Anketa:
Americký Bagger - Harley-Davidson Road Glide Special 2015 2/2
ZdieľaťPridané: 30.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 9097 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Názor druhého redaktora:
Tomáš Hajduch - Awia:
Road Glida nemusí sadnúť každému, niekomu sa ten žraločí predok páči, iný vyvalí okále, že čo to je! Ja som ocenil hlavne to, že kapota nie je zavesená na riaditkach a myslím, že to Glide aj zlepšilo jazdné vlastnosti. Stále je to poriadne pribratý Cruiser, ale pre jazdca, ktorý vie čo chce a ráta s tým, je to dobrá voľba.
Motoricky je to to, čo je pre H-D typické. Mohutný motor, vibrácie, skvelý zvuk a krútiak. Kvalty tam padajú hlučnejšie, ale zato rázne. Posed mega-pohoďácky, k tomu dobrá muzika. Tu by potešili asi lepšie repráky, lebo s narastajúcou rýchlosťou kvalita reprodukcie klesá. Chválim aj brzdy, mal som tú česť aj s inými modelmi H-D, kde to nebolo nič moc, tu si myslím že pohoda... Na brzdenie jedným prstom to nebude, ale brzdí statočne.
parádny veľkoobjemový motor, krútiak, prístrojovka a moderná elektro výbava | trošku pri sebe, ovládateľnosť v mini rýchlostiach, kvalita reproduktorov |
Konkurencia
Harley-Davidson Road Glide Special sa bude zrejme najviac porovnávať s Hondou Gold Wing F6B, ktorá je prakticky prerobeným Golďasom do štýlu Bagger. Praktickú skúsenosť s F6B nemám, avšak Gold Wing som pod rukami mal a ten sa mi zdal horšie ovládateľný, čo sa jazdy aj multimediálnych funkcií týka. Motoricky to je ale čosi iné, šesťvalec je predsa len kultivovanejší, čo sa mi páči tiež menej. Každý má však iné priority a preto je len a len dobre, že tu máme dvojicu síce podobných bike-ov, avšak v zásade úplne odlišných s podobnou výbavou za podobnú cenu.
Kawasaki VN1700 Voyager Custom je H-D Road Glide Special papierovo tiež podobný bike. Porovnávať samotný výkon hádam zmysel nemá. Skôr prejav stroja ako takého, kde charakter celku závisí najmä od motora. Kawu taktiež poháňa poriadne veľké véčko ostatná výbave detto, rádio, ABS, tempomat... Tu rozhodne zrejme dizajn, história značky, ohmat na živo a cena, ktorá hraje výrazne pre Kawasaki.
Spoza veľkej mláky tu je konkurent značky Victory, konkrétne model Cross Country. V podstate sem môžem prekopírovať text z odseku vyššie. Čiže opäť rozhodne dizajn, história značky, ohmat na živo a cena.
Záver
Harley-Davidson Road Glide Special je strojom, s ktorým nebude problém hltať veľké vzdialenosti. Strojom, ktorý však zaujme skôr vyrovnaných jedincov, ktorí sa už nepotrebujú naháňať v ostrých zákrutách a štýl, pohodu, či príslušnosť k značke kladú na prednejšie pozície životných hodnôt. Pohodlný večerný výjazd s partiou kamošov, či "kreditková" dovolenka prakticky kamkoľvek, kam vedie asfaltová cesta budú tým, čo H-D Road Glide Special musí a zvláda na jednotku.
Plusy, mínusy
Štýl, Brzdy, Motor, Pohoda, Ovládacie prvky | Malé detaily (spomalená elektronika, ukazateľ zaradeného stupňa...), Zvuk rádia pri vyšších rýchlostiach |
Video
Video: Harley-Davidson modely 2015
Video: Harley-Davidson Road Glide 2015
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Harley-Davidson Road Glide Special:
Spotreba | 6.6 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 22.7 l |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 1.7000 ot. (5 st.) / 2.000 ot. / 3.000 ot. |
Cena motorky | 21.400,- EUR |
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Harley-Davidson Prešov. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Harley-Davidson | Honda | Kawasaki | Victory |
Model: | Road Glide Special | Gold Wing F6B | VN 1700 Voyager Custom | Cross Country |
Rok: | 2015 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | |||
Kategória: | Cestovná | Cestovná | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | šesťvalcový boxer (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1690 ccm | 1832 ccm | 1700 ccm | 1731 ccm |
Max. výkon: | 118.3 k (87.0 kW) / 5500 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 5000 ot. | ||
Max. krútiaci moment: | 142 Nm / 3250 ot. | 167 Nm / 4000 ot. | 136 Nm / 2750 ot. | |
Kompresný pomer: | 9,7:1 | 9,8 : 1 | 9.5:1 | 9.4:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 98.4 mm x 111.1 mm | 74 x 71 mm | 102 x 104 mm | 101 x 108 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | SOHC (2V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) | |
Chladenie: | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | kardan | remeň | remeň |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 130 mm | ||
Zdvih vzadu: | 80 mm | 120 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 300 mm | 300 mm | |
Pneu vpredu: | 130/60B19 61H | 130/70-R18 (63H) | 130/90B16M/C 67H | 130/70-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 316 mm | 300 mm | 300 mm | |
Pneu vzadu: | 180/65B16 81H | 180/60-R16 (74H) | 170/70B16M/C 75H | 180/60-16 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 345 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 385 kg | 385 kg | 382 kg | |
Výška sedla: | 663 mm | 725 mm | 730 mm | 667 mm |
Rázvor: | 1625 mm | 1690 mm | 1665 mm | 1670 mm |
Dĺžka: | 2428 mm | 2605 mm | 2580 mm | 2650 mm |
Šírka: | 945 mm | 970 mm | ||
Výška: | 1455 mm | 1290 mm | ||
Svetlá výška: | 135 mm | 125 mm | 145 mm | 148 mm |
Objem nádrže: | 22.7 l | 25 l | 20 l | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 6.6 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 257 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | nie | |||
Palivové mapy: | nie | |||
Palubný počítač: | nie | |||
Tempomat: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | |||
Iná výbava: | Audio systém Boom! | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 9/2014 25.680,-EUR | Cena 9/2014 23.190,-EUR | Cena 05/2013: 17 995,-€ | Cena 9/2014 cca. 19.500,-EUR (díler v CZ) |
Pridané: 30.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora