Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 695 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 – Luxusné Grand Turismo 2/2

 Zdieľať

Pridané: 01.06.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17864 [Testy a predstavenia - Test]

Turistika

Turismo je turistika a Veloce je rýchlosť. Myslím že toto slovné spojenie dobre vystihuje celú motorku. Keď zvoľníme tempo, prepneme mapu Turismo a pozrieme sa na MV okom turistu oceníme motor a jeho hladký chod. Nie je zďaleka tak nervózny, ako jeho športové sestry. Aj reakcia na rukoväť plynu je prívetivá. Výrobca sľubuje aj oveľa lepšiu spotrebu, avšak tú som nemal možnosť na tomto výjazde odmerať. Veloce ale dostalo veľkú 22 l nádrž, čo je viac ako majú dnešné 1200-vky. Celý výjazd sme absolvovali bez tankovania a nádrž zďaleka nebola prázdna. Dojazd by mal podľa výrobcu hravo prevyšovať 300 km.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Pokiaľ ide o pohodlie, tu je trochu kompromis medzi športovým a vyslovene „gaučovým“. Perforované sedlo je príjemne prepracované, mäkké, ale posed trochu športovejší s viac pokrčenými kolenami. Nádrž je však v priestore kolien štíhla. Škoda je že sedlo nie je výškovo nastaviteľné. Napríklad ja by som si ho kľudne zdvihol, avšak jazdci nižšieho vzrastu sa sťažovali, že dosiahnu len na špičky. Sedlo spolujazdca som neskúšal, ale vizuálne je o hodne vyššie, čo môže byť trochu komplikácia pri nasadaní. Na druhej strane bude mať spolujazdec pravdepodobne nerušený výhľad vpred.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Predná kapotáž je navrhnutá dobre a poskytuje rozumnú ochranu pre náporom vetra. Jazdec v nej nájde aj dve drobné skrinky na drobnosti ako peňaženka či mobil. Vpredu sa nachádza aj 2x zásuvka USB. Výška plexi sa dá ľahko nastaviť aj za jazdy jednou rukou. Teda dá sa, ak nie je stroj vybavený navigáciou, ktorá je upevnená na hrazdičke za plexi a potom je trochu problém sa dostať k ovládaniu zdvíhania plexi. Plexi funguje dobre aj v spodnej polohe, v hornej polohe som ho mal na dlhších presunoch a napriek tomu že som mal prilbu so štítom nápor vetra som výrazne necítil. Nejaká tá muška si však našla cestu aj na plexi prilby.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Dobre čitateľná je TFT prístrojovka. Problémy som nepostrehol za žiadnych svetelných podmienok. Je aj dobre umiestnená a nevyžaduje sklopenie zraku z cesty. Prístrojovka má dva režimy - denný a nočný a prepína sa automaticky. Automaticky funguje aj prepíanie denného svietenia na stretávačky. Mimochodom denné svietenie nie len super vyzerá, ale je v premávke skvele viditeľné.

Turismo Veloce je vybavená aj pre MV doteraz vecou nevídanou a to je tempomat. Ovláda sa ľahko tlačidlom na pravej rukoväti. Ovládanie bolo intuitívne a vyskúšal som ho na diaľnici. S tempomatom prichádza aj funkcia obmedzovača rýchlosti, ktorú možno oceníte niekde ak nechcete prekročiť rýchlosť.

Pokiaľ sa pozrieme na možnosti upevnenia batožiny, tak tu sú v ponuke dva 30-litrové bočné kufre, ktoré sú tvarom aj farebne zladené s motorkou. Oba majú rovnaký objem a vojde sa do nich aj prilba. Nosič je integrovaný do podsedlovky. Kufre sú v oboch verziách ako príplatková výbava. Rovnako za príplatok by mal byť dostupný horný kufor, tankvak, komfortné turistické sedlo, vyhrievané rukoväte či navigácia Garmin zumo 390.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Verzia Lusso (Luxus) má oproti základnej v sérii naviac elektronický semiaktívny podvozok, integrovaný GPS senzor, vyhrievané rukoväte a hlavný stojan.

Každý turista ocení aj zmeny v motore ako hydraulický napínak rozvodovej reťaze, hydraulická spojka a podobne, vďaka čomu sa predĺžil servisný interval zo 6000 km na 15 000 km. Výmena sviečok a nastavenie ventilov dokonca až 30 000km. Batéria aj alternátor je výkonnejší (450 W namiesto 350W). Na motorke sú aj dve 12V zásuvky ako pre jazdca tak aj pre spolujazdca.

Otázna zostáva pre mňa spotreba. Brutalka ako agresívny športový naháč bola známa že dokázala pri športovej jazde cucnúť z nádrže. Veloce zo scivilizovaným motorom by na tom mala byť oveľa lepšie. S 22 litrovou nádržou sľubujú dojazd výrazne presahujúci 300km.

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Konkurencia

Ak sa pozrieme na konkurenciu tak by som Veloce porovnal hlavne s európskou konkurenciou a luxusnejšími modelmi. Pohľad na tabuľku ukazuje prednosť MV hlavne na poli hmotnosti. Objemovo najbližšie je Tiger 800 XRx Veloce však vyniká výkonom aj výbavou. Od angličanov spomeniem ešte starší Tiger Sport ktorý je podobného zamerania ako Veloce avšak dnes už pokryvkáva vo výbave. Oba Triumphy však majú výrazne lepšiu cenu.

Od BMW spomeniem novinku S1000XR. Väčší motor dáva BMW výkon až 160 koní čo je rozdiel. BMW je ale ťažšie, drahšie a to si treba ešte niektoré doplnky priplatiť. Pre niekoho môže byť konkurent aj R1200GS.

Konkurentom z Talianska môže byť aj Ducati Multistrada 1200. Podobne ako BMW ponúka až 160 koní pri vyššej hmotnosti a porovnateľnú výbavu. Veloce je však v porovnaní s 1200-kami lacnejšie, avšak medzi 800+- kubíkovými cestovateľmi asi najdrahšia.

Veloce nájde veľa konkurentov aj v ponuke japonských výrobcov. Tam je už cenový rozdiel výrazne v prospech japoncov. Nájdete ich na konci článku v porovnávacej tabuľke.

Záver

Turismo Veloce – motorka pre človeka ktorý má v krvi športovú jazdu a tej sa nechce vzdať a zároveň chce aj trochu toho pohodlia a ochrany. Pravdepodobne to nebude najlepší turista na svete, na trhu nájdete motorky pohodlnejšie, motorky ktoré sú orientované viac na terén a podobne. MV Agusta je ale chuťovka a značka idúca vlastnou cestou a hlavne nie cestou masovej produkcie. Aktuálne sa vyrába menej ako 10 000 MV ročne. MV Agusta predpokladá že vďaka tomuto modelu sa dostane k tomuto číslu, ale nemá ambíciu produkovať viac kusov.

Plusy, mínusy

nízka hmotnosť, agilita, ovládateľnosť, motor, výrazný rozdiel medzi mapami, športový prejav, brzdy, skvelý quickshift, elektronická výbava, prehľadná TFT prístrojovka plexi štít nie je najvyšší, výhľad v spätných zrkadlách, športovejší posed, výškovo nenastaviteľné sedlo, zadné smerovky dole trochu mimo zorného poľa a tiež možno zraniteľné, smerovky v krytoch rúčok

Video

Video: Videotest MV Agusta Turismo Veloce 800 2015

Video: MV Agusta Turismo Veloce 800

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Názov motorky a ročník:

Servisný interval 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Spotreba počas testu nezmeraná
Objem nádrže 22 l
Cena motorky 15 990,- EUR, uvádzacia cena 05/2015 14 690,- EUR
Cena verzie Lusso 16 990,- EUR, uvádzacia cena 05/2015 16 690,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase neudané
Kufor topcase neudané
Nosič bočných kufrov v sérii
Bočné kufre neudané
Príplatok ABS v sérii
Vyhriavané rukoväte neudané
Turistické plexi neudané
Tankvak neudané
Padacie rámy neudané
Ochrana motora v sérii

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: MV Agusta, Tomáš Hajduch - Awia
Video: MV Agusta, Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť MV Agusta Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Klim Badlands Pro, prilbe Touratech Aventuro od firmy Touratech SK.

Konkurencia z Európy:

Foto:
 MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 Triumph Tiger 800 XRx 2015 Triumph Tiger Sport 1050 2015 BMW S1000XR 2015 Ducati Multistrada 1200 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:MV AgustaTriumphTriumphBMWDucati
Model:Turismo Veloce 800Tiger 800 XRxTiger Sport 1050S1000XRMultistrada 1200
Rok:20152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:CestovnáCestovné enduroCestovné enduroŠportovo cestovnáCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)L-kový dvojvalec DVT (4T)
Objem:798 ccm799 ccm1050 ccm999 ccm1198.4 ccm
Max. výkon:110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot.125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot.160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot.160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 8000 ot.79 Nm / 7850 ot.104 Nm / 4300 ot.112 Nm / 9250 ot.136 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 112.0:111.7:112.0:112,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 54.3 mm74 x 61.9 mm79 x 71.4mm80 x 49.7 mm106 x 67.9mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:160 mm180 mm140 mm150 mm170 mm
Zdvih vzadu:160 mm170 mm150 mm140 mm170 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestikdvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm308 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17100/90-ZR19120/70 ZR 17120/70 ZR 17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:220 mm255 mm255 mm265 mm265 mm
Pneu vzadu:190/55-17150/70-ZR17180/55 ZR 17190/55 ZR 17190/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:191 kg188 kg209 kg
Hmotnosť s náplňami:216 kg235 kg228 kg232 kg
Výška sedla:870 mm810 mm830 mm840 mm825 mm
Rázvor:1420 mm1530 mm1540 mm1548 mm1530 mm
Dĺžka:2080 mm2215 mm2150 mm2183 mm2190 mm
Šírka:900 mm829 mm835 mm940 mm1000 mm
Výška:1350 mm1310 mm1495 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:22 l19 l20 l20 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:240 km/h
Spotreba paliva:5.3 l/100km5.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 283 kmcca 254 km
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknie
Iná výbava:quickshift MV EAS 2.0, BluetoothV sérii: centrálny stojan, automaticky vypínateľné smerovky, nastaviteľný veterný štít, komfortné se
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cenaCena 02/2015 10 880,00 €Cena: 02/2013 11 440 EURCena 08/2015 15 200,00 €Cena 05/2015 16 490,00 €

Konkurencia z Japonska:

Foto:
 MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 Honda Crossrunner 2015 Kawasaki Versys 1000 2015 Yamaha Tracer 900 2015 Suzuki V-Strom 1000 ABS 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:MV AgustaHondaKawasakiYamahaSuzuki
Model:Turismo Veloce 800CrossrunnerVersys 1000Tracer 900V-Strom 1000 ABS
Rok:20152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:CestovnáCestovné enduroCestovné enduroŠportovo cestovnáCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:798 ccm782 ccm1043 ccm847 ccm1037 ccm
Max. výkon:110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot.106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot.120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 8000 ot.75 Nm / 8500 ot.102 Nm / 7500 ot.87.5 Nm / 8500 ot.103 Nm / 4000 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 111.8:110.3 :111.5 : 111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 54.3 mm72 x 48 mm77 x 56 mm78 x 59.1 mm100 x 66 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie PGM-FIvstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:160 mm145 mm150 mm137 mm
Zdvih vzadu:160 mm148 mm150 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm310 mm298 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-R17M/C120/70ZR17M/C120/70-17110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm256 mm250 mm245 mm260 mm
Pneu vzadu:190/55-17180/55-R17M/C180/55ZR17M/C180/55-17150/70-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:191 kg
Hmotnosť s náplňami:242 kg250 kg210 kg228 kg
Výška sedla:870 mm815 mm845 mm845 mm865 mm
Rázvor:1420 mm1475 mm1520 mm1440 mm1555 mm
Dĺžka:2080 mm2190 mm2240 mm2160 mm2285 mm
Šírka:900 mm870 mm895 mm950 mm865 mm
Výška:1360 mm1400 mm1345 mm1410 mm
Svetlá výška:140 mm165 mm150 mm135 mm165 mm
Objem nádrže:22 l20.8 l21 l18 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:240 km/h
Spotreba paliva:5.4 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 288 kmcca 286 km
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériinieáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériinienienie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
El. Podvozok:nienienie
Iná výbava:quickshift MV EAS 2.0, Bluetoothv sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlometplne nastaviteľný podvozok, antihop-spojka, radiálne brzdy Tokico
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cenaCena 05/2015 11 900,00 €Cena 05/2015 11 495,00 €Cena 05/2015 9 990,00 €Cena 04/2014: 11990.-€

Turismo Veloce vs. Turismo Veloce Lusso:

Foto:
 MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:MV AgustaMV Agusta
Model:Turismo Veloce 800Turismo Veloce 800 Lusso
Rok:20152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:CestovnáCestovná
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:798 ccm798 ccm
Max. výkon:110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot.110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 8000 ot.83 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 113.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 54.3 mm79 x 54.3 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:160 mm160 mm
Zdvih vzadu:160 mm160 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:190/55-17190/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:191 kg192 kg
Výška sedla:870 mm870 mm
Rázvor:1420 mm1420 mm
Dĺžka:2080 mm2080 mm
Šírka:900 mm900 mm
Svetlá výška:140 mm140 mm
Objem nádrže:22 l22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:240 km/h240 km/h
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sérii
Iná výbava:quickshift MV EAS 2.0, Bluetoothquickshift MV EAS 2.0, Bluetooth, GPS senzor, vyhrievané rukoväte, hlavný stojan
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cenaCena 05/2015 16 690,00 € - uvádzacia cena

<

Pridané: 01.06.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: