Anketa:
Barreda vyhral Sealine Rally 2014 v Katare a ide do vedenia šampionátu
ZdieľaťPridané: 25.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3465 [Šport - Rally]
Joan ‘Bang Bang’ Barreda zvíťazil v Katarskej Sealine Cross-Country Rally. Je to jeho prvý triumf v svetovom šampionáte v sedle Hondy.
![]() |
Barreda svojim výsledkom odsunul z čela šampionátu práve svojho tímového kolegu Paulo Gonçalvesa. V Top 5 v Katare sa medzi 3 Hondy zamiešali ešte jazdci KTM: 2. Marc Coma a 4. Jordi Viladoms.
Výsledky:
Poz: | Jazdec: | Čas: | Kr: | Moto: | Team: |
---|---|---|---|---|---|
1 | Joan Barreda | 20:28'46 | ESP | HONDA | TEAM HRC |
2 | Marc Coma | +01'23 | ESP | KTM | KTM Red Bull Rally Factory |
3 | Helder Rodrigues | +01'50 | PRT | HONDA | TEAM HRC |
4 | Jordi Viladoms | +07'19 | ESP | KTM | KTM Red Bull Rally Factory |
5 | Paulo Goncalves | +08'40 | PRT | HONDA | TEAM HRC |
6 | Mohammed Albalooshi | +03:12'36 | UAE | KTM | KTM UAC |
7 | Mohammed Abu Issa | +04:15'10 | QAT | YAMAHA | Abu Issa |
8 | Rafal Sonik | +04:47'26 | POL | HONDA | Poland National |
9 | Julián Villarrubia | +04:59'39 | ESP | HONDA | Poland National |
10 | Jakub Piatek | +05:30'06 | POL | KTM | Team Hanesco |
Pridané: 25.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda HRC tím pripravený na Dakar 2015 - 4 toreádori a kráľovná Laia Sanz - Awia
- Vyspovedali sme majstra sveta v Rally 2013 - Paula Gonçalvesa z Honda HRC tímu pred Dakarom 2014 - Awia
- Marc Coma - Majster sveta FIM Rally 2014! - Awia
- Dakar 2015 – 4. etapa - Chilecito - Copiapo - Barreda vyhráva etapu a zvyšuje náskok na Comu, Svitko 9. Jakeš 26 (pravdepodobne sa bude meniť) - Awia
- Dakar 2014 – 7. etapa - Salta - Uyuni - Štefan Svitko mal problémy, Jakeš 16-ty v etape - Awia
- Dnes začína Rally of Morocco, tím HRC a CRF 450 Rally má premiéru - Awia
- Rozhovor: Vyspovedali sme Héldera Rodriguesa a Sama Sunderlanda z Honda HRC tímu pred Dakarom 2013 - Awia
- Honda predstavuje novú CRF450 RALLY pre Rallye Dakar 2014 - Redakcia
- Pozri si zblízka Hondu CRF450 Rally Rickyho Brabeca - Herghott
- Štvrté kolo Svetového Šampionátu Superbike-ov v Japonskom Sugo. - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!