Anketa:
Honda VFR800F 2014 – legenda stále žije 2/2
ZdieľaťPridané: 27.10.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14827 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Športovo turistických modelov do litra až tak veľa v ponuke nie je. Pochopiteľne, V4 je niečo, čo vám ponúkne len Honda a o systéme VTEC ani nehovoriac. Spomenul by som však Kawasaki Z1000SX, čo je veľmi dobre vyzerajúci turista na báze naháča. S litrovým radovým štorvalcom ponúka väčší výkon aj krútiak. Turisticky je veľmi podobne vybavená a pripravená ako VFR. Cenovo je len o 3 stovky drahšia, takže stojí určite za zváženie.
Záver
VFR je legenda, kedysi na špici, dnes v strednej triede, kam ju odsunul jej väčší brat VFR1200. Rozhodne ale nehrá druhé husle. Základom je legendárny V4 motor so systémom VTEC, ktorý sa teší obľube. Ak máš rád športovú jazdu a chceš športovú motorku, ktorá zvláda s prehľadom aj alpskú turistiku vo dvojke, VFR môže byť aj pre teba tou správnou voľbou. Pripraviv si necelých 12 tisíc a môže byť tvoja.
Plusy, mínusy
motor, moderný dizajn, full-LED svetlomet, VTEC - dva v jednom touring aj sport | hmotnosť - trochu neohrabaná manipulácia |
Video
Video: Honda VFR800F 2014 Alicante
Video: Honda VFR800F 2014 oficiálne video
Pozadie / Wallpaper
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda VFR800F 2014
Servisný interval | 12000 km |
Spotreba | 5,6 l/100km |
Objem nádrže | 21,5 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 287 km |
Cena motorky | 11 900 eur (ABS v základe) |
Ceny vybraných doplnkov
Nosič kufra topcase | 378 EUR |
Kufor topcase | 363 EUR |
Bočné kufre | 948 EUR |
Príplatok ABS | v základe |
Vyhrievané rukoväte | v základe |
Turistické plexi | - |
Tankvak | 175 EUR |
Padacie rámy | - |
Ochrana motora | - |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 50 EUR |
Stupačka | 81,6 EUR |
Spätné zrkadlo | 212 EUR |
Smerovka | integrovaná |
Svetlomet | 1502 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Honda Europe (Brendan, Dom, Rowan, Steve)
Foto: Honda Europe (Zep Gori, Francesc Montero, Ula Serra, Felix Romero)
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda SLovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Kawasaki | BMW | Ducati | Triumph |
Model: | VFR800F | Z 1000 SX | F 800 GT | Hyperstrada | Tiger Sport 1050 |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 | |||
Kategória: | Superšport | Športovo cestovná | Cestovná | Supermoto | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 782 ccm | 1043 ccm | 798 ccm | 821.1 ccm | 1050 ccm |
Max. výkon: | 105.9 k (77.9 kW) / 10250 ot. | 142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot. | 89.8 k (66.0 kW) / 8000 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 9250 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot. |
Max. krútiaci moment: | 75.1 Nm / 8500 ot. | 111 Nm / 7300 ot. | 86 Nm / 5800 ot. | 89 Nm / 7750 ot. | 104 Nm / 4300 ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 | 11.8:1 | 12:1 | 12.8:1 | 11.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72.0 x 48.0 mm | 77 x 56 mm | 82 x 75.6 mm | 88 x 67.5 mm | 79 x 71.4mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | remeň | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 108 mm | 120 mm | 125 mm | 150 mm | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 138 mm | 125 mm | 150 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová (ABS) | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 300 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70ZR17M/C | 120/70-17 | 120/70-17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 250 mm | 265 mm | 245 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 | 190/50ZR17M/C | 180/55-17 | 180/55-17 | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 181 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 239 kg | 230 kg | 213 kg | 204 kg | 235 kg |
Výška sedla: | 789 mm | 820 mm | 800 mm | 850 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1460 mm | 1445 mm | 1514 mm | 1500 mm | 1540 mm |
Dĺžka: | 2134 mm | 2105 mm | 2156 mm | 2150 mm | |
Šírka: | 748 mm | 790 mm | 905 mm | 835 mm | |
Výška: | 1203 mm | 1170 mm | 1310 mm | ||
Svetlá výška: | 126 mm | 135 mm | |||
Objem nádrže: | 21.5 l | 19 l | 15 l | 16 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4 s | ||||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 5.2 l/100km | 4.3 l/100km | 5.3 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 287 km | cca 274 km | cca 261 km | cca 283 km | |
Servisný interval: | 12000 km | 6000 km / 12000 km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | nie | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Palivové mapy: | nie | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Tempomat: | nie | nie | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | nie | |||
El. Podvozok: | nie | nie | |||
Iná výbava: | Kompletný LED svetlomet, vyhrievané rúčky v sérii | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 5/2014: 11 900 EUR | V sérii KTRC (trakčná kontrola), dvojica palivových máp Full a Low Cena 5/2014: 12 195 EUR (ABS +600EUR) | ABS v sérii | Cena: 02/2013 11 440 EUR |
Pridané: 27.10.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora