ISSN 1336-6491 | Online: 1759 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (63)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moje starosti so servisom

 Zdieľať

Pridané: 02.11.2004 Autor: jago
Čitatelia: 10060 [Technika - Dobré Rady]

Tanto článok som napísal ako výstrahu pre tých čo dajú neuvážene svoje moto do akéhokoľvek servisu a nenechajú si poradiť.( Tak ako ja)

Všetko začalo jedného pekného ešte letného dňa. Moja moto začala strácať otáčky a prestala zohriata štartovať. Spôsobuje to isté komplikácie keď predbehnete kolónu stojacu na križovatke, moto Vám zhasne a nie a nie naštartovať. Po tom ako ma pár krát takto prekvapila rozhodol som sa navštíviť nejaký servis v okolí Považskej Bystrice. Dnes viem že moje rozhodnutie bolo chybné. Nebudem spomínať mená a názvy servisov pretože by som sa rád vyhol nejakému obviňovaniu a vyhrážkam.

Takže v prvom rade som navštívil predajcu KTM. Bohužiaľ on Yamahu nerobí takže som odišiel s dlhým nosom a keďže s predajcom Yamahy nemám dobré skúsenosti rozhodol som sa navštíviť firmu ktorá opravuje asi všetky značky. Úmyselne nepíšem meno z horeuvedených dôvodov. Takže prišiel som do servisu a pánu H., majiteľovi opísal závady. Keďže nie som až taký znalý a hlavne odvážny aby som si určil závadu a prípadne ju odstránil musím sa spoliehať na „odborníkov“. Pri zadávaní zákazky som spomenul aj prečistenie karburátora (keď už to rozoberajú nech je to komplet).

Po troch týždňoch ( čakanie na súčiastky) žiaden výsledok. Musel som odísť na dovolenku ale s prísľubom že keď sa vrátim už to bude určite hotové. A tak som si užíval dovolenku a tešil sa domov. Po návrate som hneď v piatok popoludní išiel do servisu. Prekvapivo všetko bolo hotové tak som ju išiel vyskúšať. Hneď po naštartovaní ma prekvapil zvuk. Nebolo to spokojné bublanie ako som bol zvyknutý ale podivný rachot. Odpoveďou servisu bolo že to je po výmene krúžkov a nastavení rozvodov normálne. A naviac pod 3000 otáčkami hneď zdochýnala. Tak sme sa teda dohodli že sa na to pozrú ešte raz. Mal som prísť utorok. Pre istotu som sa zastavil v servise cez deň. Ubezpečili ma že všetko je už OK a moto si môžem zobrať. Skúste hádať ako to dopadlo. Zvuk strašný a moto stále strácala otáčky. A odpoveď servise: „Chyba elektroinštalácie: „ mám navštíviť elektrikára nakoľko oni elektriku nerobia. Radšej som moto zobral a po dohadovaní zaplatil 12 000 Sk!

Nasledoval telefonát do Motoshop-servis v Banskej Bystrici. Ďalší problém ako prívesný vozík sa mi podarilo dosť rýchlo vyriešiť a moto cestovala do Banskej. Spomínanému servisu môžem len poďakovať za prístup a ochotu. Behom dvoch dní bola moto opravená, umytá a čakala ma veselo v servise. S malou dušičkou mačkám štartér a po tele so mi rozlieva taký ten príjemný pocit, veď to poznáte. Moto bez zaváhania pradie aj v nízkych otáčkach. A závada? Zle zložený karburátor ( strata otáčok) a zle zložený dekompresor motor (strašný zvuk). Takže platím 6000 Sk za opravu opravy poďakujem a spokojný pomaly na seba navliekam časti oblečenia sadám na moto a po siedmych týždňoch vyrážam na moju niečo cez sto kilometrov dlhú cestu domov. Nevadí že mrholí a je zima. O dve hodiny parkujem s dobrým pocitom v garáži. Takže kolektív servisu v BB - ĎAKUJEM. A ostatní dobre zvážte kam dáte svojho miláčika aby ste nezažívali také chvíle ako ja.

Pridané: 02.11.2004 Autor: jago Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (63)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »