Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2023 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Hon Dá 22 ročná VFR

 Zdieľať

Pridané: 27.11.2015 Autor: Tripuce
Čitatelia: 8501 [Vaše stroje - Moja motorka]

Je zima. Takmer mráz. Opäť mám prebytok voľného času. Chápeš. Veľa čítam, pozerám filmy, šukám, cvičím. Premýšľam. Kam sa odsťahovať. Austrália, Južná Amerika, Sicília? Nevadí. Deväť.

Hneď, ako som predal svoj srandovný dvojkolesový motorový približovák, tj skúter Yamaha Cygnus (recenziu možno nájsť aj tutok na Motoride), otvoril som bazoš, prepočítal som si keše (málo, kámo, málo, mal si sa lepšie učiť) a už som klikal jak ďateľ po diéte. Hľadal som hlavne cestné enduro, pretože mi príde také praktické, riaditka vysoko, takže ruky nebudú tŕpnuť a celkovo moja neštandardná postava ala Lárdž z Adamsovcov sa tam pohodlne naprace. Enduro som chcel aj preto, lebo mám rád pocit, že ak nadíde súmrak civilizácie, prežijem bez väčších zádrhelov. Preto mám rád nožíky, sekery, army módu atd. Aký súmrak? Napríklad, bude vojna, cesty budú rozbombardované, náhradné diely nedostupné, benzín na prídel atď, na toto mi staršie enduro prišlo ako stvorené, jednoduchá údržba, nenáročné na kvalitu benzínu, plus sa dá ľahko upevniť snajperka na trup motorky.

Pod môj cenový strop 1500 é sa ich však veľa nezmestilo. Zopár. Pozrel som nejaké recenzie na konkrétne kusy a oslovil predajcov, ale žiaden konsezus nenastal. Potom som zvažoval Yamahu TDM 800, bol som aj jednu pozrieť v Partizánskom, na fotke pekná modrá, oranžové kolesá, ale keď ju pajko vytiahol z garáže, skoro ma jeblo. Podomácke opravy a úpravy, výfuk z parníka, štetcom zatierané, no pojazdný šrot. Naštartoval to. Či sa nejdem previezť. Čo? Či sa nejdem previezť? Čo? Šak to malo na voľnobehu asi 150 decibelov. Škoda, lebo výškovo ako na mňa. Pi*oval som nad zabitým poobedím a volal som kamarátovi, ex-motorkárovi (ale stále károvi), že som ju nezobral a on mi vypi*oval do telefónu že nech si pozerám normálne motorky, že našiel VFR 750 za 1350, že to je super motorka, spoľahlivá, pohodlná, tuším padlo aj slovo legendárna.

To slovo mám rád. Legendy sa priťahujú. Poslal mi link na Whatsappe, kukám a pekná, červená sviňa. Rok 93, tj už je plnoletá. Niekto by povedal, stará. Vyjazdená. Bol som ju pozrieť a zapáčila sa mi. Originál výfuk, originál lak, na pravom boku šuchnutá, ale žiadna tragédia. Previezol som sa a bolo rozhodnuté. Rýchlosti padali ako po margaríne. Motor priadol ako keby včera vyšiel z továrne, jak keď si kocúr líže varlatá. Priamy, plynulý ťah, bez dier a kopancov. Ako z veľkej knihy o motorkách. A teraz má prísť tá hlavná časť článku a ja zisťujem, že už by som mal ísť robiť. Nechce sa mi. Ozaj, neviete o nejakej robote kde by ma platili za to, že jem a pozerám filmy a spím? Ak áno, pošlite mi prosím súkromnú správu.

22 ročná VFR - Honda VFR750F 1993
22 ročná VFR - Honda VFR750F 1993

VFR som kupoval koncom júla s čerstvým vodičákom na veľkú motorku. Cestu domov som absolvoval asi tak 80-tkou. Do áňusu by sa mi nevošla ani nanočastica uránu, tak som bol napätý. 240 kg. 100 koní. Pre mňa ako greenhorna a hňupa to bola šupa.

Do začiatku Novembra som najazdil nejakých 8 tisíc cca. Len tuto. Okolo kominára. Do roboty. Sem tam cez víkend menší tripík. Keď žena dovolila. Motorka sa osvedčila. Žiadna závada. Nič. Myslím, že už som si na ňu zvykol. Čo to sme zažili. Sme sa zžili. Nižšie heslovite rozpíšem moje poznatky:

  • Je to dospelá motorka, necítim na nej nepohodlie, ale keď som sa videl na nej na fotke, zistil som, že mi je ako keby o pol čísla menšia
  • Veterný štít originál, pri mojej výške ide všetok prúd vzduchu od ramien vyššie. Rýchlosti vyššie ako 120 km/h sú pre mňa nepohodlné, helmou mi to j
  • *bé
  • Motor má krásny lineárny záťah, pod 3000 sa necíti dobre, ideálne otáčky sú 5000, od 7000 začína tornádo, tuším až do 11000
  • Prevodovka, presná, jemná. Nerada má podraďovanie z 2 do 1.
  • Cestovanie, po 200 km si musím dať pauzu, zadnica, chrbát, ruky. Po pol hoďke oddychu zas pohoda. Dojazd cca 350 km. Spotreba priemer 5,5 na 100. Dokáže držať krok s akoukoľvek modernou mašinou (pokiaľ to dokáže pilot)
  • Váha, áno, je ťažká, cítiť to pri manipulácii
  • Ovládateľnosť, je to športový cesťák, skôr cesťák, poslušne nasleduje svojho pána, klopí, zabáča, ale v nižších rýchlostiach cítiť tú hmotu
  • Spoľahlivosť, páni, tá motorka má 22 rokov a nič jej neni! Je stále pekná, je stále vo forme, je to podľa mňa jedinečná vizitka pre firmu Honda.
  • Cena, myslím, že kamarát mal pravdu, za tú cenu lepšiu motorku ťažko dostať, 1.350 eur, pre porovnanie, nová 800-vka stoji 12.000 é a povedzme si úprimne, ponúka niečo čo moja nie? ABS? ESP? Image?

Chachá. Teda, nie že by som novú nechcel!! Chcel!

Dobre, chcelo by to nejaké fotky, ňéé? Nemám. Keď jazdím tak jazdím. Jazdím pre seba, nie pre FB. Kedysi ma bavilo fotiť. Ale prešlo ma to. Možno časom doplním. Neviem sa už dočkať jari. Keď Miloš vezme Pegaso, Dominik Monstra, Peťo RT-čko, ja VFR a vyrazíme len tak hocikedy hocikam vymetať zatáčky. Vidíme sa na nich, čus.

22 ročná VFR - Honda VFR750F 1993

Pridané: 27.11.2015 Autor: Tripuce Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda VFR 750 F 1993:

Foto:
Honda VFR 750 F 1993
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:VFR 750 F
Rok:1993
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)
Objem:748 ccm
Max. výkon:104.5 k (76.8 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:76.49 Nm / 8000 ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:215 kg
Výška sedla:795 mm
Objem nádrže:20 l

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »