Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1226 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29717
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17573)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12144)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Barreda vyhral Sealine Rally 2014 v Katare a ide do vedenia šampionátu

 Zdieľať

Pridané: 25.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3465 [Šport - Rally]

Joan ‘Bang Bang’ Barreda zvíťazil v Katarskej Sealine Cross-Country Rally. Je to jeho prvý triumf v svetovom šampionáte v sedle Hondy.

Barreda svojim výsledkom odsunul z čela šampionátu práve svojho tímového kolegu Paulo Gonçalvesa. V Top 5 v Katare sa medzi 3 Hondy zamiešali ešte jazdci KTM: 2. Marc Coma a 4. Jordi Viladoms.

Výsledky:

Poz:Jazdec:Čas:Kr:Moto:Team:
1 Joan Barreda 20:28'46 ESP HONDA TEAM HRC
2 Marc Coma +01'23 ESP KTM KTM Red Bull Rally Factory
3 Helder Rodrigues +01'50 PRT HONDA TEAM HRC
4 Jordi Viladoms +07'19 ESP KTM KTM Red Bull Rally Factory
5 Paulo Goncalves +08'40 PRT HONDA TEAM HRC
6 Mohammed Albalooshi +03:12'36 UAE KTM KTM UAC
7 Mohammed Abu Issa +04:15'10 QAT YAMAHA Abu Issa
8 Rafal Sonik +04:47'26 POL HONDA Poland National
9 Julián Villarrubia +04:59'39 ESP HONDA Poland National
10 Jakub Piatek +05:30'06 POL KTM Team Hanesco

Joan Barreda Bort Sealine Rally 2014, Katar
Joan Barreda Bort Sealine Rally 2014, Katar

Pridané: 25.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »