Anketa:
Daždivé MM SR v Motokrose „SMX CUP 2014“ v Šenkviciach
ZdieľaťPridané: 13.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5517 [Šport - Motocross]
Druhé podujatie seriálu MM SR v motokrose „SMX CUP 2014“ sa dnes konalo v areáli Stará tehelňa v Šenkviciach. Celodenný hustý dážď si vyžiadal poriadnu guráž 102 jazdcov rozdelených do kategórii MX Junior, MX4, MX4+, MX 85, MX1 a MX2.
Kvôli sťaženým podmienkam bola na vlastnú žiadosť jazdcov zruená druhá finálová jazda kategórii MX4 a MX4+ a do celkových výsledkov boli zarátané časy len prvej finálovej jazdy. Petr Dokupil (CZ) dominoval v MX4 a Štefan Juráš zasa v MX4+.
![]() |
Medzi najmladšími jazdcami kategórie MX85 vyhral kvalifikáciu Šimon Jošt (Osička – Pfeil MX Team), ale po dvoch finálových jazdách si prvenstvo odniesol Jozef Posluch (Popper Racing team), Jošt sa musel uspokojiť s druhým a Jaroslav Dubóci (Maxx sport club Slovakia) s tretím miestom.
![]() |
Horúcim favoritom spomedzi MX Juniorov bol už od začiatku Tomáš Kohút (SMX team), ktorý vyhral nielen kvalifikáciu, ale aj prvú finálovú jazdu. V druhej finálovej však sadol pri dobiehaní Denisa Poláša a kvôli hustému blatu nalepenému na motorke mal problém sa dvihnúť a pokračovať. Nakoniec prešil cieľom ale s veľkou časovou stratou, čo mu v konečnom dôsledku stačilo na 4 miesto. Víťazom sa stal Denis Poláš, druhé miesto obsadil Tomáš Ondria (ŠK Budimír) a tretí skončil Jiří Pach (CZ).
![]() |
Zaujímavé súboje ponúkala spojená rozjazda kategórii MX1 a MX2, pretože do Šenkvíc zavítalo veľa jazdcov z ČR. Štartovacie pole tvorilo 47 jazdcov, kde do finále sa mohlo kvalifikovať len 40. Víťazom prvej finálovej jazdy sa stal Marek Sukup (Racing 99) a Jiří Čepelák (Yamaha Čepelák) jazdu nedokončil. V druhej finálovej jazde sa to obrátilo, preto na stupienku víťazov nepostavil ani jeden z nich. Prvenstvo si odniesol Štefan Svitko (Slovnaft team) a kategóriu MX2 Martin Krč (SZA – Stav Racing Team).
![]() |
Seriál pokračuje už o dva týždne 25.5.2014 tretím podujatím v Národnom kros centre Sverepec.
![]() |
Autor: Mgr. Radka Mazáková
Autor foto: Radek Lavička
Pridané: 13.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- MMSR v motokrose jednotlivcov „SMX CUP“ 2014 a MACEC CUP - Redakcia
- MM SR v motokrose „SMX CUP 2014“ Lovčica 15.06.2014 - Redakcia
- SMX CUP 2014 Veľké Uherce návrat Martina Kohúta vo veľkom štýle - radkaMazak
- V Beckove sa rozhodlo o tituloch Majstrov SR v motokrose 2014 - Redakcia
- Seriál MM SR „SMX CUP 2014“ v motokrose pokračuje v Šenkviciach - Redakcia
- 47. ročník Motokrosového šampionátu na Myjave - MM SR 2013 - Redakcia
- Motokrosový víkend 26. - 27. 7. 2014 v Lokti aj so Slovenskými jazdcami - Redakcia
- Majstrovstvá sveta v motokrose juniorov 2014 v Belgicku - Redakcia
- Úvodné podujatie MM SR v motokrose – MYJAVA 2016 - Redakcia
- Majstrami SR v motokrose 2018 sú: Marek Sukup, František Smola, Jozef Posluch, Martin Venhoda, Zoltán Vörös a Peter Pipich - radkaMazak
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!