Anketa:
Honda NC750X 2016 – rande s automatom v Andalúzii 2/2
ZdieľaťPridané: 22.04.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 36969 [Testy a predstavenia - Test]
NC750X a offroad - prečo nie?
Treba to ale brať s rezervou. NC-éčko nie je žiadne enduro, ale turistovi poskytne to, čo potrebuje - schopnosť prejsť ľahším terénom, resp. po nejakých tých šotolinkách. Kolesá sú len 17-tky, takže ani s nejakými vážnejším off gumami sa neráta.
Napriek tomu sa dá i v sérii na NC postaviť do stupačiek a užiť si trochu tej jazdy po nespevnených cestách. Ťažisko je príjemne nízko, takže sa NC dobre ovláda. Ak by som ale chcel jazdiť v stupačkách častejšie, asi by som si zdvihol riadidlá.
Konkurencia
Konkurenciu má NC širokú, no žiaden z konkurentov nemá voliteľnú automatickú prevodovku. Začnem Kawasaki Versys 650, ktorý jazdí na rovnakých 17-palcových kolesách. Versys je športovejší čo sa týka motora, a možno je to aj tak trochu zábavnejší bike, je však o tisícku drahší. Suzuki má obľúbeného malého Stroma, ktorý je na tom motoricky podobne ako Versys, no už má vpredu 19-ku kolo a je tak trošku viac orientovaný i do terénu. Cenovo je o 800 EUR drahší ako NC. Trochu inde je už Triumph Tiger 800 XR a to motorom, výkonom, výbavou ale i cenou. No a bavorák má v ponuke svoj najmenší Adventure BMW F 700 GS, ktorý má tiež väčší motor, výkon, má podobne úsporný motor ako NC, a na rozdiel od všetkých spomenutých má možnosť voliteľného elektronického podvozku. Základná cena malého GS-a je o dve tisícky vyššia ako cena NC750X.
Záver
NC750X je voľba z rozumu, čo ale nevylučuje i to, že sa dá v jeho sedle aj zabaviť. Pre pohodového jazdca zameraného na turistiku a spoznávanie krajín je to naozaj dobrá voľba: dobrá cena, skvelá spotreba, nízke náklady a veľký odkladací priestor. S možnosťou automatu je to i ideálny bike na každý deň a do mesta, ktorý hravo môže nahradiť i skúter. Po poslednom vylepšení má NC i kopu noviniek, takže si pravdepodobne svoje silné miesto na trhu udrží.
Nemusí ale sadnúť každému. Motorkár, ktorému v hrudi bije srdce športovca, chce motor točiť, kvaltovať a vychutnávať si zákruty "na doraz", ten asi siahne po niektorom zo športovejších bajkov od konkurencie.
Plusy, mínusy
motor, spotreba, odkladací priestor, praktickosť, LED svetlá, cena, voliteľná DCT prevodovka | pre niekoho nízkootáčkový motor môže byť nudný |
Video
Video: Test Honda NC750X 2016 - Malaga
Video: Honda NC750X 2016
Video: Honda NC750X 2016 - vlastnosti
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda NC750X DCT 2016:
Servisný interval | 12000 km |
Spotreba | 4,4 l/100km |
Objem nádrže | 14,1 l |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2000 ot. / 2700 ot. / 4000 ot. |
Cena motorky | 6 990,- EUR, verzia s DCT 7 790,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase + kufor 45l | 440 EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre 29l | 670 EUR |
Vyhriavané rukoväte | 270 EUR |
Hlavný stojan | 176 EUR |
LED hmlovky | 790 EUR |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 52,26 EUR |
Stupačka | 71,64 EUR |
Spätné zrkadlo | 76,94 EUR |
Smerovka | 56,42 EUR |
Svetlomet | 302,83 EUR |
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Kawasaki | Suzuki | Triumph | BMW |
Model: | NC 750 X | Versys 650 | V-Strom 650 | Tiger 800 XR | F 700 GS |
Rok: | 2016 | 2016 | 2016 | 2016 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | ||||
Kategória: | Cestovná | Cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 745 ccm | 649 ccm | 645 ccm | 799 ccm | 798 ccm |
Max. výkon: | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. | 69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot. | 69.4 k (51.0 kW) / 8800 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 7300 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 4750 ot. | 64 Nm / 7000 ot. | 60 Nm / 6400 ot. | 79 Nm / 7850 ot. | 77 Nm / 5300 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.8:1 | 11.5:1 | 12.0:1 | 12:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 80mm | 83 x 60 mm | 81.0 x 62.6 mm | 74 x 61.9 mm | 82 mm x 75.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 153.5 mm | 150 mm | 180 mm | 170 mm | |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 145 mm | 170 mm | 170 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová (ABS) |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 300 mm | 310 mm | 308 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 110/80-R19 | 100/90-ZR19 | 110/80-R19 59 H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 250 mm | 260 mm | 255 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60ZR17M/C (69W) | 150/70-R17 | 150/70-ZR17 | 140/80-R17 69 H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 188 kg | 186 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 219 kg | 214 kg | 214 kg | 213 kg | 209 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 840 mm | 835 mm | 810 mm | 820 mm |
Rázvor: | 1540 mm | 1415 mm | 1530 mm | 1562 mm | |
Dĺžka: | 2210 mm | 2165 mm | 2215 mm | 2280 mm | |
Šírka: | 840 mm | 840 mm | 829 mm | 880 mm | |
Výška: | 1285 mm | 1400 mm | 1350 mm | 1215 mm | |
Svetlá výška: | 165 mm | 170 mm | |||
Objem nádrže: | 14.1 l | 21 l | 20 l | 19 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 192 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km | 5.1 l/100km | 4.5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 302 km | cca 308 km | cca 266 km | ||
Servisný interval: | 12000 km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | za príplatok | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | ||||
El. Podvozok: | za príplatok | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | LCD prístrojový panel s možnosťou zmeny farby podsvietenia Cena 04/2016: 6 990,- EUR, verzia s DCT 7 790,- EUR | Cena 04/2016 7.695,- EUR, s ABS 7.995,- EUR | Cena 04/2016: 7 790,- EUR | Cena 02/2015 9 800,00 € | Cena 04/2016: 9 150,- EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Honda Europe (Zep Gori, Felix Romero, Ula Serra, Francesc Montero)
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbe Touratech Aventuro od firmy Touratech.sk.
Pridané: 22.04.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora