ISSN 1336-6491 | Online: 2361 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Daždivé MM SR v Motokrose „SMX CUP 2014“ v Šenkviciach

 Zdieľať

Pridané: 13.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5517 [Šport - Motocross]

Druhé podujatie seriálu MM SR v motokrose „SMX CUP 2014“ sa dnes konalo v areáli Stará tehelňa v Šenkviciach. Celodenný hustý dážď si vyžiadal poriadnu guráž 102 jazdcov rozdelených do kategórii MX Junior, MX4, MX4+, MX 85, MX1 a MX2.

Kvôli sťaženým podmienkam bola na vlastnú žiadosť jazdcov zruená druhá finálová jazda kategórii MX4 a MX4+ a do celkových výsledkov boli zarátané časy len prvej finálovej jazdy. Petr Dokupil (CZ) dominoval v MX4 a Štefan Juráš zasa v MX4+.

Medzi najmladšími jazdcami kategórie MX85 vyhral kvalifikáciu Šimon Jošt (Osička – Pfeil MX Team), ale po dvoch finálových jazdách si prvenstvo odniesol Jozef Posluch (Popper Racing team), Jošt sa musel uspokojiť s druhým a Jaroslav Dubóci (Maxx sport club Slovakia) s tretím miestom.

Horúcim favoritom spomedzi MX Juniorov bol už od začiatku Tomáš Kohút (SMX team), ktorý vyhral nielen kvalifikáciu, ale aj prvú finálovú jazdu. V druhej finálovej však sadol pri dobiehaní Denisa Poláša a kvôli hustému blatu nalepenému na motorke mal problém sa dvihnúť a pokračovať. Nakoniec prešil cieľom ale s veľkou časovou stratou, čo mu v konečnom dôsledku stačilo na 4 miesto. Víťazom sa stal Denis Poláš, druhé miesto obsadil Tomáš Ondria (ŠK Budimír) a tretí skončil Jiří Pach (CZ).

Zaujímavé súboje ponúkala spojená rozjazda kategórii MX1 a MX2, pretože do Šenkvíc zavítalo veľa jazdcov z ČR. Štartovacie pole tvorilo 47 jazdcov, kde do finále sa mohlo kvalifikovať len 40. Víťazom prvej finálovej jazdy sa stal Marek Sukup (Racing 99) a Jiří Čepelák (Yamaha Čepelák) jazdu nedokončil. V druhej finálovej jazde sa to obrátilo, preto na stupienku víťazov nepostavil ani jeden z nich. Prvenstvo si odniesol Štefan Svitko (Slovnaft team) a kategóriu MX2 Martin Krč (SZA – Stav Racing Team).

Seriál pokračuje už o dva týždne 25.5.2014 tretím podujatím v Národnom kros centre Sverepec.

Autor: Mgr. Radka Mazáková
Autor foto: Radek Lavička

Pridané: 13.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »