Anketa:
MiniGP a Scootre bojovali o body na Pannoniaringu
ZdieľaťPridané: 15.08.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1683 [Šport - Cestné Motocykle]
V dňoch 10. a 11. augusta sa uskutočnilo 5. podujatie šesťdielneho seriálu MM SR MiniGP a Scooter 2013 na kartingovej dráhe na maďarskom Panoniaringu. Jazdcov po príchode v piatok večer privítalo nevľúdne veterné a daždivé počasie, ktoré sa ale cez víkend umúdrilo a preteky prebiehali za krásneho slnečného počasia.
Technicky náročný okruh merajúci 1070 m poskytol divákom zaujímavé súboje jazdcov vo všetkých triedach. Už po meraných tréningoch bolo jasné, že v popoludňajších jazdách sa bude bojovať o každý centimeter na trati.
V triede Sport, ktorá je výlučnou záležitosťou slovenských jazdcov si prvenstvo odniesol Lukáš Há pred Michalom Nemčovičom a Lukášom Hypským. Títo traja jazdci zvádzali súboj na ostrie noža počas obidvoch jázd. Aj na ďalších pozíciách poskytli jazdci divákom zaujímavé súboje.
V Streetoch bol najúspešnejším jazdcom Adam Bednár.
V triedach Racing a Open slovenskí jazdci bojovali a dosiahli v súčte bodov oboch jázd pódiové umiestnenia.
Víťazstvo v racingoch si vybojoval maďarský jazdec Attila Magda, na druhom mieste skončil jeho brat Sándor Magda a tretie miesto si vybojoval slovenský jazdec Boris Korčák.
Víťazstvo v triede Open vybojoval Attila Gáspár, na 2. mieste bol náš Martin Gudaba, ktorý napriek pádu v prvej jazde stratil šancu na celkové prvenstvo v podujatí. Tretie miesto vybojoval nestarnúci Skaličan Jaro Pecúch.
Trieda MiniGP 50 bola bohatá na účasť jazdcov z Českej republiky, Maďarska a Slovenska. Celkové prvenstvo si odniesol súčasný líder priebežného poradia Martin Gbelec, ktorý v tejto triede nemá konkurenciu. Na druhom a treťom mieste skončili jazdci z Čiech, Jirka Mrkývka a Lukáš Simon.
Zo slovenských jazdcov príjemne prekvapil v prvej jazde Miško Búlik, ktorý sa z posledného miesta dravou a disciplinovanou technikou jazdy prepracoval na 4. miesto v cieli. V druhej jazde mal po štarte v prvom kole nešťastný pád, po ktorom už v jazde nepokračoval.
Solídny a disciplinovaný výkon v oboch jazdách predviedol Adam Barus, ktorý skončil na celkovom 6. mieste. Dominik Michalovič skončil celkovo siedmy a Marek Pipaš hneď za ním na ôsmom mieste.
V triede MiniGP 80 bol suverénom v oboch jazdách aktuálny líder priebežného poradia, maďarský talent Máté Laczkó. Príjemným prekvapením tejto triedy boli vlaňajší absolventi Junior Moto Academy, Ronald Csóka, celkovo druhý a na treťom mieste Ákos Szabó. Lukáš Kvaček získal taktickým výkonom štvrté miesto.
Spestrením programu tohto podujatia bola trieda vychádzajúcich nádejí motocyklového športu PW 50, kde si podiové umiestnenia vybojovali maďarskí jazdci v poradí Gorbe Soma, Ketesdy Levente a Csáky Konor.
V tejto triede štartovali aj naše vychádzajúce hviezdičky (tohtoroční účastníci Junior Moto Academy). Na 5. mieste skončil Adam Majerov a na ôsmom Maťko Čermák.
![]() |
![]() |
Zdroj: Richard Karnok, Motomedia Agency s.r.o
Pridané: 15.08.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!