Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3104 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Svitko zvíťazil na Katriňákovej rodnej hrude na podujatí v Širokom

 Zdieľať

Pridané: 15.07.2014 Autor: radkaMazak
Čitatelia: 3331 [Šport - Motocross]

Široké, 13.07.2014: Za malebnou „dedinkou v údolí“, v Širokom, sa odohralo tretie kolo Lumarkt cupu pod organizátorskou taktovkou CROSS teamu Široké. Lepšie poveternostné podmienky a pripravenú trať si jazdci ani nemohli želať.

Okrem toho tradične jedna z najpočetnejších diváckych kulís a prítomnosť jazdcov z celého Slovenska, Poľska aj Ukrajiny. 123 jazdcov si prišlo zmerať sily na trať s bohatou históriou, na ktorej jazdil aj otec známeho dakaristu a niekoľkonásobný majster Slovenska v MX, Laco Katriňák.

V čele MX85 dvaja kamaráti

Jaro Dubóci a Samo Struk sú dobrí kamoši, aj keď na trati si vedia navzájom spôsobiť horúce chvíle. Pekne nám to ukázali v oboch jazdách, kedy v spoločnej rozjazde MX65 a MX85 dávali najlepšie štarty. V oboch finálových jazdách MX85 však nakoniec zvíťazil Jaroslav Dubóci, druhý skončil Samuel Struk a tretí Jakub Leskovský. Takto potom stáli aj na stupienku víťazov. „Bedňu“ v kategórii MX65 takmer ovládli cezpoľní, ale Krisztián Vincze – Dóka zo Slovenska zvíťazil a tak si Ukrajinci Eduard Shtefutsa a Edvard Erdeli rozdelili druhé a tretie miesto.

Patrik Mikuš – nový na scénemikus

 Patrik Mikus
Patrik Mikus

V kategórii MX1 Hobby sme zvyknutí na suverénne víťazstvá Janka Čuňočku, teraz však musel prvé miesto uvoľniť pre Lumarkt cupového nováčika, Patrika Mikuša. Patrik na margo súbojov o prvenstvo povedal: „Jano je veľmi rýchly na motokrose, ja som však rýchly v endure. A keďže trať v Širokom ponúka pasáže, kde som si vedel nadbehnúť náskok, mal som navrch. Veľmi sa teším z prvého miesta.“ Na treťom mieste končil Michal Galo. Marek Hornák z Kľačian si svoje prvenstvo statočne vybojoval nad Dávidom Ježovicom a Nikom Redajom, aj keď časové rozstupy medzi prvými troma boli malé a poradie sa v rámci dvoch finálových jázd menilo.

Veteránske triedy si to užili

Široký úsmev mal v Širokom tak víťaz kategórie MX4 (jazdci na 40 rokov), Květoslav Lacko, ako aj Ukrajinec Vladimír Zavadetsky, víťaz kategórie MX4+ (jazdci na 50 rokov) a rovnako aj líder historických motocyklov Twinshock, Miroslav Marônek.

„Takmer domáci“ Tomáš Ondria hneď s dvoma víťazstvami

 Tomáš Ondria
Tomáš Ondria

Tomáš Ondria býva v neďalekej obci Víťaz a hoci jazdí za ŠK Budimír, Širočania ho považujú za „svojho“. Urobil im veľkú radosť, keď vyhral v kategórii MX Junior a zároveň už druhý krát si zo Širokého odniesol titul: „Najlepší jazdec po zadnom“. Západniari, Tomáš „Barny“ Barnošák a Christofer Mudraninec doplnili juniorskú prvú trojku. Tento Lumarkt cup bol pre Juniorov výnimočný tým, že štartovali finálové jazdy spoločne s MX1 a MX2, čo divákom ponúkalo tie najkvalitnejšie výkony v jednom.

Hruška a Svitko na piedestáli

 Števo Svitko v Širokom
Števo Svitko v Širokom

V kategórii MX2 to bol Jakub Hruška, ktorý sa po dlhej pauze kvôli zanemej obličke vrátil do sedla a suverénne ovládol MX2-ku pred Radoslavom Matulom a Tomášom Valachom. Každoročne sa do Širokého rád vracia aj Štefan Svitko, ktorého sme mali možnosť Lumarkt Cupe privítať po prvý krát. Dakarista Svitko si svojim štýlom jazdy okamžite získal dav a zo Širokého si odniesol víťazstvo v MX1 aj peňažnú odmenu pre najrýchlejšieho jazdca na kolo. Svitko si tak zmeral sily s druhým Vladom Kasalom a tretím Tomášom Pavlovčíkom.svitko

Ďalšie a zároveň predposledné podujatie Lumarkt Cupu sa uskutoční doma u Štefana Svitka, v Žaškove 7.9.2014. Nenechajte si to ujsť.

Autor: Radka Mazáková
Foto: Róbert Roľa

Pridané: 15.07.2014 Autor: radkaMazak Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »