Anketa:
Triumph Trident 800 (2026): Naháč, ktorý si pýta pozornosť
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 622 [Novinky - Predstavujeme]
Britská značka predstavila úplne nový nahý roadster strednej triedy Trident 800 , ktorý prináša kombináciu výkonu, štýlu a technológií v kompaktnej, svalnatej forme. Nový 798 ccm trojvalec, nastaviteľný podvozok Showa a elektronika z vyššej ligy robia z Tridentu stroj, ktorý chceš jazdiť každý deň.
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Hlavné novinky v skratke
- Úplne nový trojvalec 798 ccm – okamžitá odozva, 115 koní a poriadny ťah až do 11 500 ot./min.
- Ľahký hliníkový rám – len 198 kg s plnou nádržou, ľahký a obratný v každej situácii.
- Nastaviteľný podvozok Showa – 41 mm USD vidlica a zadný tlmič s nastavením predpätia aj odskoku.
- Brzdy Brembo – radiálne štvorpiestové strmene, 310 mm kotúče, pletené hadičky.
- Tri jazdné režimy – Road, Sport, Rain – prispôsobené na akýkoľvek povrch.
- IMU elektronika – náklonovo senzitívne ABS a kontrola trakcie.
- Triumph Shift Assist – radenie bez spojky hore aj dole.
- Cruise control a Bluetooth konektivita.
- Nový 3,5" TFT displej – prehľadný, moderný a ľahko čitateľný.
- Tri farby: Ash Grey/Diablo Red, Carnival Red/Graphite, Jet Black.
Motor: nový trojvalec pre čistú zábavu
Srdcom Tridentu 800 je úplne nový 798 ccm trojvalec, ktorý spája pružnosť dvojvalca s dravosťou štvorvalca.
Dáva 115 koní pri 10 750 ot./min a 84 Nm krútiaceho momentu pri 8 500 ot./min.
Motor reaguje okamžite, má lineárny priebeh výkonu a typický Triumph triple sound – hlboké zavrčanie v nízkych otáčkach a ostrý rev na vrchole. Vnútornosti ako kovaný kľukový hriadeľ, vačkové hriadele a vysokokompesné piesty sú navrhnuté pre výkon aj spoľahlivosť.
Video: Predstavenie nový Triumph Trident 800
Podvozok: ľahkosť a agilita
Trident 800 je postavený na novom ľahkom ráme s hmotnosťou len 198 kg (plne natankovaný). Široké riadidlá, kompaktný rám a nižšie 810 mm sedadlo dávajú jazdcovi istotu a kontrolu. Podvozok Showa prináša presné vedenie v zákrutách a komfort na bežných cestách. Na brzdách nechýbajú Brembo radiálne strmene a Michelin Road 5 pneumatiky pre maximálnu priľnavosť.
Technológie pre jazdca
Triumph nenechal nič na náhodu. Trident 800 má všetko, čo moderný jazdec očakáva – ale nič, čo by ho rozptyľovalo.
- 3 jazdné režimy – Road, Sport a Rain.
- Optimised Cornering ABS – reaguje podľa náklonu.
- Cornering Traction Control – plynulá kontrola výkonu v zákrutách.
- Triumph Shift Assist – radenie bez spojky v oboch smeroch.
- Bluetooth konektivita (My Triumph) – hudba, hovory, navigácia.
- Cruise Control – pre pohodlné dlhé jazdy.
- LED svetlá – moderný dizajn, okrúhly svetlomet s DRL a automatické smerovky.
Všetko ovládaš cez nový 3,5" TFT displej, ktorý je prehľadný vo dne aj v noci a ponúka intuitívne menu.
Dizajn: nahý štýl s charakterom
Trident 800 má všetko, čo robí naháča atraktívnym – kompaktný tvar, svalnaté línie a minimalistický zadok. 14-litrová nádrž prechádza do elegantného sedla, zakončeného krátkou, športovou zadnou časťou. Zadný držiak ŠPZ je krátky, výfuk mierne vyklonený nahor a detaily ako zlaté disky kolies dodávajú štýl a sebavedomie. Každý prvok má svoj účel – nič navyše, len čistý dizajn a výkon.
Príslušenstvo a personalizácia
Triumph ponúka širokú škálu doplnkov – od karbónových krytov, cez frézované hliníkové doplnky, až po športový výfuk Akrapovič s titánovým plášťom a karbónovým zakončením. Majitelia si tak môžu svoj Trident doladiť podľa seba – vizuálne aj zvukovo.
Dostupnosť a cena
- Objednávky otvorené od októbra 2025
- Dostupný v showroomoch od marca 2026
- Cena od £9,195 (cca 10 700 €)
- Záruka 2 roky bez obmedzenia kilometrov
- Servisné intervaly každých 16 000 km
Triumph Trident 800 je naháč, ktorý spája výkon, technológiu a štýl do jedného vyváženého balíka. Ľahký, ostrý, zábavný a pripravený na každodenné jazdy aj víkendové úlety.
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Triumph |
| Model: | Trident 800 |
| Rok: | 2026 |
| Novinka: | NOVINKA 2026 |
| Kategória: | Naháč |
| Motor: | |
| Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
| Objem: | 798 ccm |
| Max. výkon: | 115.1 k (84.6 kW) / 10750 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 84 Nm / 8500 ot. |
| Kompresný pomer: | 13.2:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 78.0 x 55.7 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 120 mm |
| Zdvih vzadu: | 130 mm |
| Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna |
| Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70 R17 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik |
| Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
| Pneu vzadu: | 180/55 R17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 198 kg |
| Výška sedla: | 810 mm |
| Rázvor: | 1402 mm |
| Dĺžka: | 2024 mm |
| Šírka: | 815 mm |
| Výška: | 1088 mm |
| Objem nádrže: | 14 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Spotreba paliva: | 4.7 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 223 km |
| Servisný interval: | 16 000 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| Tempomat: | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
| Quick-shift: | áno, v sérii |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
| Iná výbava: | Nastaviteľný podvozok Showa |
| Poznámka: | |
| Poznámka: | Showa 41mm upside down big piston (SFF-BP) |
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Súvisiace články:
- Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F - Redakcia
- Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026! - Redakcia
- Triumph pripravuje nový model Trident 2021 - Awia
- Úplne nový Triumph Speed Triple 1200 RS 2021 - Awia
- Kawasaki Z650 S 2026 – ostrejší, elegantnejší naháč s väčšou kapotážou - Redakcia
- BMW R1200R 2015 - Zbohom klasik vitaj Dr. Jekyll a Mr. Hyde - zeON
- Špionážna fotografia: Triumph Speed Triple 2016 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
- Husqvarna predstavila endurá a motokrosy pre rok 2026
- KTM endurá a motokrosy pre rok 2026
- Kawasaki odhalila očakávanú KLE500 a KLE500 SE 2026
- O tituloch EaR SMF 2025 sa rozhodlo v susednom Maďarsku
- Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026 dostáva náklonovú elektoniku, hliníkové nádrže a kopec vylepšení
- Totálny výredaj skladových zásob v STYX začíina
- Polaris predal značku Indian Motorcycle
- Royal Enfield pripravuje aj GT 750 so zväčšeným motorom
- GASGAS prináša upravené komponenty na svojich trialoch
- ... zobraz všetky články od tohto autora





































