Anketa:
Bordelár do mesta - Harley-Davidson Street 750 2015 2/2
ZdieľaťPridané: 25.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 17238 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Názor druhého redaktora:
Tomáš Hajduch - Awia:
Bohovsky jednoduchá a bohovsky zábavná motorka. To je v skratke to, o čom tento Street je. Už keď som ju videl, mal som dobrý pocit. Naživo neprekvapila, všetko bolo ako som čakal, až pokiaľ som sa neodviezol. Ten motor bol prekvapko. Na H-D dosť "vysoko otáčkový", a preto aj poriadne zábavný. Vyzerá dobre, aj keď je to vodník. Má taký mechanický zvuk (hvízdanie?), ktorý mi pripomína japonské Véčka ako z Transalpa.
Sadneš na to, rozbehneš sa a hneď si doma. Tu ide všetko ľahko, ťažisko je dole, dobre sa ovláda, úplne jednoducho a hračkársky. Do mesta to postavili naozaj dobre. Komu skúter do mesta príde príliš mainstreamový a páči sa mu tento štýl, nemal by zaváhať ani sekundu. Tak ako je, je na to pripravený. Veď do roboty ti stačí aj ruksak a v ňom notebook, nepotrebuješ 200 l odkladacích priestorov. A zrazu zistíš, že sa budeš každé ráno do práce tešiť. Možno nie na robotu, ale na cestu do nej určite.
znie to divne, ale je to malý a obratný Harley, imidž H-D nechýba, dá sa upravovať do nemoty | spracovanie možno nie je úplne High-end, ale koho to trápi?, v spätných zrkadlách nič nevidieť, štartér točí aj pri vypnutom chcípaku |
Konkurencia
Myslím si, že Harley-Davidson Street 750 aktuálne konkurenciu nemá. Pri cene 7.680 eurokorún totiž neviem, či sa v H-D pomýlili, alebo to myslia s dostupnosťou pre široké masy ozaj vážne. Plus je to H-D, čo pre niekoho neznamená nič a pre iného zase všetko. Vyslovene priameho konkurenta vlastne ani nemožno nájsť, buď to tu máme stroje s väčším motorom, alebo stroje viacmenej z inej kategórie.
Yamaha XV950 je samozrejme silnejšia a aj jej finálne spracovanie bude zrejme na vyššej úrovni než je tomu u H-D Street 750. Avšak pri pohľade na cenu... Každopádne konkurent od troch ladičiek sa zdá byť štýlom najpodobnejší H-D Street 750.
Zo 750-tok tu máme Hondu VT750 C2B, ktorá bude asi skôr na ležérnejšie jazdenie a Moto Guzzi V7 Stone s posedom približujúcim sa naháčom a patriaci skôr k retro bike-om. Obe sú však na pohľad jednoduché strojovne, výkonovo podobné H-D Street 750, avšak opäť cenovo niekde inde.
Snáď ešte spomeniem stroje ako Suzuki Intruder C800, Triumph Speedmaster či Kawasaki VN900 Custom. Všetko motorky s posedom s nohami viac vpredu, teda aj skôr na decentnejšiu jazdu, než na blbnutie v meste. Nuž a všetky výkonnejšie, avšak s cenovkou niekde inde než H-D Street 750.
Báj báj blek bastard
Ktokoľvek mladý vekom či duchom so srdiečkom bordelára túto motorku musí oceniť, musí ho zaujať a dajme tomu, mal by ju chcieť. Poslúži ako presúvadlo, ale pri tejto činnosti aj vyčarí úsmev na tvári. Od ucha k uchu sa potom daný úsmev rozšíri v momente, keď z hlavy vypustíte dušu slušňáka a začnete sa baviť motorkovaním.
Plusy, mínusy
plusy cena, spotreba, motor, fun factor, jednoduchosť | mínusy Spracovanie niektorých detailov, brzdy, |
Video
Video: Custom upravené biky na báze Harley-Davidson Street 750 a 500 2014
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Harley-Davidson Street 750:
Spotreba | 4.3 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 13.1 l (XX l rez.) |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | toľko koľko počuješ |
Cena motorky | 7.680,- EUR |
Ceny príslušenstva ešte nie sú dostupné.
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Harley-Davidson Prešov. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Harley-Davidson | Yamaha | Honda | Moto Guzzi |
Model: | Street 750 | XV 950 | VT 750 C2B | V7 Stone |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Klasika | Chopper/Cruiser | Klasika |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 749 ccm | 942 ccm | 745 ccm | 744 ccm |
Max. výkon: | 52.1 k (38.3 kW) / 5500 ot. | 45.6 k (33.5 kW) / 5500 ot. | 51.0 k (37.5 kW) / 6200 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 59 Nm / 4000 ot. | 79.5 Nm / 3000 ot. | 64 Nm / 3500 ot. | 58 Nm / 5000 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 | 9.0 : 1 | 9.6:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 85 x 66 mm | 85.0 x 83.0 mm | 79.0 x 76.0 mm | 80x74 mm |
Palivový system: | vstrekovanie Mikuni 38mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC | ||
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | remeň | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 135 mm | 130 mm | ||
Zdvih vzadu: | 110 mm | 118 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jedno kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 296 mm | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 100/80-17 | 100/90-19M/C 57H | 120/90-17M/C 64S | 110/90 18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | bubnová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 298 mm | 180 mm | 260 mm | |
Pneu vzadu: | 140/75-15 | 150/80B16M/C 71H | 160/80-15M/C 74S | 130/80 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 206 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 222 kg | 247 kg | 251 kg | 179 kg |
Výška sedla: | 709 mm | 690 mm | 650 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1534 mm | 1570 mm | 1640 mm | |
Dĺžka: | 2225 mm | 2290 mm | 2510 mm | |
Šírka: | 830 mm | 920 mm | ||
Výška: | 1120 mm | 1125 mm | ||
Svetlá výška: | 145 mm | 130 mm | 130.8 mm | |
Objem nádrže: | 13.1 l | 12 l | 14.6 l | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 4.3 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 228 km | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 9/2014 7.680,-EUR | Cena 9/2014 8.690,-EUR | Cena 9/2014 7.890,-EUR | Cena 07/2014: 8395 EUR |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Harley-Davidson | Suzuki | Triumph | Kawasaki |
Model: | Street 750 | Intruder C 800 | Speedmaster | VN900 Custom |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Klasika | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 749 ccm | 805 ccm | 865 ccm | 903 ccm |
Max. výkon: | 62.6 k (46.0 kW) / 6800 ot. | 50.3 k (37.0 kW) / 5700 ot. | ||
Max. krútiaci moment: | 59 Nm / 4000 ot. | 74 Nm / 3300 ot. | 78 Nm / 3700 ot. | |
Kompresný pomer: | 11:1 | 9.4 : 1 | 9.2:1 | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 85 x 66 mm | 83.0 x 74.4 mm | 90.0 x 68.0 mm | 88.0 x 74.2 |
Palivový system: | vstrekovanie Mikuni 38mm | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | SOHC | DOHC | SOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | kardan | reťaz | remeň |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 150 mm | ||
Zdvih vzadu: | 96 mm | 103 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 300 mm | ||
Pneu vpredu: | 100/80-17 | 130/90-16 M/C 67H | 100/90-R 19 | 80/90-21M/C 48H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | bubnová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 285 mm | 270 mm | ||
Pneu vzadu: | 140/75-15 | 170/80-15 M/C 77H | 170/80-R 15 | 180/70-15M/C 76H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 206 kg | 250 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 222 kg | 277 kg | 278 kg | |
Výška sedla: | 709 mm | 700 mm | 690 mm | 685 mm |
Rázvor: | 1534 mm | 1655 mm | 1600 mm | 1645 mm |
Dĺžka: | 2225 mm | 2500 mm | 2367 mm | 2405 mm |
Šírka: | 955 mm | 825 mm | 895 mm | |
Výška: | 1110 mm | 1120 mm | 1120 mm | |
Svetlá výška: | 145 mm | 140 mm | ||
Objem nádrže: | 13.1 l | 15.5 l | 19.3 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 4.3 l/100km | 5.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 228 km | cca 288 km | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 9/2014 7.680,-EUR | Cena 9/2014 7.990,-EUR | Cena 09/2014: 8.350.- EUR | Cena 9/2014 8.495,-EUR |
Pridané: 25.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora