Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2305 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28558
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17008)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11550)
Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda NC750X 2016 – rande s automatom v Andalúzii 2/2

 Zdieľať

Pridané: 22.04.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 36969 [Testy a predstavenia - Test]

NC750X a offroad - prečo nie?

Treba to ale brať s rezervou. NC-éčko nie je žiadne enduro, ale turistovi poskytne to, čo potrebuje - schopnosť prejsť ľahším terénom, resp. po nejakých tých šotolinkách. Kolesá sú len 17-tky, takže ani s nejakými vážnejším off gumami sa neráta.

Honda NC750X 2016 – s automatom Andalúzii
Honda NC750X 2016 – s automatom Andalúzii

Napriek tomu sa dá i v sérii na NC postaviť do stupačiek a užiť si trochu tej jazdy po nespevnených cestách. Ťažisko je príjemne nízko, takže sa NC dobre ovláda. Ak by som ale chcel jazdiť v stupačkách častejšie, asi by som si zdvihol riadidlá.

Konkurencia

Honda NC750X 2016 – s automatom Andalúzii
Honda NC750X 2016 – s automatom Andalúzii

Konkurenciu má NC širokú, no žiaden z konkurentov nemá voliteľnú automatickú prevodovku. Začnem Kawasaki Versys 650, ktorý jazdí na rovnakých 17-palcových kolesách. Versys je športovejší čo sa týka motora, a možno je to aj tak trochu zábavnejší bike, je však o tisícku drahší. Suzuki má obľúbeného malého Stroma, ktorý je na tom motoricky podobne ako Versys, no už má vpredu 19-ku kolo a je tak trošku viac orientovaný i do terénu. Cenovo je o 800 EUR drahší ako NC. Trochu inde je už Triumph Tiger 800 XR a to motorom, výkonom, výbavou ale i cenou. No a bavorák má v ponuke svoj najmenší Adventure BMW F 700 GS, ktorý má tiež väčší motor, výkon, má podobne úsporný motor ako NC, a na rozdiel od všetkých spomenutých má možnosť voliteľného elektronického podvozku. Základná cena malého GS-a je o dve tisícky vyššia ako cena NC750X.

Záver

NC750X je voľba z rozumu, čo ale nevylučuje i to, že sa dá v jeho sedle aj zabaviť. Pre pohodového jazdca zameraného na turistiku a spoznávanie krajín je to naozaj dobrá voľba: dobrá cena, skvelá spotreba, nízke náklady a veľký odkladací priestor. S možnosťou automatu je to i ideálny bike na každý deň a do mesta, ktorý hravo môže nahradiť i skúter. Po poslednom vylepšení má NC i kopu noviniek, takže si pravdepodobne svoje silné miesto na trhu udrží.

Nemusí ale sadnúť každému. Motorkár, ktorému v hrudi bije srdce športovca, chce motor točiť, kvaltovať a vychutnávať si zákruty "na doraz", ten asi siahne po niektorom zo športovejších bajkov od konkurencie.

Honda NC750X 2016 – s automatom Andalúzii
Honda NC750X 2016 – s automatom Andalúzii

Plusy, mínusy

motor, spotreba, odkladací priestor, praktickosť, LED svetlá, cena, voliteľná DCT prevodovka pre niekoho nízkootáčkový motor môže byť nudný

Video

Video: Test Honda NC750X 2016 - Malaga

Video: Honda NC750X 2016

Video: Honda NC750X 2016 - vlastnosti

Pozadie / Wallpaper:

Honda NC750X 2016 – s automatom Andalúzii
Honda NC750X 2016 – s automatom Andalúzii
Honda NC750X 2016 – s automatom Andalúzii
Honda NC750X 2016 – s automatom Andalúzii
Honda NC750X 2016 – s automatom Andalúzii
Honda NC750X 2016 – s automatom Andalúzii

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda NC750X DCT 2016:

Servisný interval 12000 km
Spotreba 4,4 l/100km
Objem nádrže 14,1 l
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 2000 ot. / 2700 ot. / 4000 ot.
Cena motorky 6 990,- EUR, verzia s DCT 7 790,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase + kufor 45l 440 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre 29l 670 EUR
Vyhriavané rukoväte 270 EUR
Hlavný stojan 176 EUR
LED hmlovky 790 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 52,26 EUR
Stupačka 71,64 EUR
Spätné zrkadlo 76,94 EUR
Smerovka 56,42 EUR
Svetlomet 302,83 EUR
Foto:
 Honda NC 750 X 2016 Kawasaki Versys 650 2016 Suzuki V-Strom 650 2016 Triumph Tiger 800 XR 2016 BMW F 700 GS 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKawasakiSuzukiTriumphBMW
Model:NC 750 XVersys 650V-Strom 650Tiger 800 XRF 700 GS
Rok:20162016201620162016
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:CestovnáCestovnáCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:745 ccm649 ccm645 ccm799 ccm798 ccm
Max. výkon:54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot.69.4 k (51.0 kW) / 8800 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot.74.8 k (55.0 kW) / 7300 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 4750 ot.64 Nm / 7000 ot.60 Nm / 6400 ot.79 Nm / 7850 ot.77 Nm / 5300 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.8:111.5:112.0:112:1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 80mm83 x 60 mm81.0 x 62.6 mm74 x 61.9 mm82 mm x 75.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:153.5 mm150 mm180 mm170 mm
Zdvih vzadu:150 mm145 mm170 mm170 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová (ABS)
Priemer bŕzd vpredu:320 mm300 mm310 mm308 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70ZR17M/C (58W)110/80-R19100/90-ZR19110/80-R19 59 H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm250 mm260 mm255 mm265 mm
Pneu vzadu:160/60-17160/60ZR17M/C (69W)150/70-R17150/70-ZR17140/80-R17 69 H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:188 kg186 kg
Hmotnosť s náplňami:219 kg214 kg214 kg213 kg209 kg
Výška sedla:830 mm840 mm835 mm810 mm820 mm
Rázvor:1540 mm1415 mm1530 mm1562 mm
Dĺžka:2210 mm2165 mm2215 mm2280 mm
Šírka:840 mm840 mm829 mm880 mm
Výška:1285 mm1400 mm1350 mm1215 mm
Svetlá výška:165 mm170 mm
Objem nádrže:14.1 l21 l20 l19 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:192 km/h
Spotreba paliva:3.5 l/100km5.1 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 302 kmcca 308 kmcca 266 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nieáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiza príplatok
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Poznámka:
Poznámka:LCD prístrojový panel s možnosťou zmeny farby podsvietenia
Cena 04/2016: 6 990,- EUR, verzia s DCT 7 790,- EUR
Cena 04/2016 7.695,- EUR, s ABS 7.995,- EURCena 04/2016: 7 790,- EURCena 02/2015 9 800,00 €Cena 04/2016: 9 150,- EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Honda Europe (Zep Gori, Felix Romero, Ula Serra, Francesc Montero)

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbe Touratech Aventuro od firmy Touratech.sk.

<

Pridané: 22.04.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: