Anketa:
Yamaha ukázala v Tokiu koncept R25 - 250ccm superšport
ZdieľaťPridané: 21.11.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Bleskovky - Predstavujeme]
Na výstave Tokyo Motor Show 2013 predstavila Yamaha koncept s označením R25 v dizajne špeciálov MotoGP. Nový ľahký superšport by sa mal dosť na trh už budúci rok.
![]() |
Novinka bude poháňaná radovým paralelným dvojvalcovým motorom s obsahom 250ccm. Aj keď koncept nemá svetlá a smerovky, vyzerá už ako pripravený do výroby. Trubkový oceľový rám v sebe nesie kvapalinou chladený motor. Sľubne vyzerá aj zadná kyvka z hliníka. Ďalšie technické špecifikácie, najmä parametre motora nie sú známe.
![]() |
Uvidíme či Yamaha prinesie na trh, kde v posledných rokoch zdvihli objem z 250 na 300 ccm Kawasaki aj Honda novú 250-tku. No a v tomto segmente nesmieme zabúdať ani na KTM s ich novými modelmi RC.
Novinku si už obzrel a vyskúšal aj Valentino Rossi a povedal: "Táto motorka má naozaj šmrnc." Veď pozrite si sami video:
Video: Yamaha R25 - koncept z Tokyo Motor Show 2013
Zdroj a foto: Yamaha.press
Pridané: 21.11.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda predstavila CRF250L a niekoľko elektro konceptov na 42. Tokyo Motor Show 2011 - Awia
- Špionážne fotografie malorážky Yamaha R25 - zeON
- Yamaha pripravila niekoľko konceptov na výstavu Tokyo Motor Show 2015 - Awia
- Kawasaki predstavila koncept turbo motora - Awia
- Yamaha YZF-R25 by mala byť oficiálne odhalená 20.5.2014 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Kawasaki modernizuje Z900RS pre rok 2026 – legendy nikdy nekončia
- Dakar 2026 – Trasa pripravená, Svitko sa pripravuje na 17-tu účasť Juraj Varga na bugine až v roku 2027
- Triumph predstavil Tiger Alpine & Desert špeciálne edície - keď sa hory a púšť stretnú
- Nová značka ZXMoto pripravuje aj 1000 ccm boxer motor
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!









