorkárov, sa začína samovražedná jazda. Black Prince, ktorý celú jazdu komentuje, sa rúti plnou prevádzkou po mestskom okruhu okolo Paríža. Po niekoľkých minútach slalomu medzi autami, prejazdoch tunelov a riskantného predbiehania v 290 km/h rýchlosti si uvedomíte, že tento film nebol nijak upravený alebo pozmenený v počítači. Šialenstvo! To je jediné slovo, ktoré Vás napadne.
Black Prince sa rútil 35 kilometrovým okruhom okolo Paríža priemernou rýchlosťou 200 km/h. Výsledný čas 11 minút a 4 sekundy hovorí za všetko.
Film s českými titulkami, remasterovaným zvukom a obrazom v Čechách a na Slovensku uvádza Chillivideo.
Režia: Jean-Pierre Moutin.
Ukážky: ukážka 1 (3,02 MB), ukážka 2 (3,15 MB), ukážka 3 (3,64 MB)
290,- SKK za kazetu Black Prince, bude zaslané na dobierku do 14tich dní. dobierka: 125 SKK
Pridané: 20.04.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!