Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 923 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30223
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17830)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12393)
Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja Suzuki DR 600

 Zdieľať

Pridané: 23.05.2004 Autor: Lebowski
Čitatelia: 27413 [Vaše stroje - Moja motorka]

Chcel by som Vám predstaviť svoju mašinku, ktorú som kúpil pred rokom ako dovoz z Talianska.

Tak Vás všetkých poctivých motorkárov zdravím. Pred časom som cez rôzne vyhľadávače narazil na tuto stránku a myslím si, že je to asi to najlepšie, čo ponúka slovenský web.

Ale ak mam isť k veci. Svoju moto som kúpil pred rokom ako dovoz z Talianska a poviem vám, že som bol dosť prekvapený v akom stave mi prišla do rúk. Zdá sa mi, že Taliani nemajú absolútny vzťah k mašinám a sú to len típci, ktorí chcú na naše baby pri mori urobiť dojem. O veciach, ktoré chalan nechal na mašine alebo čo urobil za "úpravy" na mašine by sa dali písať riadne litre krvy...

Takže cez zimu ma čakalo liečenie svojej prechorenej krásky. Celú mašinu som rozobral do posledného šróbika a všetko precízne šmirgľoval, čistil arvou, čistil technickým benzínom, striekal základnou farbou a potom striekal načisto. Nádrž som musel zvnútra povyrovnávať a plasty pomocou teplovzdušnej pištole čistiť celý deň od kdejakých nálepiek malým nožíkom. Karburátor bol taký špinavý, že som si myslel, že je od výroby farby silno šedej. Koleno výfuku bolo v hroznom stave, o kostre a zadnej vidle ani nehovoriac. Prosto hrdza. Našťastie motor bol v krásnej pohode. Nálepky na nádrž a plasty sme urobili za pomoci kámoša z tlačiarne sami. Návrh nádrže - teda ako by mala vyzerať a ako vyzerá vyšiel z rúk môjho brata - za čo mu takto veľmi ďakujem, lebo si myslím, že je to super. Takže po všetkých týchto liečeniach som 1. mája vyrazil na jazdu a poviem vám, je to pocit. Mašinka vyzerá ako nová a dúfam, že sa mi odmení krásnymi letnými výjazdmi...

Ale dosť bolo reči o zimnej makačke. Tu je mašina, ktorú vám chcem ukázať:

 Mne sa teda veľmi páči :-)
Mne sa teda veľmi páči :-)

 Pohľad spredu
Pohľad spredu

 A nakoniec pohľad zozadu
A nakoniec pohľad zozadu

Pridané: 23.05.2004 Autor: Lebowski Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki DR 600 S 1989:

Foto:
Suzuki DR 600 S 1989
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:DR 600 S
Rok:1989
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:590 ccm
Max. výkon:45.7 k (33.6 kW) / 6800 ot.
Kompresný pomer:9.5:1
Vŕtanie x Zdvih:94.0 x 85.0 mm
Rozvod:OHC (4V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Pneu vpredu:90/90-21
Brzdy vzadu:bubnová
Pneu vzadu:130/80-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:160 kg
Objem nádrže:20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:156 km/h

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »