Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1304 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28498
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16972)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11526)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015 - poriadne zubatá cica 3/3

 Zdieľať

Pridané: 01.10.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 29273 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015
Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015

Konkurencia

Najbližším konkurentom Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015, sú: Kawasaki Z1000 2015 - je trošku ťažšia, trošku drahšia a sci-fi dizajn nemusí každému sadnúť. Nemá trakčnú kontrolu.
BMW S 1000 R 2015 je na tom s hmotnosťou podobne ako GSX-S, vyšší výkon, kompletný elektronický paket, za ktorý si samozrejme priplatíte.
Angláni by svojim trojválcovým Speed Triplom tiež mohli zamiešať karty. Papierovo ťažší a drahší, o málo, ale predsa. Tiež nemá trakčnú kontrolu, ale zato má krajší zvuk.
To, že tá či oná motorka má či nemá trakčnú kontrolu berte iba ako informáciu, určite nie nevýhodu. Bavíme sa predsa o litrových Fun bajkoch. Trakčná kontrola je v tejto kategórií niečo ako rodičovský zámok na notebooku.

Talianske litrové naháče sú síce pekné, ľahké, výkonné a napchaté elektronikou. Vyžadujú viac starostlivosti, dostupnosť dielov najmä v lete keď majú pauzu a samotná zaobstarávacia cena. Chápem, že talianska motorka je diagnóza sama o sebe a veľa krát ide o emocionálnu záležitosť, ktorá zato stojí.
Honda CB1000R 2015 od Hondy by už potreboval inovovať a rozšíriť stádo koní pod nádržou. Klasický naháč s veľkým počtom spokojných majiteľov.
Yamaha si ukončením výroby a vývoja FZ1N, odpílila konár v segmente litrových, super nahatých, štvroválcov sama. Zachytil som šumy, že sa chystá nový Fazer1, ale ten bude skôr konkurencia kapotovanej verzii GSX-S 1000F.

Myslím si, že porovnávať sa bude najmä Kawasaki Z1000 vs Suzuki GSX-S 1000, tieto dva bajky sú si veľmi podobné, okrem dizajnu. Suzuki je konzervatívnejšia. Ak premýšľate nad litrovým super naháčom, určite by ste ju mali vyskúšať, možno vás chytí za srdce rovnako ako mňa.

Záver

Suzuki vraví, že GSX-S 1000 je určená starším skúsenejším jazdcom okolo 40-tky, ktorý z rôznych dôvodov opustili okruh, hľadajú motorku na každý deň, ale sem tam sa ešte radi na okruh vrátia .

Proste hľadajú motorku, ktorá zvládne okruh aj bežné, každodenné záležitosti. Do garáže sa im nezmestia dve, prípadne manželka dve nedovolí. Čo som tak čítal, tak mnohí uvádzajú, že na okruhu dosahuje o chlp lepšie časy ako GSX-R 750 2014, ale superšportový liter to nie je. Niet sa čo čudovať, GSX-S 1000 je v podstate vyzlečená GSX-R 1000 vyladená na civilné použitie. Z rejsovej špičky je ukrojené v prospech nízkych a stredných otáčok, ale čo to tam ešte ostalo. Nehovoriac o pohodlí a ovládateľnosti, ktoré nemá žiadny superšport. Za 10990,- EUR dostanete poctivý, dobre vyladený, japonsky super naháč Suzuki GSX-S 1000 ABS.

Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015
Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015

Plusy, mínusy

Pán Motor so slečnou prevodovkou, Superšportové brzdy, Nastaviteľný športový podvozok, Motorka ako celok je dobre zladená. Chýbajúca kontrolka preradenia

Video

Video: Suzuki GSX-S1000 / ABS 2015

Pozadie / Wallpaper:

Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015:

Servisný interval 12000 km
Spotreba 5,2 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 17l (3,5l rez.)
Dojazd palubný počítač ukazuje 250 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 2200 ot. / 3500 ot. / 5500 ot.
Cena motorky 10990,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Suzuki plexi

114,64 EUR
Suzuki tankvak 98 EUR
Vyhrievané rukoväte 166 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 58 EUR
Stupačka 21,23 EUR
Spätné zrkadlo 46 EUR
Smerovka 38 EUR

Text: datadive
Foto: Jan Zemiar, Suzuki

Motocykel na test poskytla spoločnosť Suzuki Slovensko a jej autorizovaný predajca Styx. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV K-5 od firmy Motostore.

Foto:
 Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015 Kawasaki Z1000 2015 Triumph Speed Triple 2015 BMW S1000R 2015 Honda CB1000R 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiKawasakiTriumphBMWHonda
Model:GSX-S 1000 ABSZ1000Speed TripleS1000RCB1000R
Rok:20152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:998.6 ccm1043 ccm1050 ccm999 ccm998 ccm
Max. výkon:145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot.142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot.134.6 k (99.0 kW) / 9400 ot.160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot.125.1 k (92.0 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:106 Nm / 9500 ot.111 Nm / 7300 ot.111 Nm / 7750 ot.112 Nm / 9250 ot.99 Nm / 7750 ot.
Kompresný pomer:12.2:111.8:112:112.0:111,2 : 1
Vŕtanie x Zdvih:73.4 x 59 mm77 x 56 mm79.0 x 71.4 mm80 x 49.7 mm75 x 56,5 mm
Palivový system:vstrekovanie 44mmvstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanie, hrdlo 48 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm122 mm134 mm120 mm128 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestiková radiálnadvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm320 mm320 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C120/70 ZR 17120/70 R17120/70 ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm220 mm220 mm256 mm
Pneu vzadu:190/50ZR17M/C (73W)190/50ZR17M/C190/55 ZR 17190/55 R17180/55 ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:186 kg214 kg217 kg
Hmotnosť s náplňami:209 kg221 kg207 kg
Výška sedla:815 mm815 mm825 mm814 mm825 mm
Rázvor:1460 mm1435 mm1435 mm1439 mm1445 mm
Dĺžka:2115 mm2045 mm2086 mm2057 mm2105 mm
Šírka:795 mm790 mm728 mm845 mm785 mm
Výška:1080 mm1055 mm1033 mm1095 mm
Svetlá výška:140 mm125 mm130 mm
Objem nádrže:17 l17 l17.5 l17.5 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.1 s
Zrýchlenie na štvrť míle:10.1 s
Spotreba paliva:5.2 l/100km5.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 245 kmcca 243 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:easy startKompletný LED svetlomet
Poznámka:
Poznámka:Cena s ABS : (09/2015) 10990EURCena s ABS: 05/2015 11.595,-EURCena: 05/2015 11.480,-EURCena: 05/2015 12.800,-EUR
Foto:
 Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015 Yamaha MT-09 2015 MV Agusta Brutale 1090 2015 Ducati Monster 1200 2015 KTM 1290 SuperDuke R 2015 Aprilia Tuono V4 1100 RR 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiYamahaMV AgustaDucatiKTMAprilia
Model:GSX-S 1000 ABSMT-09Brutale 1090Monster 12001290 SuperDuke RTuono V4 1100 RR
Rok:201520152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový trojvalecradový štvorvalec (4T)dvojvalec do L (4T)vidlicový dvojvalec V75° (4T)štvorvalec (4T)
Objem:998.6 ccm847 ccm1078 ccm1198.4 ccm1301 ccm1077 ccm
Max. výkon:145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.144.2 k (106.0 kW) / 10300 ot.137.0 k (100.7 kW) / 8750 ot.179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot.175.4 k (129.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:106 Nm / 9500 ot.87.5 Nm / 8500 ot.112 Nm / 8100 ot.118 Nm / 7250 ot.144 Nm / ot.120 Nm / 9000 ot.
Kompresný pomer:12.2:111.5 : 113:112,5 : 113:1
Vŕtanie x Zdvih:73.4 x 59 mm78 x 59.1 mm79 x 55 mm106 x 67.9 mm108 x 71 mm81 x 52.3 mm
Palivový system:vstrekovanie 44mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálnamanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm137 mm125 mm130 mm125 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm130 mm120 mm152 mm156 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestiková radiálnadvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová 4 piestiková radiálnadvoj kotúčová radiálne monobloky
Priemer bŕzd vpredu:310 mm298 mm310 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70-17120/70-ZR17120/70 ZR17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm210 mm245 mm240 mm220 mm
Pneu vzadu:190/50ZR17M/C (73W)180/55-17190/55-ZR17190/55 ZR17190/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:186 kg183 kg182 kg189 kg184 kg
Hmotnosť s náplňami:209 kg188 kg209 kg
Výška sedla:815 mm815 mm830 mm785 mm835 mm825 mm
Rázvor:1460 mm1440 mm1438 mm1511 mm1482 mm1445 mm
Dĺžka:2115 mm2075 mm2100 mm2065 mm
Šírka:795 mm815 mm780 mm800 mm
Výška:1080 mm1135 mm1090 mm
Svetlá výška:140 mm135 mm150 mm140 mm125 mm
Objem nádrže:17 l14 l23 l17.5 l18 l18.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:265 km/h
Zrýchlenie na štvrť míle:10.1 s
Spotreba paliva:5.2 l/100km6.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 245 kmcca 217 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii + Supermoto módáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatok
Iná výbava:easy startPASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestikyAprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, tlmič riadenia, telemetria V4-MP
Poznámka:
Poznámka:Cena s ABS : (09/2015) 10990EURCena 10/2015:
S ABS - 8.690,-Eur
Bez ABS - 7.890,-Eur
Cena: 05/2015 12.990,-EURz 0 na 200 km/h za 7,2 sek
100 Nm už pri 2500 ot.
Cena 04/2014: 15400,- €
Cena: 05/2015 15.990,-EUR

<

Pridané: 01.10.2015 Autor: datadive Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015:

Foto:
Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:GSX-S 1000 ABS
Rok:2015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:998.6 ccm
Max. výkon:145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:106 Nm / 9500 ot.
Kompresný pomer:12.2:1
Vŕtanie x Zdvih:73.4 x 59 mm
Palivový system:vstrekovanie 44mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:190/50ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:186 kg
Hmotnosť s náplňami:209 kg
Výška sedla:815 mm
Rázvor:1460 mm
Dĺžka:2115 mm
Šírka:795 mm
Výška:1080 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie na štvrť míle:10.1 s
Spotreba paliva:5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 245 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Iná výbava:easy start
Poznámka:
Cena s ABS : (09/2015) 10990EUR

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: