Anketa:
MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 – Luxusné Grand Turismo 2/2
ZdieľaťPridané: 01.06.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17864 [Testy a predstavenia - Test]
Turistika
Turismo je turistika a Veloce je rýchlosť. Myslím že toto slovné spojenie dobre vystihuje celú motorku. Keď zvoľníme tempo, prepneme mapu Turismo a pozrieme sa na MV okom turistu oceníme motor a jeho hladký chod. Nie je zďaleka tak nervózny, ako jeho športové sestry. Aj reakcia na rukoväť plynu je prívetivá. Výrobca sľubuje aj oveľa lepšiu spotrebu, avšak tú som nemal možnosť na tomto výjazde odmerať. Veloce ale dostalo veľkú 22 l nádrž, čo je viac ako majú dnešné 1200-vky. Celý výjazd sme absolvovali bez tankovania a nádrž zďaleka nebola prázdna. Dojazd by mal podľa výrobcu hravo prevyšovať 300 km.
Pokiaľ ide o pohodlie, tu je trochu kompromis medzi športovým a vyslovene „gaučovým“. Perforované sedlo je príjemne prepracované, mäkké, ale posed trochu športovejší s viac pokrčenými kolenami. Nádrž je však v priestore kolien štíhla. Škoda je že sedlo nie je výškovo nastaviteľné. Napríklad ja by som si ho kľudne zdvihol, avšak jazdci nižšieho vzrastu sa sťažovali, že dosiahnu len na špičky. Sedlo spolujazdca som neskúšal, ale vizuálne je o hodne vyššie, čo môže byť trochu komplikácia pri nasadaní. Na druhej strane bude mať spolujazdec pravdepodobne nerušený výhľad vpred.
Predná kapotáž je navrhnutá dobre a poskytuje rozumnú ochranu pre náporom vetra. Jazdec v nej nájde aj dve drobné skrinky na drobnosti ako peňaženka či mobil. Vpredu sa nachádza aj 2x zásuvka USB. Výška plexi sa dá ľahko nastaviť aj za jazdy jednou rukou. Teda dá sa, ak nie je stroj vybavený navigáciou, ktorá je upevnená na hrazdičke za plexi a potom je trochu problém sa dostať k ovládaniu zdvíhania plexi. Plexi funguje dobre aj v spodnej polohe, v hornej polohe som ho mal na dlhších presunoch a napriek tomu že som mal prilbu so štítom nápor vetra som výrazne necítil. Nejaká tá muška si však našla cestu aj na plexi prilby.
Dobre čitateľná je TFT prístrojovka. Problémy som nepostrehol za žiadnych svetelných podmienok. Je aj dobre umiestnená a nevyžaduje sklopenie zraku z cesty. Prístrojovka má dva režimy - denný a nočný a prepína sa automaticky. Automaticky funguje aj prepíanie denného svietenia na stretávačky. Mimochodom denné svietenie nie len super vyzerá, ale je v premávke skvele viditeľné.
Turismo Veloce je vybavená aj pre MV doteraz vecou nevídanou a to je tempomat. Ovláda sa ľahko tlačidlom na pravej rukoväti. Ovládanie bolo intuitívne a vyskúšal som ho na diaľnici. S tempomatom prichádza aj funkcia obmedzovača rýchlosti, ktorú možno oceníte niekde ak nechcete prekročiť rýchlosť.
Pokiaľ sa pozrieme na možnosti upevnenia batožiny, tak tu sú v ponuke dva 30-litrové bočné kufre, ktoré sú tvarom aj farebne zladené s motorkou. Oba majú rovnaký objem a vojde sa do nich aj prilba. Nosič je integrovaný do podsedlovky. Kufre sú v oboch verziách ako príplatková výbava. Rovnako za príplatok by mal byť dostupný horný kufor, tankvak, komfortné turistické sedlo, vyhrievané rukoväte či navigácia Garmin zumo 390.
Verzia Lusso (Luxus) má oproti základnej v sérii naviac elektronický semiaktívny podvozok, integrovaný GPS senzor, vyhrievané rukoväte a hlavný stojan.
Každý turista ocení aj zmeny v motore ako hydraulický napínak rozvodovej reťaze, hydraulická spojka a podobne, vďaka čomu sa predĺžil servisný interval zo 6000 km na 15 000 km. Výmena sviečok a nastavenie ventilov dokonca až 30 000km. Batéria aj alternátor je výkonnejší (450 W namiesto 350W). Na motorke sú aj dve 12V zásuvky ako pre jazdca tak aj pre spolujazdca.
Otázna zostáva pre mňa spotreba. Brutalka ako agresívny športový naháč bola známa že dokázala pri športovej jazde cucnúť z nádrže. Veloce zo scivilizovaným motorom by na tom mala byť oveľa lepšie. S 22 litrovou nádržou sľubujú dojazd výrazne presahujúci 300km.
Konkurencia
Ak sa pozrieme na konkurenciu tak by som Veloce porovnal hlavne s európskou konkurenciou a luxusnejšími modelmi. Pohľad na tabuľku ukazuje prednosť MV hlavne na poli hmotnosti. Objemovo najbližšie je Tiger 800 XRx Veloce však vyniká výkonom aj výbavou. Od angličanov spomeniem ešte starší Tiger Sport ktorý je podobného zamerania ako Veloce avšak dnes už pokryvkáva vo výbave. Oba Triumphy však majú výrazne lepšiu cenu.
Od BMW spomeniem novinku S1000XR. Väčší motor dáva BMW výkon až 160 koní čo je rozdiel. BMW je ale ťažšie, drahšie a to si treba ešte niektoré doplnky priplatiť. Pre niekoho môže byť konkurent aj R1200GS.
Konkurentom z Talianska môže byť aj Ducati Multistrada 1200. Podobne ako BMW ponúka až 160 koní pri vyššej hmotnosti a porovnateľnú výbavu. Veloce je však v porovnaní s 1200-kami lacnejšie, avšak medzi 800+- kubíkovými cestovateľmi asi najdrahšia.
Veloce nájde veľa konkurentov aj v ponuke japonských výrobcov. Tam je už cenový rozdiel výrazne v prospech japoncov. Nájdete ich na konci článku v porovnávacej tabuľke.
Záver
Turismo Veloce – motorka pre človeka ktorý má v krvi športovú jazdu a tej sa nechce vzdať a zároveň chce aj trochu toho pohodlia a ochrany. Pravdepodobne to nebude najlepší turista na svete, na trhu nájdete motorky pohodlnejšie, motorky ktoré sú orientované viac na terén a podobne. MV Agusta je ale chuťovka a značka idúca vlastnou cestou a hlavne nie cestou masovej produkcie. Aktuálne sa vyrába menej ako 10 000 MV ročne. MV Agusta predpokladá že vďaka tomuto modelu sa dostane k tomuto číslu, ale nemá ambíciu produkovať viac kusov.
Plusy, mínusy
nízka hmotnosť, agilita, ovládateľnosť, motor, výrazný rozdiel medzi mapami, športový prejav, brzdy, skvelý quickshift, elektronická výbava, prehľadná TFT prístrojovka | plexi štít nie je najvyšší, výhľad v spätných zrkadlách, športovejší posed, výškovo nenastaviteľné sedlo, zadné smerovky dole trochu mimo zorného poľa a tiež možno zraniteľné, smerovky v krytoch rúčok |
Video
Video: Videotest MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
Video: MV Agusta Turismo Veloce 800
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Názov motorky a ročník:
Servisný interval | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km |
Spotreba | počas testu nezmeraná |
Objem nádrže | 22 l |
Cena motorky | 15 990,- EUR, uvádzacia cena 05/2015 14 690,- EUR |
Cena verzie Lusso | 16 990,- EUR, uvádzacia cena 05/2015 16 690,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | neudané |
Kufor topcase | neudané |
Nosič bočných kufrov | v sérii |
Bočné kufre | neudané |
Príplatok ABS | v sérii |
Vyhriavané rukoväte | neudané |
Turistické plexi | neudané |
Tankvak | neudané |
Padacie rámy | neudané |
Ochrana motora | v sérii |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: MV Agusta, Tomáš Hajduch - Awia
Video: MV Agusta, Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť MV Agusta Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Klim Badlands Pro, prilbe Touratech Aventuro od firmy Touratech SK.
Konkurencia z Európy:
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | MV Agusta | Triumph | Triumph | BMW | Ducati |
Model: | Turismo Veloce 800 | Tiger 800 XRx | Tiger Sport 1050 | S1000XR | Multistrada 1200 |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Športovo cestovná | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | L-kový dvojvalec DVT (4T) |
Objem: | 798 ccm | 799 ccm | 1050 ccm | 999 ccm | 1198.4 ccm |
Max. výkon: | 110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot. | 160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 8000 ot. | 79 Nm / 7850 ot. | 104 Nm / 4300 ot. | 112 Nm / 9250 ot. | 136 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 | 12.0:1 | 11.7:1 | 12.0:1 | 12,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm | 74 x 61.9 mm | 79 x 71.4mm | 80 x 49.7 mm | 106 x 67.9mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 160 mm | 180 mm | 140 mm | 150 mm | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 160 mm | 170 mm | 150 mm | 140 mm | 170 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 308 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 100/90-ZR19 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 255 mm | 255 mm | 265 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-17 | 150/70-ZR17 | 180/55 ZR 17 | 190/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 191 kg | 188 kg | 209 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 216 kg | 235 kg | 228 kg | 232 kg | |
Výška sedla: | 870 mm | 810 mm | 830 mm | 840 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1420 mm | 1530 mm | 1540 mm | 1548 mm | 1530 mm |
Dĺžka: | 2080 mm | 2215 mm | 2150 mm | 2183 mm | 2190 mm |
Šírka: | 900 mm | 829 mm | 835 mm | 940 mm | 1000 mm |
Výška: | 1350 mm | 1310 mm | 1495 mm | ||
Svetlá výška: | 140 mm | ||||
Objem nádrže: | 22 l | 19 l | 20 l | 20 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 240 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 5.3 l/100km | 5.9 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 283 km | cca 254 km | |||
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | 10 000km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | za príplatok | nie | |||
Iná výbava: | quickshift MV EAS 2.0, Bluetooth | V sérii: centrálny stojan, automaticky vypínateľné smerovky, nastaviteľný veterný štít, komfortné se | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cena | Cena 02/2015 10 880,00 € | Cena: 02/2013 11 440 EUR | Cena 08/2015 15 200,00 € | Cena 05/2015 16 490,00 € |
Konkurencia z Japonska:
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | MV Agusta | Honda | Kawasaki | Yamaha | Suzuki |
Model: | Turismo Veloce 800 | Crossrunner | Versys 1000 | Tracer 900 | V-Strom 1000 ABS |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Športovo cestovná | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm | 782 ccm | 1043 ccm | 847 ccm | 1037 ccm |
Max. výkon: | 110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot. | 106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot. | 120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 8000 ot. | 75 Nm / 8500 ot. | 102 Nm / 7500 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 103 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 | 11.8:1 | 10.3 :1 | 11.5 : 1 | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm | 72 x 48 mm | 77 x 56 mm | 78 x 59.1 mm | 100 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 160 mm | 145 mm | 150 mm | 137 mm | |
Zdvih vzadu: | 160 mm | 148 mm | 150 mm | 130 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 310 mm | 298 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-R17M/C | 120/70ZR17M/C | 120/70-17 | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 256 mm | 250 mm | 245 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-17 | 180/55-R17M/C | 180/55ZR17M/C | 180/55-17 | 150/70-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 191 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 242 kg | 250 kg | 210 kg | 228 kg | |
Výška sedla: | 870 mm | 815 mm | 845 mm | 845 mm | 865 mm |
Rázvor: | 1420 mm | 1475 mm | 1520 mm | 1440 mm | 1555 mm |
Dĺžka: | 2080 mm | 2190 mm | 2240 mm | 2160 mm | 2285 mm |
Šírka: | 900 mm | 870 mm | 895 mm | 950 mm | 865 mm |
Výška: | 1360 mm | 1400 mm | 1345 mm | 1410 mm | |
Svetlá výška: | 140 mm | 165 mm | 150 mm | 135 mm | 165 mm |
Objem nádrže: | 22 l | 20.8 l | 21 l | 18 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 240 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 5.5 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 288 km | cca 286 km | |||
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | 12000 km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | áno, v sérii | nie | nie | nie | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | |
El. Podvozok: | nie | nie | nie | ||
Iná výbava: | quickshift MV EAS 2.0, Bluetooth | v sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlomet | plne nastaviteľný podvozok, antihop-spojka, radiálne brzdy Tokico | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cena | Cena 05/2015 11 900,00 € | Cena 05/2015 11 495,00 € | Cena 05/2015 9 990,00 € | Cena 04/2014: 11990.-€ |
Turismo Veloce vs. Turismo Veloce Lusso:
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | MV Agusta | MV Agusta |
Model: | Turismo Veloce 800 | Turismo Veloce 800 Lusso |
Rok: | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Cestovná | Cestovná |
Motor: | ||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm | 798 ccm |
Max. výkon: | 110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 8000 ot. | 83 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 | 13.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm | 79 x 54.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 160 mm | 160 mm |
Zdvih vzadu: | 160 mm | 160 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-17 | 190/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 191 kg | 192 kg |
Výška sedla: | 870 mm | 870 mm |
Rázvor: | 1420 mm | 1420 mm |
Dĺžka: | 2080 mm | 2080 mm |
Šírka: | 900 mm | 900 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 22 l | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 240 km/h | 240 km/h |
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii | |
Iná výbava: | quickshift MV EAS 2.0, Bluetooth | quickshift MV EAS 2.0, Bluetooth, GPS senzor, vyhrievané rukoväte, hlavný stojan |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cena | Cena 05/2015 16 690,00 € - uvádzacia cena |
Pridané: 01.06.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora