Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1077 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30484
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17965)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12519)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka na Honda Fest 2014 - bude na Slovensku!

 Zdieľať

Pridané: 23.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4771 [Novinky - Pozvánka]

Honda aj na tento rok pripravila pokračovanie obľúbenej akcie s názvom Honda Fest. Po dlhých rokoch sa celá akcia vracia na Slovensko, takže sa máme na čo tešiť.

Akcia je určená pre všetkých majiteľov motocyklov značky Honda a pripravené sú pre nich tri dni zábavy a kvalitného jazdenia v najkrajších slovenských zákrutách. Popritom si budú môcť účastníci Honda Festu vyskúšať viaceré novinky značky Honda pre rok 2014.

Pre bližšiu predstavu o Honda Feste si pozrite reportáž z jej posledného ročníka - Honda Fest 2013 - v sedle dvojspojkového Dávida NC700X DCT na návšteve u západných susedov.

Termín konania akcie: 11. - 15. 6. 2014

Miesto konania akcie: hotel Hviezda, Dudince (www.hviezda-dudince.sk)

Cena na osobu: 124 € (4 x ubytovanie a polpenzia, vstup do bazéna a vírivky)

Záujemcovia sa na akciu môžu prihlásiť prostredníctvom dealerskej siete motocyklov značky Honda na Slovensku a to telefonicky alebo mailom. Zoznam autorizovaných dealerov nájdete TU.

Pridané: 23.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »