Anketa:
Jedinečná a krásna KAWASAKI ZXR 400 Ninja
ZdieľaťPridané: 11.11.2004 Autor: Junior
Čitatelia: 52807 [Vaše stroje - Moja motorka]
Jedinečny a neprekonatelný stroj vo svojejej kubatúre.
Práve túto motorku, by mali sedlat chalani, co z pioniera sadnú na R1 a potom ich vidíme v správach.
![]() |
Táto mašina bola v den svojho vzniku nadčasový a predimenzovaný stroj. Vzhlad sa nemenil od roku 1993 az po rok 2000 kedy sa tento motocykel prestal vyrabať a to z jediného dvôvodu, že jeho predajná cena bola len o niečo menšia ako jej väčšej sestry 600-vky. Asi najvačšiu popularitu zožala táto motorka v Japonsku, kde je táto kubatúra oblúbená z dvôvodu kubaturizácie VP.
Konštruktéri zxr 400, použili identickú konštrukciu zo zxr 750 co je dokazom toho, že motocykel nieje žiadna zvarenina z rúrok "bandit 400" ale ma plnohodnotný delta-box, upside-down a podobne vymoženosti o ktorých možu snívat niektoré nové stroje.
Asi ju velmi chválim, ale treba uznat, že nemá žiadne "slabé miesto".
Komu sa zdá, že decove valce je poriadna múka ( agressor :-) ) Tak nech sa zmieri s tým, že z 0-100Km/h sa kedykolvek spravy pod 3,5s a max. cca 220 vo dvojici je fakt a nie iluzia. Treba si uvedomit, že motor ma výkon ako seriovka 65koni. Tento motor sa nechá kludne točit do 14-15 tis otacok a ešte stale tahá (len po 15tis je obmedzovac :-)) ). Aby som este navršil tu jej chválu, tak v šprinte zo suzuki sv 650 som bol o nejakú tu stotinku rýchlejši. A s objemom 500 sa nemusim ani pretekat. Kamarát co vlastni tu spominanu sv 650 nedokaže do teraz pochopit ako môže tak dobre jazdit 400-tovka, ale je to tak......... Aby som nezabudol na parametre
![]() |
Objem ccm 398
Počet válců 4 v řadě
Počet ventilů 16
Výkon PS/ot. 65/13000
Točivý moment Nm/ot. 36,3/12000
Vrtání x zdvih mm 57x39
Chlazení vodní
Sekund. převod řetěz
Počet rychlostí 6
Přední brzda 2kotouč. TOKICO
Zadní brzda kotouč
Přední pneu. 120/60-17'
Zadní pneu 160/60-17'
Objem nádrže l xxx
Hmotnost suchá 159 kg
Výška sedla cm 79
Málo kto pozná ze je to 400-vka, lebo ani vzhlad ani nádherný zvuk tomu nenasvädčujú.
![]() |
Tak na záver len tolko, že tento stroj predávam, lebo už nabudol ten čas kedy túžim po niečom cestovnom a silnejšom, čo je logické a prechadza tým asi každý motorkár.
Tento motocykel je nenahraditelný medzikus pri prechode na velkú kubatúru a skúsenosti získané na tomto plnohodnotnom superšporte určite nebudú na zahodenie, pri presedlaní na o niečo silnejší stroj.
Ten kto ju mal vie, že sa dá poriadne ponahanat aj zo šestovkami a srandičky typu, jazda na prednom a zadnom je pre zxr 400 maličkosť. Je velká škoda, že táto nádherná mašina u nás nemala taký velký úspech ako v iných krajinách.
Pridané: 11.11.2004 Autor: Junior Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Kawasaki ZXR 400 1992:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | ZXR 400 |
Rok: | 1992 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 398 ccm |
Max. výkon: | 65.9 k (48.5 kW) / 13000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 57.0 x 39.0 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 120/60-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 186 kg |
Objem nádrže: | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 207 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Kawasaki ZXR 400' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Kawasaki ZXR 400' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki ZXR 400 1992' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki ZXR 400' na www.google.com
Súvisiace články:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!