Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2646 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29817
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17621)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12196)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Štvrté kolo Svetového Šampionátu Superbike-ov v Japonskom Sugo.

 Zdieľať

Pridané: 05.05.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6886 [Šport - SuperBike]

Makoto Tamada, jazdec Hondy na divokú kartu dominoval vo 4-tom kole Svetového Šampionátu Superbike-ov v Japonskom Sugo, s dvoma konfortnými víťaztvami.

24-ročný jazdec, ktorý mal debut na továrenskom stroji, pokračoval v tradícii Japonských víťaztiev na okruhu Sugo. Posledný nejaponský jazdec tu vyhral v roku 1995.
Otvárací 25-kolový pretek vyhral, po tom, ako v piatom kole predbehol aktuálneho šampióna Troy Corser-a a minuloročného dvojnásobného víťaza Hitoyasu Izutsu ,ktorý skončil tretí.

Po tom, ako zvíťazil v prvom preteku, Tamada potreboval 16-kôl na to aby sa dostal do čela druhého preteku, predbehnutím Izutsu, ktorý skončil druhý. Tretí došiel Tamaki Serizawa.

Tamada, ktorý štartoval z pole position, komentoval: "Chcel som dnes vyhrat preteky, podobrom alebo pozlom!" Corser skončil šiesty v druhom preteku a znovu prevzal vedenie v priebežnom poradí šampionátu.

Jazdec teamu Castrol Honda Colin Edwards skončil 12-ty a 13-ty, pričom jeho teamový kolega Tady Okada 20-ty v prvom preteku (po havarii) a 12-ty v druhom preteku. Obaja jazdci sa sťažovali na problémy s trakciou zadného kolesa na japonskom okruhu.

Výsledky prvého preteku:
1 Makoto Tamada, Japonsko (Honda) 37m 45.090s
2 Troy Corser, Austrália (Aprilia) 37m 49.180s
3 Hitoyasu Izutsu, Japonsko (Kawasaki) 37m 52.758s
4 Shinichi Ito, Japonsko (Honda) 37m 57.207s
5 Akira Ryo, Japonsko (Suzuki) 37m 57.521s
6 Gregorio Lavilla, Španielko (Kawasaki) 38m 03.769s
7 Neil Hodgson, Veľká Británia (Ducati) 38m 04.181s
8 Pier-Francesco Chili, Taliansko (Suzuki) 38m 04.334s
9 Ben Bostrom, USA (Ducati) 38m 10.098s
10 Wataru Yoshikawa, Japonsko (Yamaha) 38m 10.397s.

Výsledky druhého preteku:
1 Tamada 37m 43.033s
2 Izutsu 37m 46.155s
3 Tamaki Serizawa 37m 47.336s
4 Bostrom 37m 49.021s
5 Hodgson 37m 52.055s
6 Corser 37m 54.821s
7 Ryo 38m 00.537s
8 Chili 38m 00.843s
9 Ito 38m 02.121s
10 Yukio Kagayama 38m 02.267s.

Poradie jazdcov v Šampionáte po štyroch pretekov z trinástich:
1 Corser 122
2 Troy Bayliss Australia (Ducati) 100
3 Colin Edwards, USA (Castrol Honda) 80
4 Bostrom 74
5 Chili 61
6 Lavilla 55
7 Tamada 50
8 Hodgson 49
9 Akira Yanagawa 47
10 Izutsu 43

Poradie teamov v Šampionáte po štyroch pretekov z trinástich:
1 Honda 124
2 Ducati 123
3 Aprilia 122
4 Kawasaki 96
5 Suzuki 65
6 Yamaha 10

Zdroj: www.eurosport.com

Pridané: 05.05.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »