Anketa:
Ručne maľovaná mapa Slovensko na dvoch kolesách je online
ZdieľaťPridané: 31.10.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14207 [Bleskovky - Novinky]
Vzhľadom nato, že aktuálne prebieha príprava mapy Slovensko na dvoch kolesách 2015 môžete si pozrieť aktuálnu verziu online a poslať tak aj vaše tipy.
23.10.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6229 [Bleskovky - Novinky]

Pripravuje sa ručne maľovaná mapa Slovensko na dvoch kolesách 2015 - pridaj svoje tipy aj ty!
Podobne ako pred rokom aj nová mapa je a bude tvorená v spolupráci s motorkármi. Aj ty máš možnosť sa na jej tvorbe podieľať.
Online verzia mapy 2014:
Predbežný náhľad mapy Slovensko na dvoch kolesách 2015:
Každý kto bude chcieť prispieť svojimi skúsenosťami, nech napíše na info@malovane-mapy.sk, z CBS mu príde poštou mapa, ktorú kľudne nech počmára svojimi poznámkami a zašle naspäť.
Každý, kto hodnotne prispeje k obsahu mapy, bude uverejnený v poďakovaní ako redaktor a dostane 5 skladaných a 2 laminované mapy 2015. Znova chceme, aby to bola mapa pre motorkárov, robená motorkármi a aby bolo nové vydanie ešte lepšie, ako predošlé.
Vydavatelstvo CBS spol, s.r.o.
Kyncelova 54, 974 01 Banska Bystrica
mobil: +421 948 704 504
www.malovane-mapy.sk
Pridané: 31.10.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Pripravuje sa ručne maľovaná mapa Slovensko na dvoch kolesách 2015 - pridaj svoje tipy aj ty! - Redakcia
- Ručne maľovaná mapa Slovensko na dvoch kolesách 2015 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!