ISSN 1336-6491 | Online: 2587 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jaroslav Černý #88 - mladá motocyklová nádej 1/2

 Zdieľať

Pridané: 22.11.2004 Autor: eXeBaT
Čitatelia: 12148 [Šport - Cestné Motocykle]

Skončí mladá a úspešná motocyklová nádej iba z dovôdu absolútneho finančného deficitu zo strany sponzorov a materských organizácií? Príbeh jazdca, ktorý je zrodený pre jazdu na dvoch kolesách.

Narodil sa 7. 7. 1987 v Kľačanoch pri Hlohovci. Už od útleho detstva ho jeho otec, bývalý motokrosár viedol a zoznamoval s motocyklami, ale až náhoda v podobe menšej finančnej výhry umožnila jeho rodičom kúpiť vytúžený detský motocykel PIPO 50 a tak malý Jarko ako 6 ročný začal získavať prvé skúsenosti a návyky. Kedy sa zábava zmení na vážne závodenie bolo len otázkou času. Prvý pretek absolvoval v Dolnom Hričove a víťazstvo v tomto závode naplno prebudilo pretekárske ambície tohto mladého pretekára. Ďalšie udalosti dostali rýchly spád. Po získaní prvého neoficiálneho titulu Majstra Slovenska v roku 1994 už absolvoval aj zopár pretekov v Maďarsku a Českej republike a práve kontakt s rýchlejšími jazdcami znamenal aj rýchlejší jazdecký rast. Ďalšie majstrovské tituly pribudli v rokoch 1995 a 1996, ako aj v seriály Slovakia Cup a druhé miesta v Českých majstrovstvách. Rok 1997 sa niesol v znamení zmeny použitej techniky, ale titul na konci sezóny potvrdil správnosť tohto rozhodnutia. Rok 1998 znamenal prechod do vyššej triedy Európy 50, pre ktorú bol postavený motocykel Yamaha DT 50, ktorý stačil na druhé miesto ako na Slovensku, tak aj v Čechách. Derby 50 GPR bola zbraň pre sezónu 1999 a pretože štartovali v oboch vypísaných národných triedach a podarilo sa všetky štarty premeniť na víťazstvá, znamenalo to zisk dvoch titulov Majstra Slovenska. Zbieranie titulov v juniorských triedach ukončili sezónou 2001.

Mierny zlom nastal v roku 2002, kedy mal „mladý Černý” ako prvý z juniorov dokázať správnosť nastúpenej cesty a potvrdiť medzi seniormi, že sa nestratí. Podarilo sa zabezpečiť nový motocykel Honda 125 RS a výsledkom všetkého bolo, že Jaroslav dokázal vyhrať hneď prvý medzinárodný pretek v Trenčíne ako najmladší víťaz v histórii vo veku 14 rokov.

Z celkovo 8 závodov Jaroslav vyhral 4, ale pretože jeden závod kvôli pádu nedokončil, stačilo to iba na titul vicemajstra. Teamovú tendenciu - nový motocykel, vyššia úroveň neporušili ani v sezóne 2003, kedy prestúpili do triedy 250 GP. Pre niektorých šok, pre nich rast a skúsenosť. Sezónu absolvoval 15 ročný Jaroslav Černý na takmer 100 koňovej Yamahe 250 TZ, čím prekonal niekoľko historických zápisov nielen v Česko - Slovenských medzinárodných šampionátoch, ale aj v Majstrovstvách Európy, kde pri svojom prvom štarte prekonal všetky dovtedajšie vekové hranice v tejto triede a navyše hneď pri svojej premiére získal prvé európske body. Sezónu 2003 uzatvorili titulom Majster Slovenska a 2. miestom v Českých majstrovstvách.


Pokračovanie: Kariéra Jaroslava Černého

>

Pridané: 22.11.2004 Autor: eXeBaT Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »