Anketa:
Jaroslav Černý #88 - mladá motocyklová nádej 2/2
ZdieľaťPridané: 22.11.2004 Autor: eXeBaT
[Šport]
Kariéra Jaroslava Černého
![]() |
Sezóna 1994
motocykel: - PIPO 50 Automatic
výsledky: - neoficiálny majster SR
zaujímavosti: - absolvovanie prvého preteku - zároveň prvé víťazstvo ako 7 ročný
- interview do STV, začiatok športovej kariéry
Sezóna 1995
motocykel: - PIPO 50 Automatic
výsledky: - 1 titul MSR, víťaz medzinárodného Slovakia Cup 1995
zaujímavosti: - prvé zahraničné skúsenosti, stále jeden z najmladších
![]() |
Sezóna 1996
motocykel: - PIPO 50 Automatic
výsledky: - 1. miesto MSR, 1.miesto Slovakia Cup, 3. miesto MČR
zaujímavosti: - angažovanie do teamu SKL Racing Team Příbram
- interview do STV, začiatok športovej kariéry
Sezóna 1997
motocykel: - MANET 50 Automatic, YAMAHA 50 DT
výsledky: -1. miesto v SR tr. automat, 1. miesto Slovakia Cup, 3. miesto v MČR ,
2. miesto Castrol Cup
zaujímavosti: -ako prvý Slovák jazdiaci obe juniorské triedy (automat+Európa), absolvovanie pretekov v Maďarsku
![]() |
Sezóna 1998
motocykel: - MANET 50 Automatic, YAMAHA 50 DT
výsledky: - 2. miesto MSR Automat, 1. miesto MSR Európa, 3. miesto MČR automat
zaujímavosti: - prvý titul vo vyššej triede EURÓPA 50
Sezóna 1999
motocykel: - MANET 50 RS, DERBI GPR 50 R
výsledky: - 1. miesto MSR Automat, 2. miesto MČR Automat, 1. miesto MSR Európa 50 2. miesto Castrol Cup
zaujímavosti: - absolvovanie medzinárodného preteku v Sachsenringu, výhra skútra Honda v Castrol Cup-e
![]() |
Sezóna 2000
motocykel: - DERBI GPR 50 R
výsledky: - 1. miesto MSR Európa 50, 1. miesto Castrol Cup
zaujímavosti: - ukončenie účasti v triede Automat ziskom 4 titulov MSR, za víťazstvo v Castrol Cup-e detská štvorkolka SUZUKI
Sezóna 2001
motocykel: - DERBI GPR 50 R 03
výsledky: - 1. miesto MSR
zaujímavosti: - ukončenie účasti v juniorských kategóriách ziskom 7 titulov majstra SR, jazdec s najväčším počtom titulov MSR v novodobej histórii cestných pretekov motocyklov na Slovensku
![]() |
Sezóna 2002
motocykel: - HONDA 125 RS
výsledky: - vicemajster MSR
zaujímavosti: - najmladší víťaz seniorskej triedy na Slovensku, pád v Rijeke znamenajúci stratu slovenského titulu
Sezóna 2003
motocykel: - YAMAHA 250 TZ
výsledky: - 1. miesto MSR, vicemajster MČR
zaujímavosti: - najmladší pretekár štartujúci v tejto triede, v troch pretekoch dosiahnutý najrýchlejší čas, najmladší pretekár štartujúci v EURO OPEN, pri premiére zisk prvých európskych bodov, najmladší vicemajster v českom šampionáte
Sezóna 2004
Sezóna 2004 sa niesla v znamení prestupu do triedy Superstock.
Po absolvovaní testovania a účasti na dvoch podujatiach sa naplno prejavil absolútny finančný deficit zo strany sponzorov a materských organizácii všeobecne a sezóna sa pre Jaroslava predčasne skončila.
Po 10-tich sezónach je to stále horšie, ale robia všetko pre to, aby im ich priaznivci na budúci rok mohli opäť fandiť.
Materiály použité z oficiálnej stránky Jaroslava Černého http://cerny88.sk
V prípade záujmu o bližšie informácie: p.Černý sen. tel.: +421 905 655 940, email: cerny88@stonline.sk
Pridané: 22.11.2004 Autor: eXeBaT Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!