Anketa:
Prvý test: Honda VFR800X Crossrunner 2015 - Pohodlie, šport a tak trochu adventure 3/3
ZdieľaťPridané: 10.11.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 39229 [Testy a predstavenia - Test]
Crossrunner a ostatné Hondy
Zdá sa, že Honda si v poslednom čase vytvára konkurenciu medzi motorkami vo vlastných radoch. Preto stojí za to, pozrieť sa nielen na konkurenciu od iných výrobcov, ale upratať niekam Crossrunner aj medzi ostatnými Hondami.
Honda VFR800F - Motorka, z ktorej Crossrunner vychádza. Pod kapotami skrýva rovnakú techniku, ktorá je asi najväčším lákadlom pre mnohých fanúšikov motoriek. VFR800F je však na pohľad športovejším náradím, lenže Crossrunner toho športového zdedil fakt veľa a preto vyvstáva otázka, či vlastniť univerzálnejší a pohodlnejší bike nie je predsa len rozumnejšie.
Honda NC750X - Encéčko je vydarená strojovňa a od starého Crossrunnera by ju neznalí rozoznali asi ťažko. Lenže je to bike vyslovene praktický a chýba mu charakter, schopný rozprúdiť v jazdcovi poriadne dávky adrenalínu. Crossrunner toto dokáže vďaka strojovni uloženej v jeho útrobách. Motor V4 bol vždy akousi exkluzivitkou. Konečne teda stratil Crossrunner zavedený unifikovaný dizajn modelov X a je od pohľadu jasné, že je čímsi viac v ponuke Hondy.
Honda Crosstourer - Práve toto by mala byť topka v ponuke "adventure" motoriek od Hondy. Väčší motor, vyšší výkon atď., výhody "túrera" sú jasné. Je to však potrebné? Nuž, na to nech si každý zodpovie sám. Crossrunner má totiž výkonu aj síl dostatok a pokiaľ jazdec nie je vyslovený obor, vyťaží určite viac z menšej V4-ky.
Konkurencia
Keďže sa celý čas bavíme o motorke patriacej pod modelový rok 2015, bolo by slušné do konkurencie zahrnúť prevažne aktuálne novinky. Honda VFR800X Crossrunner je ale strojom na pomedzí rôznych kategórii, preto je aj vnímanie konkurencie príliš široké a komplexné. Zbytočne sa ale rozpisovať nebudem.
Najpriamejšími konkurentmi budú zrejme novinky Yamaha MT-09-Tracer a Triumph Tiger XR. Obe vychádzajú z už zavedených modelov, obe však vznikli z trochu odlišného základu. Yamaha základ pre svoj crossover našla v naháčovi, Triumph zase v regulérnom cestovnom endure, preto sú rozdiely evidentné. Triumph má však v talóne aj model Tiger Sport 1050. Ten je Crossrunneru veľmi podobný, v papierových parametroch lepší. Len tá V4 má silný presvedčovací potenciál, nuž sympatie rozhodnú. Univerzálom, síce s menším a menej výkonným motorom, ktorý však môže vo výbere zohrať rolu, je Kawasaki Versys 650. Ducati Hyperstrada bude Crossrunner-u dýchať tiež na chrbát, i keď tu sa jedná o motard upravený pre turistov, teda možno očakávať menej pohodlia a viac zábavy v zákrutách.
Do konkurencie by som hodil aj veľké cestovné endurá na "malých" kolesách. Opäť hlavne novinky pre rok 2015. Všetky značne výkonnejšie, no nie nutne pohodlnejšie. Keď v hlave vyvstane otázka, potrebujem veľký objem a 160 kobýl pod riťou pre turistiku? Vtedy stroje ako Kawasaki Versys 1000, Ducati Multistrada 1200, BMW S1000XR či Aprilia Caponord 1200 stratia svoj význam a človek radšej pozrie po strojoch spomenutých v odseku vyššie. Za, ale aj proti však môže hovoriť pridaná hodnota týchto strojov vo forme rôznych elektronických pomocníkov.
Záver
Honda VFR800X Crossrunner je zdravým mixom turistiky a športu. Turistika hrá prím, ale športové gény sú jasné, preto je fun faktor dosť vysoký, čo motorke rozhodne pridáva na hodnote. Vyvetrať hlavu v blízkych zákrutách každý deň, pár krát do roka vybehnúť kamsi ďaleko a denno denne na nej dochádzať do práce, budiš Crossrunner. Tak trochu adventure dizajn je podarený, srdce stroja nezameniteľné a detaily, nuž snáď jedného dňa to Honda bude vnímať tiež ináč. Niežeby čosi bolo vyslovene zlé alebo to bolo nutné vymeniť. Len je škoda ponechať pri tomto stroji toľko priestoru na debatu o malých chybičkách krásy.
Plusy a mínusy
Charakter motora, Dizajn, Zdravý mix turistiky a športu | Nenastaviteľný veterný štít, Detaily (odrazky, hadice a káble bijúce do očí, doladiť automatické vypínanie smeroviek...) |
Video
Video: Honda VFR800X Crossrunner 2015
Video: Honda VFR800X Crossrunner 2015 - Vlastnosti
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda VFR800X Crossrunner 2015
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 5,4 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 20,8 l |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h | 2 800 ot. (4 st.) / 3 500 ot. / 5 000 ot. |
Text: Feri Zubal - zeON
Foto: Honda Central Europe (Francesc,Ula, Felix)
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Central Europe. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Yamaha | Kawasaki | Triumph |
Model: | Crossrunner | Tracer 900 | Versys 650 | Tiger Sport 1050 |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Športovo cestovná | Cestovná | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 782 ccm | 847 ccm | 649 ccm | 1050 ccm |
Max. výkon: | 106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot. |
Max. krútiaci moment: | 75 Nm / 8500 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 64 Nm / 7000 ot. | 104 Nm / 4300 ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 | 11.5 : 1 | 10.8:1 | 11.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 48 mm | 78 x 59.1 mm | 83 x 60 mm | 79 x 71.4mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 145 mm | 137 mm | 150 mm | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 148 mm | 130 mm | 145 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 298 mm | 300 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-R17M/C | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 245 mm | 250 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-R17M/C | 180/55-17 | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 242 kg | 210 kg | 214 kg | 235 kg |
Výška sedla: | 815 mm | 845 mm | 840 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1475 mm | 1440 mm | 1415 mm | 1540 mm |
Dĺžka: | 2190 mm | 2160 mm | 2165 mm | 2150 mm |
Šírka: | 870 mm | 950 mm | 840 mm | 835 mm |
Výška: | 1360 mm | 1345 mm | 1400 mm | 1310 mm |
Svetlá výška: | 165 mm | 135 mm | 170 mm | |
Objem nádrže: | 20.8 l | 18 l | 21 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 5.1 l/100km | 5.3 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 288 km | cca 308 km | cca 283 km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | nie | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
Tempomat: | nie | nie | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
El. Podvozok: | nie | nie | ||
Iná výbava: | v sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlomet | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 05/2015 11 900,00 € | Cena 05/2015 9 990,00 € | Cena 06/2015 7.695,- EUR vrátane ABS | Cena: 02/2013 11 440 EUR |
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Triumph | Ducati |
Model: | Crossrunner | Tiger 800 XR | Hyperstrada |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Supermoto |
Motor: | |||
Typ motora: | štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 782 ccm | 799 ccm | 821.1 ccm |
Max. výkon: | 106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 9250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 75 Nm / 8500 ot. | 79 Nm / 7850 ot. | 89 Nm / 7750 ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 | 12.0:1 | 12.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 48 mm | 74 x 61.9 mm | 88 x 67.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 145 mm | 180 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 148 mm | 170 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 308 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-R17M/C | 100/90-ZR19 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 255 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-R17M/C | 150/70-ZR17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 188 kg | 181 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 242 kg | 213 kg | 204 kg |
Výška sedla: | 815 mm | 810 mm | 850 mm |
Rázvor: | 1475 mm | 1530 mm | 1500 mm |
Dĺžka: | 2190 mm | 2215 mm | |
Šírka: | 870 mm | 829 mm | |
Výška: | 1360 mm | 1350 mm | |
Svetlá výška: | 165 mm | ||
Objem nádrže: | 20.8 l | 19 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 288 km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | nie | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | nie | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | ||
El. Podvozok: | nie | ||
Iná výbava: | v sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlomet | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 05/2015 11 900,00 € | Cena 02/2015 9 800,00 € |
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Kawasaki | BMW | Ducati | Aprilia |
Model: | Crossrunner | Versys 1000 | S1000XR | Multistrada 1200 S | Caponord 1200 |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Športovo cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | L-kový dvojvalec DVT (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 782 ccm | 1043 ccm | 999 ccm | 1198.4 ccm | 1197 ccm |
Max. výkon: | 106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot. | 120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot. | 160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot. | 129.9 k (95.5 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 75 Nm / 8500 ot. | 102 Nm / 7500 ot. | 112 Nm / 9250 ot. | 136 Nm / 7500 ot. | 116 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 | 10.3 :1 | 12.0:1 | 12,5 : 1 | 12 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 48 mm | 77 x 56 mm | 80 x 49.7 mm | 106 x 67.9mm | 106 x 67.8 |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 145 mm | 150 mm | 150 mm | 170 mm | 167 mm |
Zdvih vzadu: | 148 mm | 150 mm | 140 mm | 170 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 320 mm | 330 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-R17M/C | 120/70ZR17M/C | 120/70 ZR 17 | 120/70-ZR17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 250 mm | 265 mm | 265 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-R17M/C | 180/55ZR17M/C | 190/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 | 190/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 212 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 242 kg | 250 kg | 228 kg | 235 kg | |
Výška sedla: | 815 mm | 845 mm | 840 mm | 825 mm | 840 mm |
Rázvor: | 1475 mm | 1520 mm | 1548 mm | 1530 mm | 1565 mm |
Dĺžka: | 2190 mm | 2240 mm | 2183 mm | 2190 mm | 2240 mm |
Šírka: | 870 mm | 895 mm | 940 mm | 1000 mm | |
Výška: | 1360 mm | 1400 mm | 1495 mm | 1456 mm | |
Svetlá výška: | 165 mm | 150 mm | |||
Objem nádrže: | 20.8 l | 21 l | 20 l | 20 l | 24 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 5.5 l/100km | 5.9 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 288 km | cca 286 km | cca 254 km | ||
Servisný interval: | 12000 km | 10 000km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Iná výbava: | v sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlomet | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 05/2015 11 900,00 € | Cena 05/2015 11 495,00 € | Cena 08/2015 15 200,00 € | Cena 08/2013: 14.890,- EUR |
Pridané: 10.11.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora