Anketa:
Porovnávačka: 4x KTM Adventure 2015 Ľubľana – Test rodinky úžasných alebo testovačka hrou 3/3
ZdieľaťPridané: 29.06.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17217 [Testy a predstavenia - Test]
Po obede 1190 Adventure:
Po výdatnom obede pokračujeme trip v sedle „známej“ 1190. Tentoraz bez miesta na fotenie, keďže to už nieje novinka. Rozpisovať sa o nej veľmi nebudem nakoniec pozrite si testy tu: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh.
Vrcholom našej jazdy bol príjazd po pekných serpentínach v lese k hradu Turjak, kde na nás čakala aj ďalšia úloha. Tentoraz to bolo balenie vecí do kufra. Jeden bike bol vybavený horným kufrom a na lavičke bolo pripravených množstvo vecí na cesty od U zámku, cez nejaké náradie, termosku, hrnček, nepremoky, oblečenie atď. Aj túto úlohu som zvládol hravo a vo veľmi dobrom čase a začínal som tušiť, že hanba z prvej úlohy bude už zažehnaná.
Video: KTM 1190 Adventure - serpentíny hrad Turjak, Slovinsko
1190 Adventure je s tejto štvorice najviac univerzál a asi najlepšia voľba pre toho, kto sa nevie rozhodnúť. Má bohatú výbavu, má elektronický podvozok aj keď nie semi-aktívny, výkon 150 koní, kolesá cestnejších rozmerov 19 a 17 palcov. Overený turista a nakoniec aj aktuálny „Alpenmaster“. Čo povedať viac?
Chuťovka 1190 Adventure R:
Na záver nášho dňa sadáme do sedla mnou najobľúbenejšej Adventure R. Kto má pozná vie, že cestné enduro je pre mňa zaujímavé viac ako enduro, ako cesťák a Adventure R je toho čistým stelesnením. Poriadny podvozok so zdvihmi 220mm od WP je plne nastaviteľný, ale bez elektroniky, kolesá 21 a 18 palcov, svetlá výška 250 mm, štíhle jednodielne sedlo, nižší plexi štít a do oči bijúci oranžový rám a padacie rámy rovno volajú po jazde v teréne. Škoda že s off-road celkom nekorešpondujú cestné pneumatiky TrailAttack.
Vrcholom tejto jazdy bola parádna šotolinová cesta, niečo ako horský priesmyk, kde sme si to naozaj užili spolu s poľským a slovinským kolegom. Tu trochu bojujem s neduhom nízko položených riaditok pre jazdu v stupačkách (aspoň eRko ich mohlo mať vyššie) a tiež musím prepínať trakčnú kontrolu, ktorá ma oberá o radosť z driftov. Trasa je taká super že si ju dávame dva krát a s prenastavenou motorkou je to hneď lahoda. Neváham ani odbočiť na lesnú cestu a dať si výjazd po kameňoch a koreňoch a v podstate mám hneď jasno v tom, ktorá zo štvorice je pre mňa tá naj.
To už ale stojíme na vrchole (po druhý krát) a čaká nás ďalšia úloha. Tentoraz je to tlačenie Adventure R a aby to nebolo také ľahké, tak tlačíme moto cez rebrík. Aj sa tomu sám divím, ale aj do tejto úlohy som sa poriadne zaprel a „vytlačil“ najlepší čas. Tu to však bolo iba o sekundách.
1190 Adventure R je aktuálne bezkonkurenčný stroj pre jazdca, ktorý hľadá skutočné enduro medzi tými cestnými. Jediné má endurácke kolesá 21 a 18 palcov, vysoké zdvihy a to všetko pri hmotnosti 217 kg (suchá) Konkurenciu mu pravdepodobne chystá len Honda s pripravovanou True Adventure – Africa Twin.
Po splnení poslednej úlohy vyrážame znovu na šotolinu a pečieme si to do hotela. Aj poslednú mašinku vraciam bez škrabančeka a vysmiaty ako lečo. Za nami za jeden deň takmer 400 km v sedle štyroch mašín a ja stále nemám dosť. Riaditka ale čoskoro vymením za volant plechovky na trase Ľubľana – Košice.
Vyhodnotenie súťaže redaktorov:
Ešte pred odchodom domov pripravili KTM CEE vyhodnotenie súťaže. Aj keď šlo hlavne o zábavu a tak to mnohí kolegovia aj poňali, KTM CEE vyhodnotili jednotlivé disciplíny a aj celkového víťaza. Na moje prekvapenie som bol najrýchlejší v troch a vyhral aj celkovo, vďaka čomu som si domov odniesol aj malý prezent. V súťaži v podstate rozhodla disciplína výmena kolesa, pretože rozdiely v ostatných boli v sekundách.
V tomto smere si dovolím poďakovať KTM CCE za originalitu a spôsob testovačky, aký pre nás pripravili, ktorý nám dal nielen možnosť za jeden deň vyskúšať a hlavne porovnať 4 podobné a pritom rozdielne mašiny, ale sme si užili aj kopu zábavy.
Video
Video: KTM Adventure Family 2015 - Ľubľana
Video: KTM 1290 SuperAdventure 2015 - ukážka HHC - Hill Hold Control
Video: KTM 1190 Adventure - serpentíny hrad Turjak, Slovinsko
Pozadie / Wallpaper:
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: KTM CEE, David Bodlák, Martin Matula
Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM a prilbách Touratech Aventuro Carbon.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | KTM | KTM | KTM | KTM |
Model: | 1050 Adventure | 1190 Adventure | 1190 Adventure R | 1290 Super Adventure |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1050 ccm | 1195 ccm | 1195 ccm | 1301 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot. | 149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot. | 149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 107 Nm / 5750 ot. | 125 Nm / ot. | 125 Nm / ot. | 140 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 13.0:1 | |||
Vŕtanie x Zdvih: | 103 x 63 mm | 105 x 69 mm | 105 x 69 mm | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 185 mm | 190 mm | 220 mm | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 190 mm | 220 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-R19 | 120/70-19 | 90/90-21 | 120/70-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm | 268 mm | 268 mm | 267 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R17 | 170/60-17 | 150/70-18 | 170/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 212 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 235 kg | 230 kg | 235 kg | 229 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 860 mm | 890 mm | 860 mm |
Rázvor: | 1560 mm | 1560 mm | 1580 mm | 1560 mm |
Svetlá výška: | 220 mm | 220 mm | 250 mm | 220 mm |
Objem nádrže: | 23 l | 23 l | 23 l | 30 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 5.6 l/100km | 5.6 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 313 km | cca 308 km | cca 308 km | |
Servisný interval: | 15 000km | 15 000km | 15 000km | 15 000km |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | nie | nie | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | áno, v sérii | nie | áno, v sérii |
Iná výbava: | v sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí. | v sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí. | V sérii: LED smerovky, svetlá do zákruty, Immobiliser, nosiče kufrov, kryty rukovätí, vyhrievané sed | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 06/2015 12 700,-EUR | Cena 06/2015 15 350,-EUR | Cena 06/2015 15 450,-EUR | Cena 06/2015 17 800,-EUR |
Pridané: 29.06.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- Moto Morini Rumble (2025) - kompaktný, ale štýlový bobber
- ... zobraz všetky články od tohto autora