Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 846 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28477
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16964)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11513)
Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

YAMAHA XJ 900

 Zdieľať

Pridané: 07.10.2001 Autor: XJ900
Čitatelia: 17610 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tento motocykel by som zaradil do skupiny turistických strojov (pôvodne bol
označovaný ako športovo turistický). Tomu je aj prispôsobený.

TECHNICKÉ PARAMETRE:
Zdvihový objem: 853 cm
Výkon: 97k
Hmotnosť: celková 382 kg pohotovostná 312 kg
Rozmer pneu: predná 100/80/18 zadná 120/8018
Palivová nadrž: 17l
Nameraná spotreba: pri normálnej jazde t.j. do 140km/h bez vytáčania motora 7,5 - 8 l
Podvozok: dvojitý kolískový rám s oceľových trubiek
Zrychlenie: 0-100 údaje sa líšia presne sa mi to nepodarilo zistiť je to od 4,3 do 4,9
Max. rýchlosť: údaje sa líšia presne sa mi to nepodarilo zistiť je to od 205 ? 235km/h
Počet najazdených km: 61500
Počet mnou najazdených km: 4500
Doplnková výbava: dva odnímateľné bočné motokufre, tankvak,

 XJ a moja maličkosť
XJ a moja maličkosť

VLASTNÝ NÁZOR:
Tento motocykel by som zaradil do skupiny turistických strojov (pôvodne bol označovaný ako športovo turistický). Tomu je aj prispôsobený. Je vybavený polokapotážou na ochranu proti vetru ktorá Vás chráni spoľahlivo do rýchlosti cca 140km/h. Dá sa vydržať vzpriamený aj pri vyšších rýchlostiach jazdím vzpriamený až do 180 ale tam je už nápor cítiť a dlho sa takýmto spôsobom cestovať nedá. Podvozok tvorí dvojitý trubkový kolískový rám. Pri vyšších rýchlostiach nie je príliš stabilný čo prejavuje sa miernym plávaním. Na istote nepridajú relatívne úzke pneumatiky vpredu 100/60/18 a vzadu 120/80/18. Uvažoval som o osadení zadného kolesa hrubšou pneumatikou ale zadné koleso je poháňané kardanom a tak tam už nie je miesto pre širšiu pneumatiku. O výhodách kardanového pohonu pre potreby motocyklovej turistiky asi nemusím nikoho presviedčať. Predné tlmiče sú olejovo vzduchové a vybavené antidrive systémom tzv. protiponorový systém. Zadné sú dva klasické. Brzdy sú jednopiestikové kotúčové vpredu 2x vzadu jeden. Kúpil som opancierované hadičky a môj pocit je že po ich výmene sa brzdný účinok mierne zlepšil. Motor je DOHC vzduchom chladený radový štvorvalec z 8 ventilmi. O zásobovanie palivom sa starajú 4 karburátory. Nádrž je na turistický motocykel malá jej obsah je 17 l paliva. Štartovanie elektrickým štartérom. Sedadlo je pohodlné dostatočne široké aj dlhé ako pre jazdca tak i pre spolujazdca. Ovládanie prvkov je riešené podobne ako u ostatných motocyklov. Oceňujem palivomer, hodiny a vypínanie smeroviek (neviem ako to funguje ale po prejdení zákruty sa automaticky vypnú). Motocykel sa vyrába prakticky bezo zmien a jeho názov bol doplnený o názov DIVERSION. Zvýšil sa obsah palivovej nádrže na 24l, znížil sa výkon, obe nápravy dostali viac miesta pre širšie pneumatiky a inovácia sa prejavila aj na kapotáži ktorá dostala novú modernejšiu tvár.

+
dlhé servisné intervaly, spoľahlivý motor, sedadlo, kardanový pohon, vysoká životnosť celého motocykla
-
slabší podvozok, prijal by som lepšie brzdy, vysoká hmotnosť,

CELKOVÉ HODNOTENIE:
Motocykel vhodný na turistiku a dlhšie výlety. Na športové využitie je nevhodný. Celkovo som s motocyklom veľmi spokojný hlavne pre jeho spoľahlivosť. Štartovanie je bezproblémové či za studena alebo za tepla. Vysokú hmotnosť slabšie brzdy a podvozok mu musím prepáčiť nielen vzhľadom k veku ale aj jeho určeniu.

 Toto je srdce stroja...
Toto je srdce stroja...

PORUCHY: zatiaľ žiadne
Výmeny: motorový olej, olej v tlmičoch, tesniace krúžky na predných tlmičoch, ložiská predného kolesa.

Pridané: 07.10.2001 Autor: XJ900 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XJ 900 1986:

Foto:
Obrázok nije k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XJ 900
Rok:1986
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:891 ccm
Max. výkon:99.4 k (73.1 kW) / 9000 ot.
Kompresný pomer:9.6:1
Vŕtanie x Zdvih:68.5 x 60.5 mm
Rozvod:DOHC (2V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:100/90-18
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:120/90-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:242 kg
Objem nádrže:22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:217 km/h

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
hlopy z vychodu isli do anglicka za robotu. Nasli sebe robotu dakdze vo Welse v mesce Newport. Pan domu jim hutory. Chlopy,ja idzem na tydzen do Spanielska a za tydzen chcem mac vymalovany dom,farbu mace kupenu,najdzece ju za maštaľňu v garažu.chlopy se pocesili ze jich nichto nebudze dirigovac a kec majitel domu posol ta jeden hutory. Chlopy,idzeme nato,ale by trebalo persi daco vypic ne! Kedze nemali penezi,ta predali jedno vedro farbi. Na druhy dzen predali druhy vedro farbi,a tak to islo cali tydzen az na koncu tyzdna se prebrali a jeden znich hutory. Do piči chlopy,neska pridze pan domu a mi nepofarbyli nic a ani farbu nemame! Dalsi se postavy a hutory,sluchajce chlopy,jest tu isce das deco farby a majitel ma u maštalni koňa,ta mu nafarbime pysky a povime ze vypil farbu. No ta tak urobili,prisol pan domu a se pyta. To com dom nepofarbeny? Ta kuň vypil farbu. Pan domu zobral pušku,odjebal koňa. Chlopy se pytaju,ta com sce ho zabili? Na chuj mi takoho koňa,pred vami u mne robili Poľaci a zožral 65 mišky cimentu.

Ďalšie vtipy »