Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1931 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26204
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15831)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10373)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvý test: Honda VFR800X Crossrunner 2015 - Pohodlie, šport a tak trochu adventure 3/3

 Zdieľať

Pridané: 10.11.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 37762 [Testy a predstavenia - Test]

Crossrunner a ostatné Hondy

Zdá sa, že Honda si v poslednom čase vytvára konkurenciu medzi motorkami vo vlastných radoch. Preto stojí za to, pozrieť sa nielen na konkurenciu od iných výrobcov, ale upratať niekam Crossrunner aj medzi ostatnými Hondami.

Honda VFR800F - Motorka, z ktorej Crossrunner vychádza. Pod kapotami skrýva rovnakú techniku, ktorá je asi najväčším lákadlom pre mnohých fanúšikov motoriek. VFR800F je však na pohľad športovejším náradím, lenže Crossrunner toho športového zdedil fakt veľa a preto vyvstáva otázka, či vlastniť univerzálnejší a pohodlnejší bike nie je predsa len rozumnejšie.

Honda VFR800X Crossrunner 2015

Honda NC750X - Encéčko je vydarená strojovňa a od starého Crossrunnera by ju neznalí rozoznali asi ťažko. Lenže je to bike vyslovene praktický a chýba mu charakter, schopný rozprúdiť v jazdcovi poriadne dávky adrenalínu. Crossrunner toto dokáže vďaka strojovni uloženej v jeho útrobách. Motor V4 bol vždy akousi exkluzivitkou. Konečne teda stratil Crossrunner zavedený unifikovaný dizajn modelov X a je od pohľadu jasné, že je čímsi viac v ponuke Hondy.

Honda Crosstourer - Práve toto by mala byť topka v ponuke "adventure" motoriek od Hondy. Väčší motor, vyšší výkon atď., výhody "túrera" sú jasné. Je to však potrebné? Nuž, na to nech si každý zodpovie sám. Crossrunner má totiž výkonu aj síl dostatok a pokiaľ jazdec nie je vyslovený obor, vyťaží určite viac z menšej V4-ky.

Konkurencia

Keďže sa celý čas bavíme o motorke patriacej pod modelový rok 2015, bolo by slušné do konkurencie zahrnúť prevažne aktuálne novinky. Honda VFR800X Crossrunner je ale strojom na pomedzí rôznych kategórii, preto je aj vnímanie konkurencie príliš široké a komplexné. Zbytočne sa ale rozpisovať nebudem.

Najpriamejšími konkurentmi budú zrejme novinky Yamaha MT-09-Tracer a Triumph Tiger XR. Obe vychádzajú z už zavedených modelov, obe však vznikli z trochu odlišného základu. Yamaha základ pre svoj crossover našla v naháčovi, Triumph zase v regulérnom cestovnom endure, preto sú rozdiely evidentné. Triumph má však v talóne aj model Tiger Sport 1050. Ten je Crossrunneru veľmi podobný, v papierových parametroch lepší. Len tá V4 má silný presvedčovací potenciál, nuž sympatie rozhodnú. Univerzálom, síce s menším a menej výkonným motorom, ktorý však môže vo výbere zohrať rolu, je Kawasaki Versys 650. Ducati Hyperstrada bude Crossrunner-u dýchať tiež na chrbát, i keď tu sa jedná o motard upravený pre turistov, teda možno očakávať menej pohodlia a viac zábavy v zákrutách.

Do konkurencie by som hodil aj veľké cestovné endurá na "malých" kolesách. Opäť hlavne novinky pre rok 2015. Všetky značne výkonnejšie, no nie nutne pohodlnejšie. Keď v hlave vyvstane otázka, potrebujem veľký objem a 160 kobýl pod riťou pre turistiku? Vtedy stroje ako Kawasaki Versys 1000, Ducati Multistrada 1200, BMW S1000XR či Aprilia Caponord 1200 stratia svoj význam a človek radšej pozrie po strojoch spomenutých v odseku vyššie. Za, ale aj proti však môže hovoriť pridaná hodnota týchto strojov vo forme rôznych elektronických pomocníkov.

Záver

Honda VFR800X Crossrunner je zdravým mixom turistiky a športu. Turistika hrá prím, ale športové gény sú jasné, preto je fun faktor dosť vysoký, čo motorke rozhodne pridáva na hodnote. Vyvetrať hlavu v blízkych zákrutách každý deň, pár krát do roka vybehnúť kamsi ďaleko a denno denne na nej dochádzať do práce, budiš Crossrunner. Tak trochu adventure dizajn je podarený, srdce stroja nezameniteľné a detaily, nuž snáď jedného dňa to Honda bude vnímať tiež ináč. Niežeby čosi bolo vyslovene zlé alebo to bolo nutné vymeniť. Len je škoda ponechať pri tomto stroji toľko priestoru na debatu o malých chybičkách krásy.

Honda VFR800X Crossrunner 2015

Plusy a mínusy

Charakter motora, Dizajn, Zdravý mix turistiky a športu Nenastaviteľný veterný štít, Detaily (odrazky, hadice a káble bijúce do očí, doladiť automatické vypínanie smeroviek...)

Video

Video: Honda VFR800X Crossrunner 2015

Video: Honda VFR800X Crossrunner 2015 - Vlastnosti

Pozadie / Wallpaper:

Honda VFR800X Crossrunner 2015
Honda VFR800X Crossrunner 2015
Honda VFR800X Crossrunner 2015
Honda VFR800X Crossrunner 2015
Honda VFR800X Crossrunner 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda VFR800X Crossrunner 2015

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 5,4 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 20,8 l
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h 2 800 ot. (4 st.) / 3 500 ot. / 5 000 ot.

Text: Feri Zubal - zeON
Foto: Honda Central Europe (Francesc,Ula, Felix)

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Central Europe. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 Honda Crossrunner 2015 Yamaha Tracer 900 2015 Kawasaki Versys 650 2015 Triumph Tiger Sport 1050 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaYamahaKawasakiTriumph
Model:CrossrunnerTracer 900Versys 650Tiger Sport 1050
Rok:2015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:Cestovné enduroŠportovo cestovnáCestovnáCestovné enduro
Motor:
Typ motora:štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:782 ccm847 ccm649 ccm1050 ccm
Max. výkon:106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot.125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot.
Max. krútiaci moment:75 Nm / 8500 ot.87.5 Nm / 8500 ot.64 Nm / 7000 ot.104 Nm / 4300 ot.
Kompresný pomer:11.8:111.5 : 110.8:111.7:1
Vŕtanie x Zdvih:72 x 48 mm78 x 59.1 mm83 x 60 mm79 x 71.4mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-FIvstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:145 mm137 mm150 mm140 mm
Zdvih vzadu:148 mm130 mm145 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:310 mm298 mm300 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-R17M/C120/70-17120/70ZR17M/C (58W)120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:256 mm245 mm250 mm255 mm
Pneu vzadu:180/55-R17M/C180/55-17160/60ZR17M/C (69W)180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:242 kg210 kg214 kg235 kg
Výška sedla:815 mm845 mm840 mm830 mm
Rázvor:1475 mm1440 mm1415 mm1540 mm
Dĺžka:2190 mm2160 mm2165 mm2150 mm
Šírka:870 mm950 mm840 mm835 mm
Výška:1360 mm1345 mm1400 mm1310 mm
Svetlá výška:165 mm135 mm170 mm
Objem nádrže:20.8 l18 l21 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.4 l/100km5.1 l/100km5.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 288 kmcca 308 kmcca 283 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:nieáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nienie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Iná výbava:v sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlomet
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2015 11 900,00 €Cena 05/2015 9 990,00 €Cena 06/2015 7.695,- EUR vrátane ABSCena: 02/2013 11 440 EUR
Foto:
 Honda Crossrunner 2015 Triumph Tiger 800 XR 2015 Ducati Hyperstrada 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaTriumphDucati
Model:CrossrunnerTiger 800 XRHyperstrada
Rok:201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroSupermoto
Motor:
Typ motora:štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:782 ccm799 ccm821.1 ccm
Max. výkon:106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot.110.2 k (81.0 kW) / 9250 ot.
Max. krútiaci moment:75 Nm / 8500 ot.79 Nm / 7850 ot.89 Nm / 7750 ot.
Kompresný pomer:11.8:112.0:112.8:1
Vŕtanie x Zdvih:72 x 48 mm74 x 61.9 mm88 x 67.5 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-FIvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:145 mm180 mm150 mm
Zdvih vzadu:148 mm170 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm308 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-R17M/C100/90-ZR19120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm255 mm245 mm
Pneu vzadu:180/55-R17M/C150/70-ZR17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:188 kg181 kg
Hmotnosť s náplňami:242 kg213 kg204 kg
Výška sedla:815 mm810 mm850 mm
Rázvor:1475 mm1530 mm1500 mm
Dĺžka:2190 mm2215 mm
Šírka:870 mm829 mm
Výška:1360 mm1350 mm
Svetlá výška:165 mm
Objem nádrže:20.8 l19 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 288 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nieáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Iná výbava:v sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlomet
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2015 11 900,00 €Cena 02/2015 9 800,00 €
Foto:
 Honda Crossrunner 2015 Kawasaki Versys 1000 2015 BMW S1000XR 2015 Ducati Multistrada 1200 S 2015 Aprilia Caponord 1200 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKawasakiBMWDucatiAprilia
Model:CrossrunnerVersys 1000S1000XRMultistrada 1200 SCaponord 1200
Rok:20152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroŠportovo cestovnáCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)L-kový dvojvalec DVT (4T)dvojvalec (4T)
Objem:782 ccm1043 ccm999 ccm1198.4 ccm1197 ccm
Max. výkon:106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot.120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot.160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot.160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot.129.9 k (95.5 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:75 Nm / 8500 ot.102 Nm / 7500 ot.112 Nm / 9250 ot.136 Nm / 7500 ot.116 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:11.8:110.3 :112.0:112,5 : 112 : 1
Vŕtanie x Zdvih:72 x 48 mm77 x 56 mm80 x 49.7 mm106 x 67.9mm106 x 67.8
Palivový system:vstrekovanie PGM-FIvstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:145 mm150 mm150 mm170 mm167 mm
Zdvih vzadu:148 mm150 mm140 mm170 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm320 mm330 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-R17M/C120/70ZR17M/C120/70 ZR 17120/70-ZR17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm250 mm265 mm265 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55-R17M/C180/55ZR17M/C190/55 ZR 17190/55 ZR17190/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:212 kg
Hmotnosť s náplňami:242 kg250 kg228 kg235 kg
Výška sedla:815 mm845 mm840 mm825 mm840 mm
Rázvor:1475 mm1520 mm1548 mm1530 mm1565 mm
Dĺžka:2190 mm2240 mm2183 mm2190 mm2240 mm
Šírka:870 mm895 mm940 mm1000 mm
Výška:1360 mm1400 mm1495 mm1456 mm
Svetlá výška:165 mm150 mm
Objem nádrže:20.8 l21 l20 l20 l24 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.4 l/100km5.5 l/100km5.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 288 kmcca 286 kmcca 254 km
Servisný interval:12000 km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nieáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:nieáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nieáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:v sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlomet
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2015 11 900,00 €Cena 05/2015 11 495,00 €Cena 08/2015 15 200,00 €Cena 08/2013: 14.890,- EUR

<

Pridané: 10.11.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: