ISSN 1336-6491 | Online: 887 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

MS v Motocrosse juniorov s víťazným tímom USA

 Zdieľať

Pridané: 15.08.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2943 [Šport - Motocross]

V nedeľu 11.8.2013 vyvrcholil na motokrosovej trati v Jiníne (ČR) desiaty ročník Monster Energy FIM majstrovstiev sveta v motokrose juniorov. V súťaži národných tímov zvíťazilo USA pred domácou Českou Republikou a tretím Španielskom. Slovensko sa v silnej konkurencii 227 jazdcov z 39 zúčastnených krajín nestratilo. V konečnom súčte najlepších výsledkov z jednotlivých tried 65cc, 85cc a 125cc Slovensko obsadilo krásne 12.miesto.

Podujatie v Jiníne bolo naozaj sviatkom motokrosových nádejí. Piatkové predstavovanie jazdcov a tímov jednotlivých krajín sa nieslo v duchu vrcholných svetových podujatí. Vynikajúcu atmosféru z otváracieho ceremoniálu možno vidieť i na krátkom videu, kde sú v 4:48 min. predstavení i slovenskí jazdci.

Video: www.youtube.com/watch?v=axEZVaJdo6c&feature=youtu.be

Slovensko na šampionáte reprezentovalo 11 motokrosových talentov :
65 cc : #33 Kristián Vincze, #116 Márk Harcsa;
85cc: #22 Pavol Repčák, #52 Jozef Posluch, #104 Tomáš Kohút, #112 Christofer Mudraninec, #124 Šimon Jošt ;
125cc: #74 Michal Novocký, #102 Richard Šikyňa, , #157 Denis Poláš, #211 Filip Repčák.

Po sobotňajších kvalifikáciách sa do nedeľňajších finálových jázd prebojovalo 7 z nich. Pre Kristiána Vincze, Jozefa Poslucha, Christofera Mudraninca a Filipa Repčák sa šampionát skončil v sobotu kvalifikáciou.

V nedeľu sa po šiestich finálových jazdách majstrami sveta v motokrose juniorov pre rok 2013 stali: V triede 65cc Aiden Tijera z USA , v 85-tkách Conrad Mews z Veľkej Británie a Pauls Jonass v triede 125cc. Z našich sa najviac darilo Tomášovi Kohútovi, ktorý skončil v triede 85cc v konečnom poradí na krásnom 9.mieste.

V triede 85cc sme mali ešte dvoch zástupcov - Pavol Repčák obsadil v prvej jazde 27.miesto a v druhej jazde 23.miesto,
Šimon Jost skončil v prvej jazde na 38.mieste a v druhej na 33.mieste.

V najsilnejšej triede 125cc skončil v naozaj silnej konkurencii jazdcov do 17 rokov Michal Novocký na 18.mieste, Richard Šikyňa na 22.mieste. Denis Poláš po sľubnom 24.mieste v prvej jazde mal pád a v druhej jazde skončil až na 31.mieste.

 Michal Novocký
Michal Novocký

Medzi najmenšími, v triede 65cc sme mali po kvalifikácii len jedného zástupcu a to Márka Hárcsu, ktorý zo 40-tich finálových jazdcov skončil v prvej jazde na 28.mieste a v druhej na 33.mieste.

 Márk Hárcsa
Márk Hárcsa

Naši jazdci sa naozaj na tomto podujatí nestratili. Pre všetkých to bola naozaj veľká škola, dobrá skúsenosť a konfrontácie z jazdcami z prakticky celého sveta. Podujatie v Jiníne bolo plné veľkých športových bojov, ale i priateľstiev a množstva zážitkov.

Zdroj: SMF

Pridané: 15.08.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »