Anketa:
Superbike na cesty - Kagayama express
ZdieľaťPridané: 13.12.2004 Autor: Gastan
Čitatelia: 10443 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Táto „ Zuzka „ je oficiálnou replikou strojov, ktoré v teame Rizla Crescent Suzuki jazdia BSB šampionát, teda anglické superbiky. Tento express vás dokáže na ceste dostať bližšie k pocitom pretekára. Čo má však spoločné s naozajstným pretekaním, je asi jeho cena, takže potrebujete naozaj štedrého mecenáša alebo láskavú manželku.
![]() |
V celej kráse |
Ak vám zaimponoval svojimi výkonmi John Reynolds, ktorý tohto roku na Suzuki GSX R-1000 vyhral BSB šampionát a po jazdení na jeho stroji sa vám zbiehajú slinky, pravdepodobne sa začnete obzerať po tejto replike. Pravda, ak spĺňate obe podmienky.
Express je postavený na základe súťažneho stroja Yukiho Kagayamu, ktorý sa spolupodieľal na jeho konštrukcii (preto ten názov) spolu s technikmi svojho teamu. Celé sa to postavilo ručne v Crescent Suzuki Performance Centre.
Trvá to dokopy viacej ako sto hodín, aby sa zo sériovej Suzuki stala táto dvojkolesová diablica. Väčšina štandardných súčiastok je nahradená kusmi priamo z políc superbikového programu Rizla. A že sa tam neváľa len tak hocičo. Kolesá Marchesini, výfukový systém Yoshimura, brzdový komplet Brembo brzdové doštičky SBS ( karbón samozrejme ), pruženie Ohlins atď. Skrátka to najlepšie z najlepšieho racingového.
A výsledok ??? Ak to dáme dokopy, dostaneme viacej ako 180 !!! koní na zadnom kolese a cenu už spomínanú. Pri hmotnosti 158 kilogramov, celkom rozkoš , však?
![]() |
Maximálka je 186 MPH, dole: detajl nádrže |
Ak potiahnete plne nastaviteľnú brzdovú páčku Brembo, štyri titánové piestiky v každom Brembo Monobloc (monoblokovom) strmeni špecifikácie pre šampionát BSB, pritlačia dvojité karbónové doštičky na pretekárske disky s vyrazeným Brembo nápisom a stojíte. Pravdepodobne, ak ste si len nepribrzdili pred zákrutou a práve nehobľujete slider na kolene. Že sú brzdy radiálne, to hádam ani spomínať nie je potrebné.
![]() |
Týmto sa brzdí |
Do zákruty zrejme podradíte. Ťuk na páčku prevodovky dá do pohybu prevodovku s podpisom Yoshimura v spolupráci s Cerscent spojkou, ktorú doslova cítite pracovať. Antihop sa považuje za samozrejmosť, takže zadok nepodkĺzne, a „ Zuzanka“ jemne a s kľudom „ vpáli“ do zákrut, do ktorých sa priam pýta.
Ak budete mať čas si trošku stroj popozerať, tak na riadidlách si všimnite vyrazený nápis Crescent. Nedajte sa oklamať dvojitým otvorom na plnenie nádrže benzínom po vzore Endurance, funkčný je len jeden. Ale dobre to vyzerá.
Pod nápisom Crescent Suzuki na nádrži je výrazený akýsi ázijský znak. Zadná kyvná vidlica je popísaná presne tým istým japonským nápisom. Jeden z tých šikomookých povedal, že je to Yoshimura. Ja by som mu veril .
![]() |
Rondo Italiano |
Aby vás riadidlá nenakopali, stráži ich plne nastaviteľný tlmič riadenia, radeniu napomáha quickshifter. A takto by som mohol pokračovať mesiac. Toto je však článok, nie telefónny zoznam.
Takže, ak nemáte čo robiť s vašou poslednou výplatou, a manželka vám po x-tom oslintaní monitora povolila jej kúpu, zaklopte u „ crescenťákov “. Ale s menej ako dva a štvrť „ melónom“ sa tam ani neukazujte.
![]() |
Takto vás uvidia zrejme iba tí čo budú stáť vedľa |
A keď im budete veľmi finančne sympatický, tak „ nafasujete technika“ , ktorý vám pomôže stroj nastaviť presne podľa vašich požiadaviek. Aby to však nerobil len tak na ceste, odvezie vás aj s vašou nastávajucou na Donington.
Potom sa zastavte u mňa. Trošku vám ju poslintám. Respektíve jej make-up inšpirovaný racingovým náterom model sezóny ´03.
Pridané: 13.12.2004 Autor: Gastan Zdieľať

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!