ISSN 1336-6491 | Online: 1938 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (122)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tak to je moja nová kráska - CAGIVA MITO

 Zdieľať

Pridané: 23.08.2004 Autor: maato
Čitatelia: 16536 [Vaše stroje - Moja motorka]

CAGIVA MITO 125cm3, r.v.91

Predstavujem Vám moju krásku. Aj keď som na ňu čakal dosť dlho tak konečne som sa dočkal. Kúpil som si ju asi pred dvomi mesiacmi. Aj keď som až tak veľa s ňou nenajazdil už som sa stihol s ňou aj trosku zoznámiť. Hneď ako som ju prvý krát videl padla mi do oka a vedel som že musí byť moja.:)

 tak toto je moja kráska z boku
tak toto je moja kráska z boku

Neviem každý ma odhováral že nekupuj 125cm že je to slabé, ale ja už som nemal nervy na toľké čakanie a šetrenie na silnejšie moto že som sa nakoniec rozhodol pre ňu a keď som si na ňu sadol bol to prekrásny pocit. Takže som vedel že musí byť LEN a LEN moja. Aj keď je to len dvojtakt a je to len 125 ,šľape úplne v pohodicke:))
Na rovinke sa to dá pekne roztočiť a ten kopec,no neviem ale pre začiatok to je v pohode. Ale tých 11000ot/min je poriadna sila..:))))
Moja prvá motorka bola SIMSON 50 Enduro, a poviem Vám keď som presadol na ňu bol to „pekný“ rozdiel.:))

 a aj spredu
a aj spredu

Čo sa týka jazdných vlastnosti bol som až nad mieru spokojný. Nedávno som si ju podsvietil neónmi, ktoré jej dávajú nový vzhľad:)) (škoda že len v noci). S brzdami som tiež nad mieru spokojný kedže sú tam kotúče vpredu aj vzadu a brzdy Brembo.:))) (oproti bubnovým je to pekný rozdiel).

 tak trošku aj od zadu :))
tak trošku aj od zadu :))

Hrubšou zadnou gumou ( 160 namiesto 150 ) a mohutnejšími plastmi pôsobí dojmom väčšej a silnejšej motorky. Neviem ale na začiatok som veľmi spokojný . Aj keď je to len 125-ka tak zatiaľ to stačí a keď už z nej „vyrastiem“ tak ju opustím a nájdem si silnejšiu a krajšiu.:))))

Pridané: 23.08.2004 Autor: maato Zdieľať

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (122)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »