Anketa:
Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 137 [Novinky - Predstavujeme]
Ducati predstavuje novú generáciu svojho legendárneho naháča – Monster 2026. Motorka pre tých, ktorí chcú ikonický štýl, moderné technológie a jednoduché, zábavné jazdenie.
Model vychádza z filozofie, ktorá spravila z Monstera legendu: „všetko, čo potrebuješ, nič navyše“.
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Hlavné novinky v skratke
- Nový motor Ducati V2 s variabilným časovaním (IVT) – viac výkonu, plynulejšia jazda a servisné intervaly až každých 45 000 km.
- Najľahší štvorventilový Monster v histórii – iba 175 kg s prázdnou nádržou.
- Monokokový hliníkový rám a odpruženie Showa – istota, obratnosť a športový charakter.
- Brembo brzdy – precízny výkon s jemným nástupom a silným záberom.
- 6-osová IMU jednotka a elektronika – Riding Modes, trakčná kontrola, wheelie control, cornering ABS.
- Nový LED svetlomet a modernejší dizajn – inšpirácia prvým Monsterom z roku 1992.
- Nižšie a užšie sedadlo (815 mm) – ľahšie dosiahneš na zem a pohodlnejšia jazda.
- Dve verzie: Monster a Monster+ (s krytom sedadla a malou kapotážou).
- Dve farebné kombinácie: Ducati Red a Iceberg White.
Zrod piatej generácie legendy
Keď sa Monster prvýkrát objavil na výstave v Kolíne v roku 1992, zmenil svet nahých motocyklov. Ducati tým vtedy vytvorila úplne nový segment – športový naháč s dušou superbiku.
Nový Monster 2026 pokračuje v tejto tradícii – je ešte ľahší, výkonnejší a autentickejší, no stále ostáva verný svojmu pôvodnému duchu.
Dizajn, ktorý si nespletieš
Nový Monster kombinuje techniku a ľahkosť s nezameniteľným štýlom. Nádrž v tvare „býčieho chrbta“ je svalnatejšia, sedadlo užšie a o 5 mm nižšie, aby si mal väčšiu istotu v meste aj v zákrutách. Predný LED svetlomet so svetelným podpisom v tvare dvojitého „C“ nadväzuje na vzhľad Panigale V4, no stále si zachováva typický Monster výraz.
Video: Ducati Monster 2026: nový motor V2, nižšia hmotnosť a moderný dizajn
Bočné panely s logom Ducati odvádzajú teplo od chladiča a zároveň zvýrazňujú siluetu motorky. Každý detail má svoj účel – funkčný aj estetický.
Motor V2 – výkon aj pohodlie v jednom
V Novom ráme pracuje úplne nový dvojvalec V2 s variabilným časovaním ventilov IVT.
Je ľahší o 5,9 kg ako predošlý motor Testastretta, má výkon 111 koní pri 9000 ot./min a viac než 80 % krútiaceho momentu dostupného medzi 4000 a 10 000 otáčkami.
Okrem výkonu prináša aj nízke prevádzkové náklady – servisné prehliadky až po 45 000 km!
Rám, podvozok a brzdy
Motor je nosnou časťou rámu, vďaka čomu je Monster ešte ľahší a obratnejší. Monokokový hliníkový rám, obojstranná kyvka a zadná časť z technopolyméru prinášajú ideálnu kombináciu tuhosti a nízkej hmotnosti.
Odpruženie Showa je naladené tak, aby motorka bola pohodlná v meste, ale zábavná na okreskách. Brembo brzdy s 320 mm kotúčmi a radiálnymi strmeňmi zaručujú cit a istotu pri každom stlačení páčky. Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV sa starajú o grip na každom povrchu.
Elektronika pre jazdcov všetkých úrovní
Nový Monster má štyri jazdné režimy (Sport, Road, Urban a jeden prispôsobiteľný), ktoré menia správanie motorky jediným tlačidlom.
Systémy ako DTC (trakčná kontrola), DWC (wheelie control), EBC (motorová brzda) a cornering ABS pomáhajú udržať istotu v každej situácii.
Ovládanie prebieha cez nový 5" TFT displej s možnosťou navigácie a Ducati Multimedia Systemu.
Príslušenstvo a personalizácia
Monster je motorka, ktorá láka na úpravy. Ducati preto ponúka množstvo doplnkov – od karbónových detailov a frézovaných hliníkových častí až po športové sedadlo Alcantara.
Fanúšikov športového zvuku potešia výfuky Termignoni s titánovým plášťom a karbónovými koncovkami, ktoré pridávajú šmrnc aj výkon.
Dostupnosť
- Európa – február 2026
- USA – marec 2026
- Japonsko a Austrália – apríl 2026
- Thajsko – jún 2026
- Čína – august 2026
Dostupný bude v dvoch verziách – Monster a Monster+ – aj ako 35 kW verzia pre vodičák A2.
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Ducati |
| Model: | Monster |
| Rok: | 2026 |
| Novinka: | NOVINKA 2026 |
| Kategória: | Naháč |
| Motor: | |
| Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
| Objem: | 890 ccm |
| Max. výkon: | 111.0 k (81.6 kW) / 9000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 91.1 Nm / 7250 ot. |
| Kompresný pomer: | 13,1 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 96 mm x 61,5 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | Desmodromický rozvod variabil. časovanie ventilov IVT (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 130 mm |
| Zdvih vzadu: | 145 mm |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková Brembo M4.32 |
| Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
| Pneu vzadu: | 180/55 ZR17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 189 kg |
| Výška sedla: | 815 mm |
| Rázvor: | 1492 mm |
| Objem nádrže: | 14 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Spotreba paliva: | 5.2 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 201 km |
| Servisný interval: | 15 000km sviečky/olej a nastavenie ventilov 45 000km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| Tempomat: | za príplatok |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
| Quick-shift: | áno, v sérii |
| Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok |
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
| Poznámka: | |
| Poznámka: | Hmotnosť s náplňami, ale bez paliva udávaná: 175 kg EURO 5+ Monster+ má naviac kryt svetla a zadného sedla. |
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Súvisiace články:
- Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F - Redakcia
- Kawasaki Z650 S 2026 – ostrejší, elegantnejší naháč s väčšou kapotážou - Redakcia
- Kawasaki predstavuje nový model Z1100 pre rok 2026 – „Sugomi Awakens“ - Redakcia
- Nový Monster 2021 je ľahší, kompaktnejši, sportovejší a bez trubkového rámu - Awia
- Vyskúšali sme Ducati Monster (2021) - najpriateľskejší a zároveň najostrejší Monster doteraz - Herghott
- Prečo vstúpiť druhýkrát do tej istej rieky – Ducati Monster 796 - Krakatau
- Naživo: Predstavenie Ducati Monster 795 v Malajzii - Awia
- Veľká fotogaléria: Ducati Monster 1200R - najsilnejšia verzia Monstra - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Husqvarna predstavila endurá a motokrosy pre rok 2026
- KTM endurá a motokrosy pre rok 2026
- Kawasaki odhalila očakávanú KLE500 a KLE500 SE 2026
- O tituloch EaR SMF 2025 sa rozhodlo v susednom Maďarsku
- Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026 dostáva náklonovú elektoniku, hliníkové nádrže a kopec vylepšení
- Totálny výredaj skladových zásob v STYX začíina
- Polaris predal značku Indian Motorcycle
- Royal Enfield pripravuje aj GT 750 so zväčšeným motorom
- GASGAS prináša upravené komponenty na svojich trialoch
- Montesa predstavuje novinky pre rok 2026
- ... zobraz všetky články od tohto autora


















































